من بیش از ۸۰۰ هزار دلار در متا کسب کردم. در اینجا من به طور قابل توجهی غرامت خود را افزایش دادم.

سلفی راهول پاندی

راهول پاندی بنیانگذار تارو است.

راهول پاندی



  • راهول پاندی، مدیر سابق فناوری متا است.
  • پاندی می نویسد که زمانی که برای اولین بار به متا پیوست، با اضطراب و سندروم فریبنده دست و پنجه نرم کرد.
  • در سال ۲۰۲۲، او حقوق ۸۲۳۰۰۰ دلاری خود را رها کرد تا استارتاپ خود را بسازد.
تبلیغات

تبلیغات

وقتی شروع به کار کردم، شنیدم در مورد کارگران فناوری که سالانه نیم میلیون دلار درآمد دارند، اما من فکر نمی کردم واقعاً قابل دستیابی باشد. مطمئناً انتظار نداشتم که بتوانم در عرض چند سال بیشتر به دست بیاورم.

من دهه گذشته را به عنوان مهندس نرم افزار در شرکت های متعددی در سیلیکون ولی کار کردم و توانستم درآمدم را در طول سال ها به شدت افزایش دهم.

من بعد از فارغ التحصیلی از استنفورد به عنوان یک مهندس موسس شروع کردم، سپس به مدت دو سال و نیم به پینترست پیوستم. در سال ۲۰۱۷ پیوستم فیس بوک (اکنون به نام متا شناخته می شود) به عنوان یک مهندس ارشد و تقریباً پنج سال در آنجا کار کرد.

غرامت من در متا به سرعت به بیش از ۸۰۰۰۰۰ دلار در سال افزایش یافت. در سال ۲۰۲۲، برای شروع آن را ترک کردم تاروانجمنی برای کمک به سایر مهندسان برای دستیابی به موفقیت شغلی مشابه.

تبلیغات

تبلیغات

نمودار جبران کل راهول پاندی.

کل غرامت راهول پاندی.

راهول پاندی



وقتی به متا پیوستم با اضطراب دست و پنجه نرم کردم

من پیشنهاد پیوستن به فیس بوک را در سال ۲۰۱۷ به عنوان مهندس ارشد دریافت کردم:

  • حقوق پایه: ۱۷۰۰۰۰ دلار

  • پاداش امضا: ۴۵۰۰۰ دلار

  • واحدهای سهام محدود (RSU): 150000 دلار

  • پاداش سالانه هدف: ۱۵٪

این پیشنهاد به کل غرامت (TC) 390 هزار دلار در سال اول تبدیل شد. بد نیست! از آنجایی که من پنج پیشنهاد رقابتی از شرکت‌هایی مانند Snapchat، Uber و Airbnb داشتم، اهرمی برای مذاکره در مورد بسته سهام قوی داشتم. من متا را به دلیل پیشنهاد قوی و پروژه هیجان انگیزی که نوید فرصتی برای رشد را می داد، انتخاب کردم.

چند ماه اول من به عنوان مهندس فیس بوک سخت بود. در حالی که تلاش می‌کردم خود را با فرهنگ و ابزار شرکت وفق دهم، با سندرم و اضطراب امپوستر برخورد کردم. من وقت اضافی زیادی را در دفتر گذاشتم و تلاش ناموفقی برای تسلط بر یک پایگاه کد عظیم به تنهایی داشتم.

تبلیغات

تبلیغات

با ورود به عنوان یک مهندس ارشد – یک سطح E5 در فیس بوک – احساس کردم که برای مستقل شدن و شروع سریع مشارکت تحت فشار بودم. فکر می‌کردم که درخواست کمک، من را به‌عنوان فردی که لیاقت مهندس ارشد بودن را ندارد، «خارج» می‌کند. در پایان نیمه اول، سرمربی من گفت که کارم خوب است، اما او می‌خواست مالکیت بیشتری در تیم داشته باشم.

علاوه بر نگرانی‌های عملکردی من، فیس‌بوک به عنوان یک شرکت با مشکل مواجه بود

محصولی که من روی آن کار کردم با تاخیر درگیر شد و روحیه کارمندان به دلیل آن آسیب دید کمبریج آنالیتیکا رسوایی داده ها، و سهام فیس بوک به پایین ترین حد خود رسید. چند نفر از هم تیمی‌های خود کنار رفتند و به شرکت‌های دیگر پیوستند. با این حال، من فقط یک سال بود که در شرکت بودم، بنابراین احساس کردم برای پریدن از کشتی خیلی زود است. در عوض، تلاشی هماهنگ برای بهبود عملکردم انجام دادم.

یکی از زمینه های واضح برای بهبود، تقویت همکاری عمیق تر در تیم من بود. اگر ندانم هم تیمی هایم روی چه چیزی کار می کنند، آنها نمی دانند من روی چه چیزی کار می کنم، یا ما نمی دانیم که قطعات چگونه با هم هماهنگ می شوند، مالکیت غیرممکن خواهد بود.

هنگامی که در نهایت شروع به استفاده از افراد با استعداد اطرافم کردم، در زمینه کد و جهت فنی بیشتر مطمئن شدم.

تبلیغات

تبلیغات

من با مهندسان تیمم همراه با رهبران فناوری در تیم های مجاور تماس گرفتم:من دوست دارم ۳۰ دقیقه وقت بگذارم تا بهتر بفهمم چگونه کار من روی پروژه X می تواند به کاری که انجام می دهید کمک کند و هر گونه بازخوردی از شما دریافت کنم.

من ۱:۱ را با هر فرد برنامه ریزی کردم تا اولویت های آنها را بفهمم و از کار آنها بیاموزم. بازخورد و زمینه ای که از این مکالمات به دست آوردم در توانایی من برای اولویت بندی و ارائه کارم بسیار مهم بود.

این منجر به اولین رتبه من از “بیشتر از انتظارات” شد، که برای حدود ۱۰٪ مهندسان برتر شرکت در نظر گرفته شده بود. با درخواست کمک، توانستم به تاثیر معناداری برسم و آن را در بررسی عملکردم بیان کنم.

رتبه بندی عملکرد راهول پاندی.

رتبه بندی عملکرد راهول پاندی.

راهول پاندی



دو سال بعد شروع به احساس اعتماد به نفس بیشتری کردم

پس از دو سال کامل در فیس بوک، سرانجام به اوج بهره وری رسیدم. من یک ابزار داخلی ساختم که در سراسر سازمان مورد پذیرش قرار گرفت و منجر به صرفه جویی در زمان زیادی برای مهندسان شد. من نه تنها دانش فنی برای تکمیل کارم را داشتم، بلکه زمینه کافی برای هدایت پروژه ها را نیز داشتم. این بخش مهمی از مهندس ارشد و فراتر از آن (کارمند یا مهندس اصلی) است.

در اواخر سال ۲۰۱۹، دومین رتبه خود را “به شدت فراتر از انتظارات” و یک کمک هزینه ویژه اضافی از یک مدیر ارشد دریافت کردم.

تبلیغات

تبلیغات

این منجر به تجدید عظیم سهام به ارزش ۴۰۰۰۰۰ دلار در طی چهار سال شد.

سال بعد آشفتگی کووید را به همراه داشت

همانطور که سفارشات پناهگاه در محل ایجاد شد، خدماتی مانند فیس بوک سابقه استفاده را تجربه کردند. همانطور که همه ما برای احساس ارتباط بیشتر به فناوری متکی هستیم. افزایش مصرف استرس‌زا بود، اما من احساس می‌کردم که به خوبی مجهز هستم تا بتوانم به این مناسبت برسم. در این مرحله، من یکی از باتجربه‌ترین افراد تیم بودم که به سرعت مشکلات را در چندین پشته فناوری تشخیص داده و برطرف کردم.

من در اواخر سال ۲۰۲۰ به سمت مهندس کارمند ارتقاء یافتم. این منجر به بزرگترین افزایش حقوق پایه من شد، ۱۴٪ به ۲۳۱,۰۰۰ دلار، و یک کمک مالی بزرگ دیگر به ارزش ۲۵۰,۰۰۰ دلار. اکثر غرامت من در این مرحله از حقوق صاحبان سهام بود.

در آخرین سالی که در فیس بوک بودم، به سمت مدیری تبدیل شدم و بعد از سه سال در همان سازمان، تیم را عوض کردم. با پایان یافتن سال ۲۰۲۱، من شروع به کاوش در جهان فراتر از متا کردم. پس از تقریباً ده سال در فناوری، به درجاتی از آزادی مالی دست یافته بودم، و متوجه شدم که چقدر می‌توانم فراتر از مهندسی یاد بگیرم.

تبلیغات

تبلیغات

من متا را در سال ۲۰۲۲ ترک کردم تا استارتاپ خودم را به نام تارو بسازم.

شما می توانید کارهایی انجام دهید تا احتمال بالا رفتن را افزایش دهید

کل غرامت من در سال ۲۰۲۱ به دلیل عملکرد قوی پایدار و افزایش قیمت سهام متا از ۸۰۰۰۰۰ دلار فراتر رفت. من در ۱ درصد از درآمدزایی در کشور! در آن سطح، پول واقعاً سزاوار به نظر نمی رسد: شانس نقش بزرگی دارد.

با این حال، “خوش شانس” چندان قابل اجرا نیست. من قویاً معتقدم که شما می توانید خود را در موقعیت هایی قرار دهید که شانس و فرصت ایجاد کنند.

در اینجا توصیه های من است:

تبلیغات

تبلیغات

۱٫ حداقل دو سال در یک نقش ارشد متعهد شوید

جهش شغلی زمانی که شما در اوایل کار خود هستید کار می کند، اما نه زمانی که سن شما بالاتر است. رسیدن به کارمندان یا مهندس اصلی نیازمند چندین سال زمینه سازمانی، روابط و تأثیر است.

تنها پس از اینکه اعتماد کافی ایجاد کردید، می توانید با مشکلاتی که دامنه کافی را توجیه می کند، مقابله کنید. بسیاری از مهندسان دائماً یک پای خود را از در بیرون دارند، همیشه روی تردمیل مصاحبه. موفقیت من به خاطر پشتکارم در درون تیم بود و بیش از سه سال در تیم ماندم.

۲٫ در مورد بهبود و درک نحوه ارزیابی خود استراتژیک باشید

همه ما در مقطعی با مشکل مواجه خواهیم شد، اما راه حل به ندرت این است که ساعات بیشتری را در انزوا در محل کار قرار دهیم. دو تغییر ساختاری را توصیه می کنم:

  • برای دریافت بازخورد در مورد کارهایی که می توانید بهتر انجام دهید، «بحث های عملکرد» مکرر را با مدیر خود و سایر سرنخ های فناوری تنظیم کنید.

  • سیستم ارزیابی شرکت خود را درک کنید. چگونه می توانید کاری پیدا کنید که تأثیر غیرقابل انکاری بر تیم و محصول خود داشته باشد و این تأثیر چگونه اندازه گیری می شود؟

تبلیغات

تبلیغات

۳٫ فراموش نکنید که حقوق صاحبان سهام نیز ارزشمند است

ایجاد ثروت در فناوری مبتنی بر ایده مالکیت بخشی از شرکتی است که برای آن کار می کنید (صاحب سهام). سال ۲۰۲۱ سال ۸۰۰ هزار دلاری پرفروش من در متا بود و تقریباً ۶۰۰ هزار دلار از غرامت من از سهام شرکت تأمین شد.

در بهترین شرکت‌ها، چه استارت‌آپ‌ها و چه Big Tech، بخش بزرگی از حقوق شما سهام است. بسیاری از مهندسان به جای درک ارزش سهام خود با رشد شرکت، به صورت نزدیک‌بینانه روی حقوق پایه تمرکز می‌کنند.

من متا را به عنوان یک مهندس بسیار بهتر در مقایسه با زمانی که در سال ۲۰۱۷ پیوستم ترک کردم

من این را به تغییر ذهنیت پیرامون ایجاد روابط عمیق در محل کار نسبت می دهم. فهمیدم که پرسیدن سوال پیش نیاز رشد در یک تیم پیچیده و سریع است. من توانستم بازخورد عملی از همکاران دریافت کنم که به من امکان داد تا پروژه های پر تاثیر را شناسایی و ارائه دهم.

در نهایت به موفقیت رسیدم، اما یادگیری ابزارها و تاکتیک ها نباید آنقدر سخت می بود. این انگیزه من برای شروع بود joinTaro.com: بینش‌ها و ایده‌های ساده منجر به ناامیدی کمتر، غرامت بالاتر و کارکنان فناوری خوشحال‌تر می‌شود.

تبلیغات

تبلیغات

بسیاری از مهندسان برای مدت طولانی در حرفه خود دچار رکود می شوند. اگر می‌توانستم تحولی مشابه آنچه در متا تجربه کرده‌ام را برای سایر مهندسان فعال کنم، تفاوت معناداری ایجاد می‌کردم.

تصحیح: ۴ اکتبر ۲۰۲۳ – نسخه قبلی تیتر این داستان به اشتباه حقوق پایه ۲۰۱۷ پاندی را با کل غرامت سال ۲۰۲۲ مقایسه کرد. مجموع غرامت پاندی از ۳۹۰۰۰۰ دلار به بیش از ۸۰۰۰۰۰ دلار در زمان حضورش در Meta افزایش یافت.

متا به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

راهول پاندی یک مهندس و مدیر سابق متا است که اکنون حرفه ای متمرکز دارد کانال یوتیوب.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

متا
تبلیغات

نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/meta-salary-increase-tips-engineer-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *