متا می‌تواند هدست ویژن پرو اپل را با دستگاه ارزان‌تر و بدون کنترلر از بین ببرد

متا می‌تواند هدست ویژن پرو اپل را با دستگاه ارزان‌تر و بدون کنترلر از بین ببرد

با متا کوئست ۳ هدست واقعیت مجازی که فردا عرضه می شود، به نظر می رسد متا به دنبال این است که راه اپل را با اپل ویژن پرو. در رقابتی برای تسلط بر صحنه واقعیت مجازی، متا ممکن است برنامه های بازاریابی و طراحی قبلی خود را برای هدست بعدی خود (که در حال حاضر با نام رمز Ventura – نامگذاری شده است) اصلاح کرده باشد. اسم کمی کنایه آمیز…) در پاسخ به Vision Pro، احتمالاً حتی کنترل کننده های هدست را حذف کرده تا هزینه ها را کاهش دهد.

به گفته مارک گورمن از طریق او خبرنامه پاور وانیکی از افراد متا پیشنهاد کرد که متا «در «مراحله اپل می‌ترسد» و متا در حال سرمایه‌گذاری زمان و تلاش زیادی برای بهبود محصولات واقعیت مجازی خود و همچنین تغییر تمرکز از متاورس است.

آستانه اشاره می کند که هدف بزرگ متا از هدست Ventura کاهش هزینه ها تا حد امکان و ارائه قیمت پایین تر برای یک هدست خوب است. Quest 3 در حال حاضر بسیار ارزان تر از Vision Pro است و به گفته Gurman Meta ممکن است از بسته بندی کنترلر صرف نظر کند تا به کاهش قیمت هدست بعدی خود کمک کند.

آیا متا ایده درستی دارد؟

Gurman پیشنهاد می کند که کاربران می توانند تصمیم بگیرند که فقط از حرکات دست استفاده کنند یا کنترلرها را جداگانه خریداری کنند. برای مقایسه، هدست اپل در واقع با کنترل‌کننده‌های اختصاصی عرضه نمی‌شود – تنها به کنترل‌های حرکتی که از طریق دوربین‌های خارجی آن ردیابی می‌شوند، متکی است، اگرچه همیشه می‌توانید یک کنترلر شخص ثالث یا یک دستگاه اپل دیگر (مانند مک بوک ایر) برای کنترل ورودی.

اگر بتوانید کمی خود را در زمان به عقب برگردانید و رونمایی اصلی Apple Vision Pro را به خاطر بیاورید، احتمالاً به یاد خواهید آورد که فکر می کنید “مطمئناً آنها شارژ نمی شوند”. آنقدر برای هدست؟

بنابراین، این واقعیت که متا با Quest 3 مقرون به صرفه بودن را در اولویت قرار داده است، یک حرکت هوشمندانه برای پیشی گرفتن از منحنی است. اگر این شرکت بتواند هدست ونتورا (Quest 4؟ Quest Neo؟ چه کسی می‌داند) بسیار مقرون به صرفه‌تر از Vision Pro باشد – و اطمینان حاصل کند که می‌تواند در مقابل پیشنهادات اپل عملکرد رقابتی داشته باشد – متا در واقع شانس بسیار خوبی در ایمن کردن این هدست دارد. رتبه برتر در دنیای VR

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/computing/virtual-reality-augmented-reality/meta-could-topple-apples-vision-pro-headset-with-a-cheaper-device-and-no-controllers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *