مایکروسافت چند اینچ به موفقیت در ذخیره سازی شیشه ای نزدیک تر می شود که در نهایت می تواند حملات باج افزار را در مرکز داده و hyperscalerها غیرممکن کند – اما فقط مشتریان Azure از آن سود می برند.

مایکروسافت چند اینچ به موفقیت در ذخیره سازی شیشه ای نزدیک تر می شود که در نهایت می تواند حملات باج افزار را در مرکز داده و hyperscalerها غیرممکن کند – اما فقط مشتریان Azure از آن سود می برند.

مایکروسافت مقاله ای را برای فناوری ذخیره سازی مبتنی بر شیشه منتشر کرده است که به طور گسترده ای مورد انتظار قرار گرفته است، این شرکت برای جایگزینی فناوری معمولی که در بهترین هارد دیسک ها و بهترین SSD ها امروز وجود دارد

را مقاله دانشگاهی ۱۶ صفحه ایارائه شده در بیست و نهمین سمپوزیوم ACM در اصول سیستم های عامل، اصول پشت برنامه های این شرکت برای ساخت سیستم های ذخیره سازی طولانی مدت و بسیار کارآمد را تشریح می کند.

این واحدهای ذخیره‌سازی که از شیشه کوارتز ساخته شده‌اند، برای استفاده در فضای ابری آماده می‌شوند – که به این معنی است که مشتریان Azure اولین کسانی هستند که سود می‌برند، و احتمالاً تنها کسانی هستند که تا زمانی که این فناوری ماهیت جنینی دارد، از آن بهره‌مند خواهند شد.

پروژه سیلیکا سالها در حال ساخت است – با مایکروسافت آزمایش یک نمونه اولیه تا سال ۲۰۱۹٫ از آن زمان قبل از طراحی سیستمی که به طرز قابل توجهی شبیه به فضای ذخیره سازی مبتنی بر سرامیک عمل می کند، کار خود را گسترش داده است. سرابایت ساخته می شود.

ذخیره سازی مبتنی بر شیشه چگونه کار می کند؟

نویسندگان نوشتند: «این مقاله سیلیکا را ارائه می‌کند: اولین سیستم ذخیره‌سازی ابری برای داده‌های آرشیوی که زیربنای آن شیشه کوارتز است، یک رسانه بسیار انعطاف‌پذیر که اجازه می‌دهد تا داده‌ها به‌طور نامحدود در محل باقی بماند».

سخت‌افزار و نرم‌افزار سیلیکا از رسانه‌ها تا سطح خدمات با پایداری به‌عنوان هدف اولیه به‌طور مشترک طراحی و بهینه‌سازی شده‌اند.

داده ها در یک بشقاب شیشه ای مربعی با لیزرهای فمتوثانیه فوق سریع از طریق وکسل ها نوشته می شوند. اینها تغییرات دائمی در ساختار فیزیکی شیشه هستند و اجازه می‌دهند چند بیت داده در لایه‌های روی سطح شیشه نوشته شوند. سپس این لایه ها در صدها به صورت عمودی روی هم چیده می شوند.

برای خواندن داده ها، آنها از فناوری میکروسکوپ پلاریزاسیون برای تصویربرداری از صفحه استفاده می کنند، در حالی که درایو خواندن بخش ها را در یک الگوی Z اسکن می کند. سپس تصاویر برای پردازش و رمزگشایی فرستاده می‌شوند که برای تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به داده‌های دیجیتال به مدل یادگیری ماشینی تکیه می‌کنند.

این رسانه به دلیل ماهیت امن ذخیره‌سازی شیشه‌ای بایگانی، برای مجموعه‌ای از صنایع حساس از جمله امور مالی، تحقیقات علمی و مراقبت‌های بهداشتی مناسب است – به این معنی که سازمان‌ها در این بخش‌ها ممکن است بتوانند در برابر حملات باج‌افزاری که داده‌های ذخیره شده در فضای ابری را هدف قرار می‌دهند، مقاومت کنند.

مایکروسافت در حال حاضر در حال بررسی بهترین روش برای پیکربندی کتابخانه فیزیکی که شیشه در آن ذخیره می‌شود، با توجه به الگوهای استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری Azure است.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/microsoft-inches-closer-to-glass-storage-breakthrough-that-could-finally-make-ransomware-attacks-impossible-in-the-data-center-and-hyperscalers-but-only-azure-customers-will-benefit-from-it

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *