محققان کاشت زیر پوستی را برای درمان دیابت نوع ۱ ساختند

دانشمندان دستگاه کاشتنی جدیدی ساخته اند که می تواند روش دریافت انسولین را در بیماران دیابتی نوع ۱ تغییر دهد. ایمپلنت نخ مانند یا SHEATH (نخ آلژینات با میزبانی زیر جلدی) در یک فرآیند دو مرحله ای نصب می شود که در نهایت منجر به استقرار “دستگاه های جزیره ای” می شود که از سلول هایی مشتق می شوند که به طور طبیعی در بدن ما انسولین تولید می کنند. . .

ابتدا، دانشمندان راهی برای قرار دادن کاتترهای نایلونی در زیر پوست پیدا کردند، جایی که آنها تا شش هفته باقی می مانند. پس از قرار دادن، رگ‌های خونی در اطراف کاتترها تشکیل می‌شوند که از نظر ساختاری دستگاه‌های جزیره‌ای را که هنگام برداشتن کاتتر در فضایی قرار می‌گیرند، حمایت می‌کنند. دستگاه‌های جزیره‌ای به طول ۱۰ سانتی‌متر که به تازگی کاشته شده‌اند، انسولین را از طریق سلول‌های جزایری که در اطراف آن تشکیل می‌شوند ترشح می‌کنند، در حالی که برای زنده ماندن، مواد مغذی و اکسیژن را از رگ‌های خونی دریافت می‌کنند.

روش کاشت توسط محققان کورنل و دانشگاه آلبرتا طراحی و آزمایش شد. مینگلین ما کورنل، پروفسور مهندسی زیست شناسی و محیط زیست، اولین پلیمر قابل کاشت را در سال ۲۰۱۷ ساخت. (Thread-Reinforced Alginate Fiber For Islets encapsulation) که برای نشستن در شکم بیمار طراحی شده است. در سال ۲۰۲۱، تیم Ma’s حتی بیشتر توسعه داد ثابت کرد که می تواند سطح قند خون را در موش ها به مدت شش ماه کنترل کند.

مشکل فعلی SHEATH کاربرد طولانی مدت آن در بیماران است. کارکرد این جزایر برای مدت طولانی در داخل بدن بسیار دشوار است… زیرا دستگاه رگ های خونی را مسدود می کند، اما سلول های جزایر بومی بدن در تماس مستقیم با عروقی هستند که مواد مغذی و اکسیژن را تامین می کنند. ” . از آنجایی که دستگاه‌های جزایر در نهایت باید حذف شوند، محققان همچنان در حال کار بر روی راه‌هایی برای به حداکثر رساندن تبادل مواد مغذی و اکسیژن در مدل‌های حیوانات بزرگ – و در نهایت بیماران هستند. اما این ایمپلنت روزی می‌تواند جایگزین درمان استاندارد کنونی دیابت نوع ۱ شود که به تزریق روزانه یا پمپ انسولین نیاز دارد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/researchers-develop-under-the-skin-implant-to-treat-type-1-diabetes-191005726.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/researchers-develop-under-the-skin-implant-to-treat-type-1-diabetes-191005726.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *