مایکروسافت ابزارهای مولد هوش مصنوعی را به استودیوهای خود ارائه می دهد

مایکروسافت و شرکت هوش مصنوعی Inworld AI یک “همکاری چند ساله در توسعه مشترک” را اعلام کردند که باعث می شود این شرکت ها برای توسعه طیف وسیعی از ابزارهای هوش مصنوعی برای استودیوهای Xbox تلاش کنند.

این ابزارها شامل یک “کمپیلوت طراحی هوش مصنوعی” و “موتور زمان اجرا کاراکتر هوش مصنوعی”.

شرکت‌ها گفتند که خلبان طراحی می‌تواند درخواست‌ها را بپذیرد و آنها را به «اسکریپت‌های دقیق، درخت‌های گفتگو، مأموریت‌ها و موارد دیگر» تبدیل کند. زمان اجرا شخصیت «روایت‌های کاملاً جدید با داستان‌ها، مأموریت‌ها و دیالوگ‌های پویا» را امکان‌پذیر می‌کند.

پخش خبر: آنچه ما در Mario Kart 9 می خواهیم.در یوتیوب تماشا کنید

در بیانیه ای که به همراه این اطلاعیه منتشر شد، مدیر کل هوش مصنوعی بازی در ایکس باکس هایان ژانگ گفت که این همکاری «تخصص Inworld در کار با مدل‌های هوش مصنوعی مولد برای توسعه شخصیت» و «نقاط قوت Xbox در ایجاد انقلابی در ابزارهای سازنده در دسترس و مسئول برای همه توسعه‌دهندگان» را ترکیب می‌کند.

در ماه آگوست، هوش مصنوعی Inworld اعلام کرد که دارد بودجه دریافت کرد از زیرمجموعه سرمایه گذاری خطرپذیر مایکروسافت M12، ارزش کل شرکت را در آن زمان به ۵۰۰ میلیون دلار رساند.

هوش مصنوعی Inworld پشت فناوری مورد استفاده modder Bloc برای ایجاد بود Sentient Streets، یک مد مجهز به هوش مصنوعی برای GTA 5 که به بازیکنان این امکان را می داد تا با NPC ها صحبت کنند و در همان لحظه دیالوگ ایجاد کنند. مد کوتاه بود پایین کشیده شده است توسط ناشر Take-Two.

هوش مصنوعی امسال یک نقطه بحث بزرگ برای صنعت بوده است. در GDC، کریس تاپسل از Eurogamer وارد زمین شد تا ببیند توسعه‌دهندگان چه احساسی در مورد آن دارند استفاده از هوش مصنوعی در حال توسعه. هوش مصنوعی به شدت مورد انتقاد صداپیشگان از جمله دیوید هایتر (Metal Gear Solid) و جین پری (بازگشت).

محافظت از هنرمندان ضبط صدا و عملکرد در برابر هوش مصنوعی یکی از مسائلی است که به این امر کمک کرده است گسترش اعتصاب SAG-AFTRA در حال انجام صنعت بازی را شامل شود.


منبع: https://www.eurogamer.net/microsoft-offering-generative-ai-tools-to-its-studios

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *