لایحه دو حزبی سنا، تشخیص چهره فرودگاه “برادر بزرگ” TSA را از بین می برد.

سناتورهای آمریکایی جان کندی (R-LA) و جف مرکلی (D-OR) یک لایحه دو حزبی را روز چهارشنبه برای پایان دادن به غربالگری غیرارادی تشخیص چهره در فرودگاه ها ارائه کردند. این قانون حفاظت از حریم خصوصی مسافران اداره امنیت حمل و نقل (TSA) را از ادامه یا گسترش آن مسدود می کند برنامه فناوری تشخیص چهره. همچنین آژانس دولتی را ملزم به دریافت مجوز کنگره برای تمدید آن می‌کند و باید ظرف سه ماه تمام داده‌های بیومتریک را از بین ببرد.

سناتور مرکلی شیوه های جمع آوری بیومتریک TSA را اولین گام به سوی یک کابوس اورولی توصیف کرد. مرکلی “برنامه TSA پیشروی برای یک دولت نظارتی تمام عیار ملی است.” نوشت در یک خبر “هیچ چیز نمی تواند آسیب بیشتری به ارزش های ملی ما در خصوص حریم خصوصی و آزادی وارد کند. به هیچ دولتی نباید این قدرت اعتماد کرد.” سایر سناتورهای حامی این لایحه عبارتند از: ادوارد جی مارکی (D-MA)، راجر مارشال (R-KS)، برنی سندرز (I-VT) و الیزابت وارن (D-MA).

TSA آزمایش تشخیص چهره را در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس (LAX) در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. پیشنهاد آژانس برای مسافران، آن را به عنوان یک ویژگی جدید و هیجان‌انگیز با فناوری پیشرفته، نوید یک “تجربه مسافری از مسیر به دروازه با قابلیت بیومتریک فعال” می‌داند. TSA گفت تابستان امسال، برنامه ریزی کرد که این برنامه را در چند سال آینده به بیش از ۴۳۰ فرودگاه ایالات متحده گسترش دهد.

این برنامه حداقل از نظر فنی به مسافران امکان انصراف را می دهد، اما این روند در عمل همیشه شفاف نیست. مرکلی ویدیوی بالا را منتشر کرد به X در ماه سپتامبر، نشان داد که چگونه ماموران مسافران را به سمت اسکنر صورت هدایت می‌کردند، بدون اینکه اشاره کنند که این اسکنر اختیاری است. هیچ علامتی در نزدیکی غرفه ها نشان نداد که این اختیاری است یا به صراحت به جمع آوری داده های چهره اشاره شده است. غرفه‌ها طوری چیده شده بودند که آگهی‌دهنده‌ها برای وارد کردن گواهینامه رانندگی یا شناسه (الزامی) خود بدون قرار گرفتن در مقابل اسکنر صورت دچار مشکل شوند.

گروه های مدافع حامی این لایحه عبارتند از ACLU، مرکز اطلاعات حریم خصوصی الکترونیکی و شهروند عمومی. جرمی اسکات، مشاور ارشد و مدیر پروژه نظارت بر نظارت EPIC، در بیانیه مطبوعاتی مارکلی نوشت: «خطرات حریم خصوصی و تأثیر تبعیض‌آمیز تشخیص چهره واقعی است و استفاده دولت از چهره‌های ما به‌عنوان شناسنامه، تهدیدی جدی برای دموکراسی ما است». . . TSA نباید اجازه داشته باشد که میلیون ها مسافر را به طور یک جانبه در معرض این فناوری خطرناک قرار دهد.

سناتور کندی: “هر روز، TSA چهره هزاران آمریکایی را بدون اجازه آنها و بدون اینکه مشخص کند مسافران می توانند از غربالگری تهاجمی انصراف دهند اسکن می کند.” نوشت در یک خبر جداگانه “قانون حفاظت از حریم خصوصی مسافران با پایان دادن به برنامه تشخیص چهره، از هر آمریکایی در برابر نفوذ برادر بزرگ محافظت می کند.”

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/bipartisan-senate-bill-would-kill-the-tsas-big-brother-airport-facial-recognition-191010937.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/bipartisan-senate-bill-would-kill-the-tsas-big-brother-airport-facial-recognition-191010937.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *