من یک منتقد لپ تاپ هستم و اینها بزرگترین ناامیدی من در سال ۲۰۲۳ بود

من اخیرا تعریف کردم پنج لپ تاپ عالی از سال ۲۰۲۳اعم از عالی و مقرون به صرفه Asus Zenbook 14 OLED به قیمت دیدنی و گران قیمت ۵۰۰۰ دلار کامپیوتر تاشو HP Spectre. اما همه لپ تاپ های سال ۲۰۲۳ در لیست ما قرار ندارند بهترین لپ تاپ ها.

برخی از آنها کاملاً ناامید کننده بودند. شاید آنها بیش از حد گران بودند، عملکرد ضعیفی داشتند، یا در غیر این صورت نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. من شش مورد از این لپ‌تاپ‌های ناامیدکننده را در اینجا پوشش می‌دهم.

LG Gram Style

من یک منتقد لپ تاپ هستم و اینها بزرگترین ناامیدی من در سال ۲۰۲۳ بود
LG Gram Style گرایش های دیجیتال

این LG Gram Style یکی از جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌هایی بود که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد. این لپ‌تاپ دارای زیبایی‌شناسی فوق‌العاده با پوشش رنگین کمانی است که با تغییر نور تغییر رنگ می‌دهد، به همراه یک تاچ پد لمسی پنهان با LEDهایی که در لبه‌ها روشن می‌شوند. ال جی آن قسمت را به درستی دریافت کرده است.

Gram Style همچنین با وزن ۲٫۷۶ پوند سبک است و آن را به یکی از سبک‌تر لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی تبدیل می‌کند که بررسی کردیم. متأسفانه، این به دلیل یک شاسی منیزیمی است که خم شدن قابل توجهی در درب و خم شدن در صفحه صفحه کلید نشان می دهد.

علاوه بر این، Gram Style یکی از کندترین لپ تاپ هایی بود که با استفاده از پردازنده ۲۸ واتی Core i7-1260P اینتل بررسی کردیم. به طور معمول، آن CPU عملکرد بسیار خوبی را برای وظایف با بهره وری سخت ارائه می دهد، اما در Gram Style، سرعت آن از گزینه های کم مصرف بسیار بیشتر نبود. و عمر باتری فقط متوسط ​​بود.

به طور کلی، Gram Style بیشتر سبک بود تا ماهیت، و آن را به انتخابی ضعیف با بیش از ۲۰۰۰ دلار تبدیل کرد.

Surface Laptop Go 3

Microsoft Surface Laptop Go 3 مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

این Surface Laptop Go 3 شاید ناامید کننده ترین این دسته باشد. این سومین نسل از مقرون به صرفه ترین لپ تاپ سرفیس مایکروسافت است، و در حالی که برخی از ارتقاء مشخصات نهایی را دریافت کرد، قیمت آن نیز به طور قابل توجهی افزایش یافت.

آنچه که به عنوان یک لپ تاپ رقابتی با قیمت ۵۰۰ دلار با کیفیت ساخت معمول سرفیس شروع شد، به یک لپ تاپ ۸۰۰ دلاری تبدیل شده است که برای رقابت بسیار کند و پیکربندی ضعیفی دارد. در مقایسه با Zenbook 14 OLED که در بالا ذکر شد، Surface Laptop 3 Go به سادگی یک لپ تاپ ضعیف است.

برای شروع، صفحه نمایش ۱۲٫۴ اینچی ۳:۲ تنها با وضوح ۱۵۳۶ در ۱۰۲۴ پیکسل اجرا می شود. رزولوشن آن برای اجرای ویدیوهای ۱۰۸۰p بسیار پایین است و پیکسل های نمایشگر را در متن نشان می دهد. بعد، کیفیت ساخت آن بیش از حد انعطاف پذیر بود و ساختار پلاستیکی آن مطابق با قیمت آن نبود. در نهایت، عملکرد و عمر باتری آن بسیار کمتر از رقبا بود.

سری Surface مایکروسافت ورودی های بسیار خوبی دارد. متأسفانه Surface Laptop 3 Go یکی از آنها نیست.

Dell Inspiron 14 2-in-1

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

لپ تاپ های مقرون به صرفه بسیار بهتر از گذشته هستند. تنها با ۷۰۰ دلار می توانید عملکرد عالی، عمر باتری و کیفیت صفحه نمایش OLED را از جعبه دریافت کنید Asus Zenbook 14 OLED. اما همانطور که Dell Inspiron 14 2-in-1 نشان می دهد، همه دستگاه های مقرون به صرفه چندان عالی نیستند.

برگه مشخصات لپ تاپ را مطالعه کنید و تحت تأثیر قرار خواهید گرفت. با پرداخت ۶۵۰ دلار هنگام بررسی، دارای AMD Ryzen 5 7530U است که عملکرد بهره وری خوب و عمر باتری جامد را در چند لپ تاپ که بررسی کردیم ارائه می دهد. صفحه نمایش ۱۴ اینچی IPS 16:10 بالاترین رزولوشن را ندارد، اما نسبت به اندازه نمایشگر و قیمت لپ تاپ مناسب است.

وقتی آن را بررسی کردم، متوجه شدم عملکرد خوب و عمر باتری عالی است. اما صفحه نمایش بسیار ناامید کننده بود، با روشنایی، رنگ ها و کنتراست ضعیف. و ساخت پلاستیک پایین تر از حد بود.

تا زمانی که یک لپ تاپ را ۵۰۰ دلار یا کمتر قیمت گذاری کنید، دیگر نمی توانید صفحه نمایش و کیفیت ساخت پایین تری ارائه دهید. Inspiron 14 2-in-1 هر دوی این نقص ها را دارد.

MSI Prestige 16 Studio

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

بر روی کاغذ، MSI Prestige 16 Studio شبیه یک لپ تاپ قاتل به نظر می رسد. این دستگاه دارای یک CPU و GPU سریع و یک مینی ال ای دی است که با سرعت ۱۶۵ هرتز کار می کند. حتی در زمان بررسی نسبتاً ارزان بود، با ۲۱۰۰ دلار برای یک پیکربندی بسیار مجهز.

با این حال، هنگامی که تحت فرآیند بررسی ما قرار گرفت، همه چیز از هم پاشید. برای شروع، نمایشگر مینی ال ای دی آن ناامید کننده بود، به خصوص در مقایسه با اجرای عالی اپل از این فناوری در جدیدترین مک بوک پروهایش. در حالت استاندارد محدوده دینامیکی (SDR)، که به‌طور پیش‌فرض ویندوز خارج از جعبه است، پنل مینی ال‌ای‌دی Prestige 16 Studio به روشنی نبود و تقریباً کنتراست عمیق اپل را ارائه نمی‌کرد. حالت محدوده دینامیکی بالا (HDR) را روشن کنید و روشنایی و کنتراست افزایش یافت، اما رنگ ها به طور قابل توجهی بدتر بودند.

استودیوی MSI Prestige 16 همان شخصیت جکیل و هاید را در اجرای خود به نمایش گذاشت. در حالت متعادل، لپ‌تاپ کندتر از بسیاری از دستگاه‌های دارای اجزای مشابه بود. در حالت عملکرد، فقط متوسط ​​بود، اما فن‌ها با سرعتی بسیار بلند چرخیدند و لپ‌تاپ بدون توجه به شدت داغ شد.

به طور کلی، استودیو Prestige 16 نتوانست به وعده خود عمل کند. پس از آن، یکی از پایین‌ترین رتبه‌بندی‌ها را در بین بسیاری از لپ‌تاپ‌هایی که در سال ۲۰۲۳ بررسی کردیم، کسب کرد.

LG Gram 17 Pro

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

ممکن است به نظر برسد که ما ال جی را انتخاب می کنیم، اما اینطور نیست. این شرکت لپ تاپ های برجسته ای تولید کرده است. اما LG Gram 17 Pro در چند زمینه کلیدی کوتاه آمد.

برای شروع، ال‌جی با نام «پرو» کمی پیشرو بود. معمولاً برای لپ‌تاپ‌هایی با اجزا و عملکرد قوی‌تر اختصاص داده می‌شود. LG Gram 17 Pro دارای یک CPU اصلی و یک پردازنده گرافیکی پایه و نسل آخر است که کندتر از برخی لپ تاپ های دیگر بود. نتیجه عملکرد کمتر از حد متوسط ​​برای یک ماشین حرفه ای و عمر باتری ضعیف بود.

واحد بررسی من نیز کاملاً باگ بود، که غیرعادی است. حتی بدتر از آن، ال‌جی یک واحد جایگزین برای من فرستاد که همان مشکلات را نشان می‌داد. یک تاچ پد کوچک و صفحه کلید متوسط، جنبه های ناامیدکننده این لپ تاپ گران قیمت را کامل می کند.

Dell Inspiron 16 Plus

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

تعداد فزاینده ای از لپ تاپ های ۱۶ اینچی عالی برای سازندگان وجود دارد. بسیاری از آنها با قیمت های مناسب در دسترس هستند. Dell Inspiron 16 Plus دقیقاً این وعده را داده است.

متأسفانه در برخی زمینه های کلیدی کوتاهی کرد. اولین مورد یک ساختار غیرعادی انعطاف پذیر بود که باعث شد فکر کنم یک ساختار تمام پلاستیکی است. معلوم شد که این نادرست است، و پوسته آلومینیومی را حتی غیر قابل توجه تر می کند.

بعد، صفحه‌کلید ضعیف بود و صفحه لمسی خیلی کوچک بود که گزینه‌های ورودی را چشمگیر نمی‌کرد. Inspiron 16 Plus عملکرد خوبی داشت، اما هوا کاملاً گرم بود و هواداران زیر بار بلند بودند. این یک معامله شکن نیست، اما بسیاری از لپ‌تاپ‌های رقیب به همان اندازه سریع و خنک‌تر و بی‌صداتر هستند.

در نهایت، در حالی که صفحه نمایش IPS برای کاربران بهره وری مناسب بود، برای سازندگان هدف لپ تاپ به اندازه کافی خوب نبود. و هیچ گزینه بهتری در دسترس نبود. در مجموع، Inspiron 16 Plus به سادگی به رقبای خود عمل نکرد.

توصیه های سردبیران







این LG Gram Style یکی از جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌هایی بود که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد. این لپ‌تاپ دارای زیبایی‌شناسی فوق‌العاده با پوشش رنگین کمانی است که با تغییر نور تغییر رنگ می‌دهد، به همراه یک تاچ پد لمسی پنهان با LEDهایی که در لبه‌ها روشن می‌شوند. ال جی آن قسمت را درست انجام داده است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/the-most-disappointing-laptops-of-2023/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *