مطالعه جدید ایلان ماسک به طور معمول در حذف سخنان نفرت انگیز و اخبار جعلی شکست خورده است.

تحقیقات اخیر توسط مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) نگرانی‌هایی را در مورد تعهد X، که قبلا توییتر بود، به مبارزه با سخنان مشوق تنفر در پلتفرم‌هایش، به‌ویژه در زمینه درگیری‌های جاری خاورمیانه، افزایش داده است.

این سازمان غیرانتفاعی که به مقابله با اطلاعات نادرست آنلاین و سخنان نفرت انگیز اختصاص دارد، ۲۰۰ مورد گزارش شده از سخنان نفرت انگیز در X مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین را تجزیه و تحلیل کرد. یافته ها نشان می دهد که علیرغم تعهد اعلام شده X به مبارزه با محتوای “با انگیزه نفرت، تعصب یا عدم تحمل”، ۹۶ درصد از پست های گزارش شده یک هفته پس از پرچم گذاری آنلاین باقی ماندند.

وقایع سخنان تنفرآمیز پس از حمله حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل شناسایی شد. این محتوا شامل پست هایی بود که به خشونت علیه مسلمانان، فلسطینی ها و یهودیان دامن می زد، نظریه های توطئه یهودی ستیزانه را ترویج می کرد و فلسطینیان غزه را با عباراتی غیرانسانی توصیف می کرد.

محققان CCDH تاکید کردند که این ۲۰۰ حادثه نمونه ای معرف نبودند، بلکه آزمایشی از سیستم های تعدیل X بودند. آنها حساب ها را از طریق تجزیه و تحلیل فالوها، لایک ها و پست های حساب های نفرت انگیز شناخته شده شناسایی کردند.

از ۱۰۱ حساب درگیر، ۴۳ حساب تأیید شده بودند که از افزایش مشاهده پست بهره مند شدند. پست هایی که آنلاین باقی ماندند در مجموع ۲۴,۰۴۳,۶۹۳ بازدید به دست آوردند. فقط یک حساب به حالت تعلیق درآمد و دو حساب “قفل” شدند و از ارسال، ارسال مجدد یا لایک کردن محتوا جلوگیری کردند.

عمران احمد، مدیر عامل و بنیانگذار CCDH، نسبت به مدیریت این پلتفرم با سخنان نفرت انگیز ابراز نگرانی کرد. او اظهار داشت: “X به دنبال این بوده که به تبلیغ‌کنندگان و عموم مردم اطمینان دهد که در مورد سخنان نفرت‌انگیز کنترل دارند – اما تحقیقات ما نشان می‌دهد که اینها چیزی جز کلمات پوچ نیستند.”

این گزارش به دنبال مطالعه قبلی منتشر شده در سپتامبر توسط CCDH است که طیف وسیع تری از موارد سخنان مشوق نفرت را در X تجزیه و تحلیل می کرد. در آن مطالعه، ۸۶ درصد از ۳۰۰ مورد گزارش شده پس از یک هفته آنلاین باقی ماندند.

X از زمان تصاحب بحث برانگیز ایلان ماسک در سال گذشته، با بررسی بیشتر استانداردهای تعدیل خود مواجه شده است. اقدام این شرکت برای اخراج اکثریت نیروی کار خود در نوامبر انتقادات را تشدید کرد.

در پاسخ به این یافته ها، ایلان ماسک در اوایل سال جاری در پستی CCDH را به عنوان “واقعا شیطانی” نامید و آنها را به انتشار اطلاعات نادرست و ترویج سانسور متهم کرد. وکیل ماسک بعداً نامه ای به CCDH ارسال کرد و ادعا کرد که اظهارات آنها بی اساس بوده و قصد دارد به تجارت تبلیغات دیجیتال X آسیب برساند.

CCDH با رد این تهدید به عنوان مضحک پاسخ داد و ادعا کرد که این اقدام تلاشی برای ارعاب مدافعان علیه تحریک، سخنان نفرت انگیز و محتوای مضر آنلاین است. مناظره در حال انجام سوالاتی را در مورد اثربخشی تلاش‌های اعتدال X در میان پس‌زمینه افزایش تنش‌ها در خاورمیانه مطرح می‌کند.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musks-x-routinely-fails-to-takedown-hate-speech-fake-news-finds-new-study-13395022.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *