من نسل بعدی عینک های هوشمند را امتحان کردم و بینی من آنها را دوست دارد

من نسل بعدی عینک های هوشمند را امتحان کردم و بینی من آنها را دوست دارد
عینک های هوشمند Xreal، TCL و Rokid با هم نمایش داده می شوند. Alan Truly / روندهای دیجیتال

از نظر مفهومی، عینک های هوشمند با نمایشگر عالی هستند. شما یک صفحه نمایش غول پیکر را دریافت می کنید که در مرکز نمای شما قرار دارد و صدای استریوی شخصی را در یک جفت عینک می توانید تا کنید و در جیب خود قرار دهید. در عمل، مشکلاتی وجود داشته است که مانع از تبدیل شدن این فناوری به جریان اصلی شده است. مهمتر از همه، راحتی یک مشکل بوده است.

من عینک‌های هوشمند نسل بعدی را از رهبران صنعت Xreal، Rokid، و TCL امتحان کردم تا بفهمم آیا این پوشیدنی‌های جدید برای چشم‌های باهوش، گوش‌های حساس و بینی‌های حساس شما مناسب‌تر هستند یا خیر. و چیزی که من پیدا کردم غافلگیر کننده بود.

عینک هوشمند چقدر قابل پوشیدن است؟

پیشرفته‌ترین سخت‌افزار در جهان ممکن است گرد و غبار را روی قفسه‌ها جمع‌آوری کند، اگر استفاده از آن ناخوشایند یا دردناک باشد. این یک مسئله حتی برای بهترین هدست های واقعیت مجازیو بازار جدید AR و عینک هوشمند با چالش بزرگتری مواجه است.

ما می خواهیم که عینک عادی به نظر برسد، ساعت ها راحت باشد و یک صفحه نمایش غول پیکر با صدای خوب نمایش دهد. جدیدترین عینک های هوشمند به طرز شگفت انگیزی به این ایده آل نزدیک می شوند.

عینک های هوشمند اولیه در چند قسمت کوتاهی می کردند. طرح‌های ضخیم و سنگین با قابلیت تنظیم محدود منجر به پوشیدنی شد که پوشیدن آن سخت است. آخرین مدل ها وزن کمتری دارند، اما این سوال باقی می ماند که آیا به اندازه کافی راحت هستند یا خیر.

یک جفت عینک آفتابی ۱ اونس برای اکثر افراد خوب است و لنزهای طبی با وزن ۲ تا ۳ اونس ممکن است ضروری باشند، حتی اگر بر روی بینی شما فرورفتگی ایجاد کنند و گوش های شما را دردناک کنند.

از آنجایی که عینک هوشمند اختیاری است، افراد تمایل کمتری به پذیرش ناراحتی دارند. هنگامی که دستگاهی روی صورت شما قرار می گیرد، هر گرم به حساب می آید. عینک های فقط صوتی و عینک های دوربین دار، اما بدون نمایشگر، مانند عینک هوشمند Ray-Ban Metaسبک وزن هستند

و این فقط در مورد وزن نیست. پدهای بینی و گوشی های بهبود یافته می توانند بار را نرم و توزیع کنند، بنابراین عینک های هوشمند سبک تر از آنچه هستند احساس می شوند. تولیدکنندگان گوش کردند، و عینک های نسل بعدی احساس بسیار بهتری دارند، و آنها را برای مرور و تماشای زیاد جذاب تر می کند.

Xreal Water 2

Alan Truly از عینک هوشمند Xreal Air 2 استفاده می کند. تریسی واقعا / روندهای دیجیتال

دلیلی وجود دارد که Xreal تولید کننده پیشرو در عینک های هوشمند با نمایشگر است. عینک Xreal Air بهترین راه حل در زمان عرضه در سال ۲۰۲۲ بود و Air 2 تمام جنبه های این فناوری و طراحی را ارتقا می دهد.

در ۷۲ گرم، Xreal Air 2 سبک ترین عینک هوشمند موجود است. بالشتک های بینی نرم و قابل تنظیم هستند و گوشی های منعطف بهتر از مدل اصلی برای همسرم مناسب هستند. همچنین یک تنظیم عمودی در لولاها وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که کل صفحه نمایش قابل مشاهده است.

نمایشگرها روشن تر هستند و شدت ۵۰۰ نیت برای یک اتاق روشن یا بیرون در یک روز ابری کافی است. صدا خوب است، با حداقل نشتی برای طراحی گوش باز.

عینک هوشمند Xreal Air 2 رنگ روشنی دارد اما دارای سایه‌های شفاف تیره‌تر برای استفاده در فضای باز است. Alan Truly / روندهای دیجیتال

احساس می کنم می توانم Xreal Air 2 را بی پایان بپوشم. همسرم که بیشتر به راحتی عینک هوشمند حساس است، متوجه شد که آنها راحت ترین عینک هستند که تا به حال امتحان کرده است.

اگر سایه های موجود را اضافه کنم، وزن به ۷۹ گرم افزایش می یابد و یک سوم اونس اضافی بعد از یک یا دو ساعت قابل توجه است. خوشبختانه، عینک هوشمند Xreal Air 2 به اندازه ای روشن است که من به ندرت از سایه ها استفاده می کنم.

TCL RayNeo Air 2

Alan Truly از عینک هوشمند TCL RayNeo Air 2 استفاده می کند. تریسی واقعا / روندهای دیجیتال

TCL رویکرد متفاوتی را برای آخرین عینک هوشمند خود در نظر گرفت و سایه های دائمی را در طراحی ایجاد کرد. با وزن ۷۶ گرم، RayNeo Air 2 سبک ترین عینک هوشمند است که برای استفاده در فضای باز مناسب است.

رنگ داخلی برای تماشای فیلم عالی است، اما دیدن محیط اطراف را در یک اتاق کم نور دشوارتر می کند. مانند استفاده از عینک آفتابی است که هنگام استفاده از آن در شب می تواند یک عیب باشد.

عینک هوشمند TCL RayNeo Air 2 از پشت که سایه های یکپارچه را نشان می دهد. Alan Truly / روندهای دیجیتال

عینک RayNeo Air 2 دارای پدهای بینی نرم و قابل تنظیم و تنظیم عمودی لولای مشابه طراحی Xreal است. من متوجه شدم که این عینک هوشمند به راحتی Xreal Air 2 است، اما گوشی های سفت و سخت برای همسر من مناسب نیستند.

روشنایی صفحه نمایش ۶۰۰ نیت، RayNeo Air 2 را به یکی از درخشان ترین عینک های هوشمند موجود تبدیل کرده است. کیفیت صدا خوب است، اگرچه من متوجه وزوز در حداکثر صدا نشدم.

روکید مکس

Alan Truly از عینک هوشمند Rokid Max بدون سایه مات استفاده می کند. تریسی واقعا / روندهای دیجیتال

روکید چندین سال است که عینک های هوشمند تولید می کند و نیازهای صنعتی را تامین می کند. عینک Rokid Max از این تخصص استفاده می کند و یک راه حل تصفیه شده ایجاد می کند که یکی از موارد مورد علاقه من است.

وزن ۷۵ گرمی و پدهای بینی راحت این کار را روی بینی آسان می کند. اگرچه گوشی‌ها سفت و سخت هستند، اما به نظر می‌رسد که این شکل برای گوش‌های کوچک‌تر همسرم و همچنین گوش من مناسب است.

سایه های ارائه شده مات هستند و غوطه وری کامل را فراهم می کنند، اما وزن را به ۲٫۹ اونس می رساند. صفحه نمایش ۶۰۰ نیت روشن باعث می شود که در اکثر موارد خاموشی پوشش ها غیر ضروری باشد.

عینک هوشمند روکید مکس دارای تنظیم دیوپتر است. Alan Truly / روندهای دیجیتال

عینک هوشمند Rokid Max دارای یک ویژگی منحصر به فرد است که به حفظ وضوح صفحه مجازی کمک می کند – تنظیم دیوپتر تا -۶٫۰۰D در هر چشم. من نزدیک بینی خفیف دارم، بنابراین این محلول تمام فشارهای چشم را بدون نیاز به درج های تجویزی از بین می برد.

کیفیت صدا خوب است، با نشت بسیار کمی از صدای من به اطرافیانم.

سازگاری

تریسی واقعا / روندهای دیجیتال

برخی از عینک‌های هوشمند دارای پردازنده‌های خود هستند و می‌توانند برنامه‌ها را به صورت بومی اجرا کنند، اما عینک‌های هوشمندی که توضیح دادم نیاز به پخش ویدیو از تلفن، لپ‌تاپ، رایانه یا کنسول بازی دارند. شما به دستگاهی نیاز دارید که از حالت USB-C Alt یا یک دستگاه پشتیبانی کند کابل HDMI به USB-C یا آداپتور دیگر برای استفاده از هر یک از این عینک های هوشمند. اگر تلفن شما سازگار نیست، به یک آداپتور نیاز دارید و هر سازنده راه حل متفاوتی برای این مشکل دارد.

Xreal نرم افزار Nebula را ارائه می دهد که صفحه مجازی را فراتر از مرزهای صفحه فیزیکی گسترش می دهد. وقتی سر خود را بچرخانید، می توانید بیشتر ببینید. در رایانه های شخصی مک یا ویندوز، می توانید سه مانیتور اضافی اضافه کنید. این می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند زیرا به این معنی است که ممکن است به آن نیاز نداشته باشید یک مانیتور فوق عریض یا تنظیم چند مانیتور اگر از عینک هوشمند Xreal استفاده می کنید.

در اندروید، برنامه Nebula متفاوت است و یک صفحه نمایش فوق عریض را ارائه می دهد که به عنوان راه اندازی و یک مرورگر چند پنجره ای عمل می کند. تلفن من به عنوان یک اشاره گر عمل می کند و یک پرتو برای انتخاب پنجره ها پخش می کند. این به اندازه Dex سامسونگ مفید نیست، اما یک راه جالب برای دیدن بیشتر در اندازه محدود صفحه نمایش عینک های هوشمند است.

Rokid Max یک برنامه اندروید مشابه دارد و TCL یک برنامه اندرویدی در آزمایش بتا برای عینک هوشمند RayNeo Air 2 خود دارد. هیچکدام هنوز راه حل کامپیوتری ندارند، اما راه حل های شخص ثالثی مانند آن وجود دارد GingerXR.

پرتو Xreal

Xreal

Xreal’s Beam با Xreal Air اصلی و عینک هوشمند جدید Air 2 سازگار است. اتصال Wi-Fi را فعال می کند تا بتوانم صفحه نمایش خود را به صورت بی سیم از iPhone، Android، Windows یا Mac پخش کنم. همچنین آگاهی فضایی را با سه درجه آزادی، مشابه اپلیکیشن Nebula، اضافه می کند.

لوازم جانبی Beam در یک جیب قرار می گیرد یا روی میز قرار می گیرد. عینک ها همچنان به کابل نیاز دارند تا تصویر و برق را از پرتو دریافت کنند. باتری حدود چهار ساعت کارکرد را تامین می کند.

ایستگاه روکید

سنگ ها

Rokid Station یک تلویزیون اندروید جیبی است که از طریق کابل به Rokid Max برای تماشای فیلم و بازی بدون هیچ دستگاه دیگری متصل می شود. می‌توانم تلفن Android خود را بازتاب کنم یا از YouTube و Chrome از iPhone، رایانه یا لپ‌تاپ به Rokid Station ارسال کنم.

با Rokid Station پنج ساعت عمر باتری خواهید داشت. اگر یک Rokid Station می‌خرید، کابل USB-C به Micro HDMI ارائه شده را دنبال کنید، زیرا یافتن جایگزین شخص ثالث سخت است.

TCL MiraScreen

TCL

TCL MiraScreen برای دستگاه‌هایی که از حالت USB-C Alt پشتیبانی نمی‌کنند، آینه‌کاری ارائه می‌کند. این دستگاه برق کافی برای ۳٫۵ ساعت استفاده را تامین می کند.

پشت به صورت مغناطیسی به آیفونی که از MagSafe پشتیبانی می کند و برخی دستگاه های دیگر که دارای پشتی مغناطیسی هستند متصل می شود. دو کابل کوتاه برای آسان کردن اتصال به USB-C یا درگاه لایتنینگ تعبیه شده است.

کدام عینک نسل بعدی را باید بخرید؟

این عینک‌های هوشمند نسل بعدی بسیار راحت‌تر هستند، اما تفاوت‌های چشمگیری دارند. باید سازگاری را در نظر بگیرید. اگر این یک گزینه باشد، پرش از آداپتور بهتر است. اگر صاحب دستگاهی هستید که مستقیماً متصل نمی‌شود، بخش سازگاری بالا را مرور کنید تا بهترین انتخاب را محدود کنید.

اگر نزدیک بین هستید، تنظیم دیوپتر داخلی Rokid Max این عینک هوشمند را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است. برای لذت بردن از تماشای فیلم، بازی کردن، نمایش تلفن خود یا گسترش دسکتاپ لپ تاپ خود به یک مانیتور مجازی، نیازی به سفارش لنزهای گران قیمت نخواهید داشت.

Xreal Air 2 یک راه حل عالی همه جانبه و راحت ترین از همه است. برنامه Nebula Xreal برای مک و ویندوز، این عینک هوشمند را برای استفاده در محل کار ایده آل می کند و حداکثر سه نمایشگر مجازی را به لپ تاپ یا رایانه شما اضافه می کند.

اگر می‌دانید که اغلب از عینک هوشمند خود در فضای باز استفاده می‌کنید، سایه‌های داخلی RayNeo Air 2 TCL هرگز گم نمی‌شوند و پخش ویدیو را فراگیرتر می‌کنند.

هر راه حلی را که انتخاب کنید، خوب است بدانید که از این نسل جدید عینک هوشمند که تماشای ویدیو در صفحه مجازی را دردناک نمی کند، استفاده بیشتری خواهید برد.

توصیه های سردبیران







پیشرفته‌ترین سخت‌افزار در جهان ممکن است گرد و غبار را روی قفسه‌ها جمع‌آوری کند، اگر استفاده از آن ناخوشایند یا دردناک باشد. این یک مسئله حتی برای بهترین هدست های واقعیت مجازیو بازار جدید AR و عینک هوشمند با چالش بزرگتری مواجه است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/next-generation-smart-glasses-my-nose-loves-them/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *