مخالفت سرمایه‌گذار تسلا با بسته حقوقی ۵۵ میلیارد دلاری «ایلان ماسک»

سال گذشته، قاضی دادگاه پاداش ۵۵ میلیارد دلاری «ایلان ماسک» که سال ۲۰۱۸ توسط شرکت خودروسازی تسلا برای اعطا به او تصویب شده بود، را باطل کرد. حالا تسلا با مخالفت بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران در رابطه با پیشنهادش برای بازگرداندن و پرداخت بسته مالی ۵۵ میلیارد دلاری ماسک مواجه شده است.

اینسایدر در گزارش جدید خود توضیح می‌دهد که «مارس فراست»، مدیرعامل سیستم بازنشستگی کارکنان عمومی کالیفرنیا (CalPERS) اعلام کرده است که این صندوق قصد دارد به پیشنهاد بازگرداندن پاداش مالی ماسک، رای منفی بدهد. او می‌گوید:

«به عقیده ما، این بسته مالی متناسب با عملکرد شرکت تنظیم نشده است.»

مخالفت سرمایه‌گذار تسلا با بسته حقوقی ۵۵ میلیارد دلاری «ایلان ماسک»

CalPERS بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی عمومی در ایالات متحده است و همچنین با در اختیار داشتن حدود ۹٫۵ میلیون سهم، یکی از ۳۰ سرمایه‌گذار بزرگ تسلا محسوب می‌شود. این صندوق در سال ۲۰۱۸ به بسته مالی ماسک رأی مثبت داده بود.

ماسک از تسلا حقوقی دریافت نمی‌کند و بسته حقوقی ذکر‌شده، به رشد مالی غول خودروسازی وابستگی دارد. این طرح که در ماه ژانویه توسط قاضی دلاور ۵۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شد، شامل اعطای ۱۰ ساله ۱۲ بخش از اختیارات سهام شرکت می‌شود که در صورت رسیدن تسلا به اهداف خاص، واگذار خواهد شد. در واقع هنگامی که تسلا به هر نقطه‌عطف خود برسد، ماسک در زمان دریافت این بسته مالی، ۱ درصد از سهام موجود را به دست می‌آورد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در حالی با پرداخت این بسته مالی به ماسک مخالفت شده که تسلا تا سال ۲۰۲۳ به تمام ۱۲ هدف خود دست یافته است.

واکنش ایلان ماسک به مخالفت سرمایه‌گذار تسلا

ایلان ماسک که در شبکه اجتماعی ایکس معمولاً به اظهارنظرهای مهم مربوط به خود پاسخ می‌دهد، درباره گفته‌های CalPERS نوشت:

«چیزی که او (مدیرعامل CalPERS) می‌گوید معنی ندارد، زیرا تمام نقاط عطف قرارداد رعایت شده است. CalPERS در حال شکستن تعهدات خود است.»

با این وجود، CalPERS نیز به فهرست روبه‌رشدی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ملحق می‌شود که مخالفت خود با پرداخت این طرح به ماسک را اعلام کرده‌اند. اخیراً نیز گروهی از سهامداران با ارسال نامه‌ای به «کمیسیون بورس و اوراق بهادار»، از سرمایه گذاران خواسته بودند که به بسته حقوقی ماسک رای منفی دهد و همچنین با انتخاب مجدد «جیمز مرداک» و «کیمبال ماسک» (برادر ایلان) به‌عنوان اعضای هیئت مدیره مخالفت کند.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/musks-55-billion-tesla-pay-gets-more-pushback

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *