مدیران صنعت فناوری از دلایل خود برای تعدیل نیرو می‌گویند

صنعت فناوری از ابتدای سال ۲۰۲۳ با مشکل تعدیل نیرو مواجه شده است و بسیاری از شرکت‌ها نیز این روند را تا سال ۲۰۲۴ ادامه داده‌اند. گوگل، تسلا، اپل و مایکروسافت از جمله شرکت‌های بزرگی هستند که بسیاری از کارمندان خود را اخراج کرده‌اند. حالا نشریه اینسایدر در گزارش جدیدی، دلایل مختلف مدیرعامل‌ها مانند «مارک زاکربرگ» و «ساتیا نادلا» برای کاهش نیروهای خود را جمع آوری کرده است.

در این گزارش ابتدا به نظریه زاکربرگ در مورد اخراج کارکنان صنعت فناوری اشاره شده است. او در مصاحبه‌ای با برنامه Morning Brew Daily می‌گوید که شرکت‌ها در طول همه‌گیری به‌دلیل افزایش سرسام‌آور فروش تجارت الکترونیک، مجبور به استخدام نیروهای بسیار زیادی شده‌اند و پس از بازگشت شرایط به حالت عادی، مجبور به کاهش کارکنان خود هستند.

مدیران صنعت فناوری از دلایل خود برای تعدیل نیرو می‌گویند

او ادعا می‌کند که شرکت‌ها در آن زمان به مزایای داشتن کارمند کمتر پی بردند که این امر نیز منجر به اخراج افراد بیشتری شد. زاکربرگ می‌گوید:

«واقعاً سخت بود. ما از افراد با استعداد زیادی که به آن‌ها اهمیت می‌دادیم جدا شدیم. اما از برخی جهات، کمترشدن کارمندان به‌نوعی شرکت را موثرتر می‌کند.»

به‌نظر می‌رسد که گوگل نیز امسال استراتژی مشابهی را در پیش گرفته است. «ساندار پیچای»، مدیرعامل شرکت اخیراً به گزارشگر بلومبرگ گفته بود که آن‌ها در حال حذف برخی از تیم‌های خود هستند تا بتوانند باعث افزایش سرعت و کارایی شوند.

بنیانگذاران Wayfair نیز از جمله افرادی با چنین عقیده‌ای هستند. «نیراج شاه»، مدیرعامل و «استیو کونین»، یکی از بنیانگذاران Wayfair، ماه فوریه در نامه‌ای به سهامداران خود گفته بودند که چندین دور اخراج به شرکت کمک کرده تا کارهای بیشتری را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام دهد.

تاثیر هوش مصنوعی بر تعدیل نیرو

از طرفی هوش مصنوعی نیز تاثیر زیادی روی نیروی کار انسانی داشته است.

مدیرعامل گوگل در ماه‌های گذشته گفته بود که این شرکت در حال «تخصیص مجدد نیروی کار» خود به «بالاترین اولویت‌هایش» است. برخی از این اولویت‌ها شامل پروژه‌های هوش مصنوعی گوگل می‌شوند.

«ساتیا نادلا»، مدیر عامل مایکروسافت هم به برنامه‌های مشابهی اشاره کرد و گفت که این شرکت به استخدام در «حوزه‌های استراتژیک کلیدی» ادامه خواهد داد.

«آرویند کریشنا»، مدیرعامل IBM نیز در ماه می گذشته گفته بود که در پنج سال آینده به احتمال زیاد ۳۰ درصد از نیروی کار بخش‌های منابع انسانی و غیرمصرف‌کننده با هوش مصنوعی جایگزین خواهد شد.


منبع: https://digiato.com/growth-hacking/ceos-explain-the-tech-layoffs-mark-zuckeberg-sundar-pichai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *