مراقب Temu باشید: ۵ کلاهبرداری که باید مراقب آنها باشید

فن آوری

مراقب Temu باشید: ۵ کلاهبرداری که باید مراقب آنها باشید

مراقب Temu باشید: ۵ کلاهبرداری که باید مراقب آنها باشید

پنگوئن لنز/شاتراستاک
توسط دانیل درای/۲۹ اکتبر ۲۰۲۳، ۱۰:۴۵ صبح EST

اگر کاربر همیشگی TikTok هستید، ممکن است با سایت خرده‌فروشی آنلاین Temu آشنا شده باشید — به میل یا در غیر این صورت. Temu در TikTok بسیار زیاد تبلیغ می کند، هم به تنهایی و هم از طریق دهان به دهان کاربران مختلف. ویترین فروشگاه انواع محصولات مشابهی را به آمازون می فروشد، اگرچه بر اساس توصیفات، قیمت Temu حتی ارزان تر است از آنچه در آمازون پیدا می کنید. این بسیار وسوسه انگیز به نظر می رسد، اما این وسوسه با برخی گزارش های نگران کننده در سایت و استراتژی های آن کاهش یافته است.

Better Business Bureau به Temu a رتبه C+ به دلیل صدها شکایتی که در مورد ویترین دریافت کرده است. استراتژی های بازاریابی Temu به یک طرح بازاریابی چند سطحی تشبیه شده است که کاربران را به اشتراک گذاری کدهای ارجاع و جذب مشتریان بیشتر تشویق می کند.

همه اینها دلایل نسبتاً خوبی برای درمان تبلیغات Temu با نمکدان کامل هستند. با این حال، برای پیچیده تر کردن مسائل، هم خود Temu و هم کاربران با کدهای ارجاع Temu از برخی تاکتیک های مبهم در تلاش برای جذب خریداران بیشتر استفاده می کنند.

آیتم ها یا پوسته های بازی آنلاین

آنتونیو لاسو / شاتر استوک

یکی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌هایی که در اینترنت گسترش می‌یابد، ادعای نادرست اقلام رایگان برای بازخرید در بازی‌های آنلاین است. بازی‌هایی مانند «Fortnite» و «Roblox» دارای پایگاه کاربری بزرگی از بازیکنان جوان‌تر هستند که بسیاری از آن‌ها از پلتفرم‌هایی مانند TikTok نیز استفاده می‌کنند، جایی که Temu عمدتاً در آن تبلیغ می‌کند.

به همین دلیل است که بسیاری از شرکای Temu اجرا خواهند شد تبلیغات در TikTok و در جاهای دیگر به کسانی که با استفاده از کد ارجاع خود به Temu ملحق می شوند قول می دهند دریافت اقلام رایگان در بازی های آنلاین مانند پوسته های نسخه محدود و ارز ممتاز. متأسفانه این افراد چنین اقلامی برای ارائه ندارند. هر کسی که کد ارجاع را وارد کند دقیقاً چیزی دریافت نمی کند، در حالی که شریک یک پرداخت از Temu دریافت می کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که چیزی به نام جایزه واقعاً رایگان برای بازی های آنلاین، به خصوص برای محبوب ترین عناوین وجود ندارد. اگر کسی بدون هیچ نوع ورود به سیستم یا quid pro quo چیزهای رایگان را برای شما تبلیغ می کند، تقریباً همیشه یک کلاهبرداری است. این ادعاها را به طور کامل نادیده بگیرید، زیرا چیزی برای شما وجود ندارد.

تاییدیه های دروغین

ام دی وی ادواردز / شاتر استوک

تاکتیک های جعل اطلاعات در TikTokبازیگران بد می توانند شما را به این باور برسانند که سلبریتی مورد علاقه شما یک محصول یا خدمات تصادفی را تأیید کرده است، در حالی که در واقعیت، آنها چنین کاری را انجام نداده اند.

چندگانه تبلیغات تمو در TikTok مشاهده شده‌اند که حاوی توییت‌های دقیق و پست‌های اجتماعی از افراد مشهور مشهور است که فضایل تمو را توضیح می‌دهند. این افراد مشهور دیده می‌شوند که همه را تشویق می‌کنند تا کالاهای خود را در آنجا بخرند، و اغلب تشویق می‌کنند از کد ارجاع “خود” استفاده کنند. بسیاری از این ویدیوهای TikTok از آن زمان نیز از پلتفرم حذف شده اند، به این معنی که دیگران به وضوح تحت تأثیر قرار گرفته اند و قبلاً این کلاهبرداری ها را گزارش کرده اند.

هیچ کس نمی تواند سلبریتی های مورد علاقه خود را در داخل و خارج بشناسد. حداقل، اگر پستی را در یک آگهی می بینید که به خاطر نمی آورید آنها نوشته اند، احتمالاً به این دلیل است که آنها این کار را نکرده اند. در صورت تمایل می‌توانید شبکه‌های اجتماعی مربوط به سلبریتی‌های مورد علاقه خود را برای تأیید بررسی کنید، اما به طور کلی، اکثر افراد مشهور و اینفلوئنسرها با توجه به جنجال‌ها و مناقشات به‌هرحال با Temu تبلیغ نمی‌کنند. دعاوی حقوقی.

کلیک طعمه

ادواردروبرت/گتی ایماژ

Clickbait یکی از قدیمی ترین نیروهای شر در اینترنت است. اغراق آمیز یا جعل آشکار اطلاعات به نام تعامل ارزشمند. تاکتیک های اجتناب از طعمه کلیک بخشی از یادگیری مورد نیاز برای گشت و گذار در وب شده است، اما این مانع از تلاش بازیگران بد نمی شود که با ادعاهای ظالمانه شما را جذب کنند.

یکی از رایج‌ترین نسخه‌های آن در مورد کلاهبرداری Temu، قول است به خطر انداختن عکس ها یا اسرار افراد مشهور. مشابه کلاهبرداری های تایید افراد مشهور، ممکن است تبلیغات در صفحات TikTok For You ظاهر شود با یک عکس عمومی از یک فرد مشهور، که اغلب با شرحی مانند “من فکر می کردم آنها بی گناه هستند” همراه می شود و قول می دهد اسرار تاریک را برای کاربرانی که کد ارجاع Temu را وارد می کنند فاش کند.

شما آن کد ارجاع را در Temu وارد می‌کنید، شریک پاداش‌های خود را دریافت می‌کند و متوجه می‌شوید که گول خورده‌اید. با کنار گذاشتن هرگونه تعارض اخلاقی آشکار در تلاش برای تجاوز به حریم خصوصی دیگران برای کسب سود، این یک قانون مرزی اینترنت است که هرکسی که وعده عکس‌های دلپذیر را می‌دهد کاملاً از آن پر است. وقت روز را به آنها ندهید.

شبیه سازی ویترین فروشگاه

یمگرمن/گتی ایماژ

در سایت‌های خرده‌فروشی بزرگ مانند آمازون، برندهای بزرگ و کوچک دارای ویترین فروشگاه‌های شخصی هستند که به عنوان مراکزی مناسب برای اطلاعات شرکت و کاتالوگ محصولاتشان عمل می‌کنند.

این ویترین ها راه بسیار مناسبی برای مرور محصولات هستند، احتمالاً به همین دلیل است تمو چندین مورد از آنها را کپی می کند عمده فروشی، ایجاد صفحات فروشگاهی تقریباً یکسان در سایت خود. با این حال، عامل مهم این است که این صفحات ویترین کپی شده تقریباً همیشه بدون رضایت یا اجازه واقعی برند ساخته می‌شوند.

تمو در واقع بود در آوریل شکایت کرد توسط برند حوله مو Hicober به دلیل کپی کردن صفحه ویترین فروشگاه آمازون بدون اطلاع یا اجازه آن، و مجبور کردن Temu به حذف آن. این دلیل خوبی است برای اینکه با هرگونه فهرست کالای تکراری در Temu با شک و تردید برخورد کنیم – اگر بدون اجازه برند ساخته شده باشند، احتمال اینکه اگر بخواهید چیزی را سفارش دهید، به ضرر شما تمام می شود یا مطلقاً هیچ چیز را دریافت نمی کنید، خوب است. . . اگر جعبه‌ای پر از هوا تهیه کنید، قیمت ارزان‌تر معنای زیادی ندارد.

تاخیر در بازپرداخت

Damircudic/Getty Images

خط‌مشی فروشگاه Temu ادعا می‌کند که سیاست بازپرداخت و بازپرداخت ۹۰ روزه را ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد هر کالایی را که از آن ناراضی هستید پس بگیرید تا پول خود را پس بگیرید. اگر در نهایت یک هدایایی یا یک جعبه چیزی دریافت کردید، قطعاً می خواهید در اسرع وقت بازپرداخت کنید. متأسفانه بر اساس بررسی ها و گزارش های متعدد کاربر از Better Business Bureauاین خط مشی بازپرداخت در بهترین حالت بی اهمیت است – و در بدترین حالت خصمانه است.

کاربران گزارش کرده اند که درخواست بازپرداخت از ویترین فروشگاه و بازپس فرستادن اقلامی را که خریداری کرده اند، گزارش کرده اند، فقط به اطلاع می رسد که همه کالاها دریافت نشده اند، حتی اگر در همان جعبه ارسال شده باشند. برخی دیگر اقلام خود را پس فرستاده اند و به آنها گفته شده است که منتظر بازپرداخت باشند تا هفته ها متوالی هیچ فعالیتی در حساب بانکی خود نداشته باشند.

حتی کسانی که بازپرداخت را با موفقیت انجام دادند، تنها پس از تاخیرهای متعدد توانستند این کار را انجام دهند و با پشتیبانی Temu به تدریج آنها را از بین می برد. در حالی که نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم که آیا این تاکتیک‌ها عمداً بدخواهانه هستند، اما دلایل زیادی برای شک و تردید نسبت به سیاست بازگشت Temu ارائه می‌کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1430151/temu-scams-to-watch-out-for/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *