متا از FTC شکایت کرد تا محدودیت های جدید در کسب درآمد از داده های کودکان را مسدود کند

متا از کمیسیون تجارت فدرال (FTC) شکایت کرد از بازگشایی توافقنامه حریم خصوصی ۵ میلیارد دلاری از سال ۲۰۲۰ و امکان کسب درآمد از داده های کودکان در برنامه هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ. این امر پس از آن صورت گرفت که یک قاضی فدرال در روز دوشنبه حکم داد که FTC مجاز است توافقنامه حفظ حریم خصوصی در سال ۲۰۲۰ را گسترش دهد و راه را برای این آژانس هموار کند تا قوانین سختگیرانه جدیدی را در مورد نحوه فعالیت غول رسانه های اجتماعی در این کشور ارائه کند.

شکایت امروز خواستار توقف فوری روند دادرسی FTC است و آن را “قبض قدرت آشکار” و “قضاوت غیرقانونی توسط فیات” خوانده است. یکی از سخنگویان متا حتی از FTC به عنوان “دادستان، قاضی و هیئت منصفه در یک پرونده” یاد کرد. این دومین تلاش شرکت مادر فیس بوک برای توقف تحریم ها در دادگاه است.

FTC به نوبه خود می گوید که متا مکرراً شرایط تسویه حساب سال ۲۰۲۰ در مورد حریم خصوصی کاربران را نقض کرده است. این آژانس همچنین می‌گوید که این شرکت با کسب درآمد از داده‌های کاربران جوان‌تر، قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را نقض کرده است. FTC قبلاً توسط یک قاضی مجوز داده است تا این نوع درآمدزایی را محدود کند، تصمیمی که متا امیدوار است آن را لغو کند.

FTC همچنین به دنبال اعمال محدودیت‌های جدیدی است که استفاده متا از تشخیص چهره را محدود می‌کند، و همچنین توقف کامل محصولات و خدمات جدید را تا زمانی که شخص ثالث ممیزی را تکمیل کند تا تعیین کند آیا شرکت به تعهدات حریم خصوصی خود عمل می‌کند یا خیر.

ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده FTC، “فیس بوک بارها وعده های حفظ حریم خصوصی خود را نقض کرده است.” بی پروایی این شرکت کاربران جوان را در معرض خطر قرار داده است و فیس بوک باید پاسخگوی شکست های خود باشد. برای این منظور، چندین ایالت به همراه اتحادیه اروپا از متا برای جلوگیری از کسب درآمد از داده های کودکان شکایت کرده اند.

FTC همیشه یک خار در چشم متا بوده است، زیرا آژانس تلاش کرد تا از خرید شرکت توسعه دهنده نرم افزار واقعیت مجازی Within به این دلیل که این معامله مانع از آن می شود، جلوگیری کند. "نوآوری آینده و رقابت رقابتی" آژانس بعد از یک همچنین تحقیقاتی را در مورد بازوی VR این شرکت آغاز کرد و متا را متهم کرد

شرکت‌ها اخیراً در سراسر FTC تلاش کرده‌اند تا آژانس را به عنوان نمونه‌ای بارز از نفوذ دولت معرفی کنند. فراتر از متا، غول بیوتکنولوژی ایلومینا از FTC شکایت می کند تا تصمیمی را که آن را از خرید ۷ میلیارد دلاری استارتاپ تشخیص سرطان Grail منع می کند، متوقف کند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/meta-sues-ftc-to-block-new-restrictions-on-monetizing-kids-data-185051764.html?src=rss ظاهر شد.


منبع: https://www.engadget.com/meta-sues-ftc-to-block-new-restrictions-on-monetizing-kids-data-185051764.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *