لیز وسل، بنیان‌گذار و سرمایه‌گذار، با بیش از ۱۰۰ استارت‌آپ در دوران حضورش در YC کار کرد. اکنون، او جدیدترین شریک First Round Capital است.

پایتخت دور اول لیز وسل

لیز وسل، شریک در First Round Capital.

آسیاب بانی RAE



  • لیز وسل Y Combinator را ترک کرد تا در First Round Capital شریک شود.
  • وسل به عنوان شریک گروه YC و سرمایه‌گذار فرشته، ده‌ها استارت‌آپ در مراحل اولیه را مربیگری کرده است.
  • در اینجا چیزی است که او در یک استارت آپ در مرحله اولیه برای موفقیت در این بازار فعلی به دنبال آن است.

لیز وسل در زندگی حرفه‌ای خود به‌عنوان یک بنیان‌گذار، بیش از سهم خود در مورد استارت‌آپ‌ها شنیده است.

این سرمایه‌گذار و فرشته سرمایه‌گذار شخصاً از بیش از ۴۰ استارت‌آپ حمایت کرده است و بیش از ۱۵۰ استارت‌آپ را مستقیماً به عنوان مربی هدایت کرده است. شریک گروه در Y Combinator، جایی که او پس از ادغام استارتاپ فناوری منابع انسانی، WayUp که یکی از بنیانگذاران و رهبری آن بود، با Yello ادغام شد.

اما پس از هفت سال مشاوره در کنار بنیانگذاران، او آماده بود تا آن را به شغل تمام وقت خود تبدیل کند. او به اینسایدر گفت: «من عاشق انتخاب و سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها بودم، اما زمان زیادی برای کمک به شرکت‌ها نداشتم، زیرا تمام وقت در شرکت خودم کار می‌کردم.

اکنون، وسل با پیوستن به شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر در مراحل اولیه First Round Capital به عنوان جدیدترین شریک سرمایه گذاری تیم، این تمایل را برای سرمایه گذاری و مشاوره تمام وقت به بنیانگذاران برآورده می کند.

بخشی از “سس مخفی” وسل به عنوان یک سرمایه گذار، تجربه او به عنوان یک بنیانگذار است: او پس از ترک سمت خود به عنوان مدیر بازاریابی محصول در گوگل، WayUp را در سال ۲۰۱۴ با جی جی فلیگلمن در زمانی که تنها ۲۳ سال داشت، تأسیس کرد.

این دو پلتفرم استخدام اولیه را به بیش از ۷ میلیون کاربر افزایش دادند. او و فلیگلمن در سال ۲۰۱۵ سری Y Combinator را پشت سر گذاشتند و در سال ۲۰۲۱ با موفقیت شرکت را با Yello ادغام کردند و پس از افزایش سرمایه، مبلغی نامشخص شد. ۴۰ میلیون دلار در تامین مالی سرمایه گذاری خطرپذیر

در بیشتر زمان‌هایش که در WayUp فعالیت می‌کرد، او همچنین فرشته‌ای بود که روی استارت‌آپ‌های شبکه‌اش سرمایه‌گذاری می‌کرد که به‌عنوان موفقیت‌های بزرگ بالقوه توجه او را جلب کرد. و او به وضوح چشم خوبی داشت: برخی از استارت‌آپ‌هایی که او در مرحله seed از آنها حمایت کرد، شامل تک‌شاخ مراقبت‌های بهداشتی است. روکارت اعتباری شرکت تک شاخ سطح شیب دارو توسعه دهنده اپلیکیشن هوش مصنوعی مقیاس های هوش مصنوعیکه اکنون ارزش گذاری شده است ۷٫۳ میلیارد دلار.

ویسل در زمانی که هنوز مدیرعامل WayUp بود، با بسیاری از شرکا در First Round Capital ملاقات کرده بود. به علاوه، تمرکز مشخص شرکت بر روی سرمایه‌گذاری اولیه، پس از مشاوره به استارت‌آپ‌ها در مرحله ایده برای بیش از یک سال در YC بود. او به اشتراک گذاشت که مایکل سیبل، مدیر عامل Y Combinator مستقیماً در مورد تصمیمش برای ورود به سرمایه گذاری مخاطره آمیز تمام وقت به او مشاوره داده است.

او گفت: «در حین سرمایه‌گذاری فرشته متوجه شدم که قطعه انتخاب و سرمایه‌گذاری را دوست داشتم، و در زمانی که در YC بودم، قطعه کمکی را دوست داشتم. ” این به معنای واقعی کلمه سرمایه گذاری خطرپذیر است.”

وسل گفت که او «کاملاً» درس هایی از دوران حضورش در Y Combinator تا نقش جدیدش می گیرد، هم از تجربه مربیگری خودش و هم می بیند که وقتی یک مرحله اولیه در سفرشان شروع می شود، چه چیزی از منظر رهبری کار می کند.

او گفت: “من فکر می کنم کاری که YC به خوبی انجام می دهد این است که آنها خیلی زود سرمایه گذاری می کنند، آنها بیشتر از ایده روی تیم سرمایه گذاری می کنند.”

۹۰ درصد دلیلی که من قصد سرمایه گذاری دارم تیم است و ۱۰ درصد ایده یا فضایی است که آنها روی آن کار می کنند. فکر می کنم همیشه سرمایه گذاری کنم.

ویسل در میان گروه‌های بنیان‌گذار در طول سالی که در آنجا بود، شهرتی به‌عنوان «نجواکننده‌ای که به بازار می‌رود» زمانی که نوبت به مشاوره شرکت‌ها از تجربه کارآفرینی‌اش می‌رسید، به دست آورد.

او حتی پس از ترک YC، به مربیگری استارتاپ‌ها از دسته‌های خود ادامه داد که چگونه می‌توانند پایگاه مشتریان خود را به بهترین شکل افزایش دهند: او به اینسایدر گفت که یکی از این استارت‌آپ‌ها، یک استارت‌آپ ساخت‌وساز، همچنان به توصیه‌های او گوش می‌دهد.

او گفت: «بنیان‌گذاران از آن صنعت آمده‌اند اما اتفاقاً مهندس نرم‌افزار بوده‌اند. او گفت که او به آنها کمک کرد تا در طول این دوره به مشتریان جدید بالقوه “توضیح دهند که چه کاری انجام می دهند” و هنوز هم هر ماه یک بار با تیم ملاقات می کند.

و با توجه به افزایش وضعیت ضعیف بازار بذراو گفت، او به دنبال بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌هایی است که به‌ویژه در مورد پایگاه مشتریان خود آگاه باشند و «مبانی قوی کسب‌وکار» داشته باشند. فکر می‌کنم در حال حاضر، بیشتر، نه همه، اما بیشتر شرکت‌ها برای ارتقای سری A خود نیاز به رشد معنادارتری دارند.

او گفت: “خواه این رشد ۱۰۰ برابری سال به سال باشد، یا گسترش به بازارهای جدید، شما به چیزی نیاز دارید که واقعاً نشان دهد که شروع به گرفتن آن چوب هاکی کرده اید، یا نشانه هایی از آمدن چوب هاکی دارید.”

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

آیا این مقاله برای شما ارزشمند بود؟


آره

خیر

نظرات اضافی

ایمیل (اختیاری)

استارت آپ ها
مشاغل
سرمایه گذاری خطرپذیر


منبع: https://www.businessinsider.com/liz-wessel-first-round-capital-ycombinator-seed-venturecapital-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *