معنی مخفف RX-7 مزدا در اینجا آمده است

معنی مخفف RX-7 مزدا در اینجا آمده است

در مورد RX-3 قبلی مزدا، این مخفف اشاره ای به وضعیت خودرو به عنوان سومین آزمایش روتاری این شرکت بود. به این ترتیب، کاملا منطقی است که RX-7، که پنج سال بعد دنبال شد، Rotary eXperiment/eXperimental 7 باشد.

با این حال، هر دو تعریف مشخص می کنند که نام خودرو تا حدی به این نام خوانده می شود نوآورانه ترین و مشخص ترین ویژگی آن: موتور دوار آن است. RX-7 در واقع محبوب ترین وسیله نقلیه چرخشی بود که تا به حال ساخته شد. پیشرانه غیرمعمول آن قدرت زیادی داشت و با معرفی مدل‌های جدید خانواده RX-7 بیشتر تقویت شد. نسل دو RX-7 که در سال ۱۹۸۵ وارد بازار شد، در مدل توربو II با قابلیت رسیدن به سرعت ۱۴۳ مایل در ساعت و می‌توانست ۱۸۲ اسب بخار قدرت تولید کند.

گاهی اوقات، «آزمایش‌های» تولیدکنندگان عمداً عجیب و غریب و منحصربه‌فرد برای منحصربه‌فرد بودن هستند تا عملی. با این حال، نمی توان انکار کرد که مزدا با مفهوم موتور وانکل خود به چیزی بسیار خاص دست یافت. این شرکت از زمان مهیب RX-8 که تولید آن در سال ۲۰۱۲ پس از تقریبا یک دهه متوقف شد، خودروی چرخشی تولید نکرده است. هنوز هم ممکن است پتانسیل دیگری برای چنین خودرویی وجود داشته باشد که در آینده نشان خود را در دنیای خودرو بگذارد.


منبع: https://www.slashgear.com/1482444/what-mazda-rx7-abbreviation-means/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *