موتورهای دوستدار محیط زیست: چگونه سازندگان خودرو سبز می شوند

ماشین ها وسایل نقلیه الکتریکی

موتورهای دوستدار محیط زیست: چگونه سازندگان خودرو سبز می شوند

موتورهای دوستدار محیط زیست: چگونه سازندگان خودرو سبز می شوند

رالف هان/گتی ایماژ
توسط چه باترنا/۱۵ نوامبر ۲۰۲۳، ۱۰:۱۵ صبح EST

این روزها، مصرف‌کنندگان در مورد اینکه چگونه خریدهایشان ارزش‌هایشان را منعکس می‌کند، بسیار حساس‌تر هستند. در سال ۲۰۲۳، مک کینزی و شرکت به اشتراک گذاشت که مصرف کنندگان چگونه به پایداری اهمیت می دهند و چگونه آن را با کیف پول خود ثابت کرده اند. یک مطالعه مشترک با نیلسن، داده‌های فروش پنج ساله ایالات متحده را از سال ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۲۲ مورد مطالعه قرار داد و نشان داد که یک ارتباط واضح و مادی بین ادعاهای سازگار با محیط زیست و هزینه‌های مصرف‌کننده از طریق رشد نامتناسب وجود دارد.

برای بسیاری از مردم، اتومبیل برخی از گران ترین و طولانی ترین تعهداتی است که یک فرد عادی انجام می دهد. به همین دلیل، جای تعجب نیست صاحبان خودروهای بالقوه سوالات مهمی از خود می پرسند در مورد بازتاب ماشین آنها در سبک زندگی آنها، مانند تعهد آنها به ردپای کربن کمتر.

خوشبختانه وقتی نوبت به حل مشکل ایجاد موتورهای سبز خودرو می رسد، سازندگان مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به آنجا انتخاب کرده اند. در واقع، بر اساس گزارش ها، فروش خودروهای سبز که با سوخت های جایگزین، وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و خودروهای برقی پلاگین کار می کنند، هر ساله در حال افزایش است. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA).

در سال ۲۰۲۲، آژانس بین المللی انرژی (IEA) تایید کرد که تقاضا برای خودروهای الکتریکی، یکی از انواع موتورهای سازگار با محیط زیست، ۳۵ درصد افزایش یافته است. جدا از سرمایه گذاری بخش خصوصی، آژانس بین المللی انرژی به برنامه های سیاست بلندپروازانه در سراسر اقتصادهای بزرگ اعتبار می دهد که صنایع داخلی خودروهای برقی را به این رشد تشویق می کند.

از بسیاری جهات، بسیاری از تولیدکنندگان به طور مستمر تشویق می شوند تا راه های جدیدی برای ایجاد موتورهای سبزتر ایجاد کنند. در اینجا برخی از انواع موتورهای سازگار با محیط زیست که در حال حاضر وجود دارند، آورده شده است.

وسایل نقلیه الکتریکی (EV)

جاستین سالیوان/گتی ایماژ

برای اکثر مردم، خودروهای برقی اولین چیزی هستند که با شنیدن «ماشین دوستدار محیط زیست» به ذهنشان خطور می کند. تعریف شده توسط وزارت انرژی آمریکاوسایل نقلیه تمام الکتریکی از یک موتور الکتریکی تغذیه می کنند و انرژی را از باتری می گیرند.

در مقایسه با خودروهای با موتورهای احتراق داخلی (ICE)، خودروهای الکتریکی بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) شناخته شده‌اند که به طور کلی منجر به آلودگی هوا کمتر می‌شود. چون اجزای کمتری دارند، خودروهای الکتریکی نیز به نسبت ساکت‌تر شناخته می‌شوند نسبت به همتایان ICE خود.

با این حال، درک آن مهم است خودروهای الکتریکی هنوز هم ردپای کربن پنهانی دارند، به ویژه در طول فرآیندهای تولید و پایان عمر. بعلاوه، اینکه یک خودروی برقی چقدر می تواند سازگار با محیط زیست باشد، بستگی به میزان تولید انرژی آن از سوخت های فسیلی دارد.

آمدن در پاشنه تسلا کاهش قیمت خودروهای الکتریکی خود، خودروسازی کاکس با استناد به موجودی بالاتر، در دسترس بودن محصول و فشار قیمت نزولی، تایید کرد که فروش خودروهای الکتریکی ۷٫۹ درصد از کل فروش صنعت را تشکیل می دهد. در سال ۲۰۲۳، همچنین به ولوو، نیسان، مرسدس بنز و هیوندای اشاره کرد که به دلیل ورود محصولات جدید به بازار، بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته اند.

متاسفانه هنوز تعداد زیادی وجود دارد مشکلات خودروهای برقی که مانع از انتقال افراد می شود، مانند شارژ شدن، اضطراب برد، و تخریب باتری. علاوه بر این، در حالی که افزایش وجود دارد خودروهای برقی مقرون به صرفه در بازار بلومبرگ ادعا می‌کند که قیمت برچسب‌های بالاتر همچنان مردم را به سمت خودروهای هیبریدی سوق می‌دهد.

خودروهای هیبریدی (HV)

سیمونسکافر/ گتی ایماژ

مطابق با ماشین و رانندهخودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی الکتریکی (PHEVs) در «سطح میانی» خودروهای برقی عصر جدید قرار دارند. بنابراین، اگر قصد دارید کاملاً برقی شوید، امتحان کردن این گزینه‌های نیمه راه ممکن است انتخاب درستی باشد.

هیبریدی ها وسایل نقلیه ای هستند که با موتور الکتریکی کار می کنند که برق را از باتری و موتور احتراق داخلی می گیرد. برخلاف خودروهای الکتریکی، هیبریدی ها نیازی به اتصال به برق ندارند یک ایستگاه شارژ برای شارژ باتری خود در عوض، باتری های هیبریدی از طریق خودرو شارژ می شوند سیستم ترمز احیا کننده و موتور احتراق داخلی

به دلیل وابستگی به سوخت، هیبریدی ها هنوز هم آلایندگی نسبتاً بالاتری نسبت به خودروهای الکتریکی خالص دارند. علاوه بر این، هزینه تعمیر آن ممکن است بیشتر از یک وسیله نقلیه سنتی باشد زیرا سیستم نسبتاً پیچیده تر آن به دانش و تجهیزات تخصصی نیاز دارد.

ناگفته نماند، هیبریدها دارند مشکلات مشابه با خودروهای برقی از نظر عمر باتری و جایگزینی آنها. با این حال، آنها دارند به طور کلی مصرف سوخت بهتر استبدون منحنی یادگیری واقعی، و یک مشکل حیاتی را که بسیاری از رانندگان با خودروهای برقی دارند حذف کنید: اضطراب محدوده.

بعضی از مطمئن ترین خودروهای هیبریدی از جمله کرولا کراس هیبریدی، هیوندای سوناتا هیبریدی، کیا اسپورتیج هیبریدی، تویوتا پریوس و لکسوس CT 20h. برای دارندگان SUV، هیبریدها انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند با داشتن راندمان سوخت بالا و ظرفیت زیاد برای آفرود. جای تعجب نیست که S&P Global Mobility ادعا می کند که انتظار می رود فروش هیبریدی در ایالات متحده طی پنج سال سه برابر شود (از طریق رویترز).

خودروهای هیبریدی پلاگین (PHEV).

در حالی که هیبریدی ها و PHEV ها از فناوری مشابهی استفاده می کنندیکی از تفاوت های اصلی این است که PHEV ها دارای بسته های باتری با ظرفیت بالاتر هستند که می توان آنها را با استفاده از پریز دیواری یا تجهیزات شارژ شارژ کرد. از آنجایی که وسایل نقلیه PHEV می توانند بین منابع برق جابجا شوند، برد بیشتری نسبت به خودروهای تمام الکتریکی دارند و ارائه می کنند. طیف وسیعی از مزایای دیگر.

از سوی دیگر، PHEV ها دارای معایبی هستند. به دلیل وزن اضافی ناشی از دو سیستم درایو و بسته باتری نسبتا بزرگتر، انجمن خودروهای الکتریکی استرالیا ادعا می کند که PHEV ها معمولاً سنگین تر از یک ماشین ICE معادل هستند. به همین دلیل، احتمالاً سوخت بیشتری نسبت به همتای ICE خود مصرف خواهد کرد.

علاوه بر این، EVA استرالیا نیز به اشتراک می‌گذارد که شارژ باتری PHEV با استفاده از موتور آن سه برابر کمتر (به طور متوسط) نسبت به شارژ از منبع برق ۲۴۰ ولتی است. به همین دلیل، تقریباً همیشه بهتر است باتری را از طریق ایستگاه های شارژ شارژ کنید.

با این حال، برای برخی از رانندگان، PHEV ها مزایای کافی برای توجیه خرید خود را ارائه می دهند. به عنوان مثال پیکربندی پلاگین جیپ رانگلر ۲۰۲۴ می تواند با استفاده از باتری خود حدود ۲۰ مایل را طی کند، که بیشتر از آن است که در برخی روزها با یک گالن بنزین کار کند. از آنجایی که بسیاری از مردم به دلایلی هنوز نمی توانند به سمت خودروهای برقی بروند، PHEV ها آلایندگی کمتری را برای رانندگی های کوتاه ارائه می دهند.

در سال ۲۰۲۳، دولتمرد به اشتراک گذاشت که انتظار می رود فروش واحدهای بازار PHEV به ۳٫۶ میلیون دستگاه با حجم بازار پیش بینی شده ۲۲۵٫۵ میلیارد دلار در پنج سال برسد.

وسایل نقلیه الکتریکی با پیل سوختی هیدروژنی (FCEV)

تیزبینی / شاتر استاک

با شارژ هنوز هم برای دارندگان خودروهای برقی دردسرساز استجای تعجب نیست که چرا بسیاری از خودروسازان خودروهای الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی (FCEV) را در نظر می گیرند. از آنجایی که یک ایستگاه هیدروژن می تواند ۱۰۰۰ وسیله نقلیه را پشتیبانی کند، آنها به مقدار زیادی شارژ زمینی نیاز ندارند. نه به ذکر است تویوتا ادعا می کند که سوخت گیری تانک های هیدروژنی تنها ۳-۵ دقیقه طول می کشد.

با این حال، FCEV ها بدون سهم خود از مشکلات نیستندبه خصوص وقتی صحبت از کارایی انرژی باشد. علاوه بر این، در حالی که FCEV ها فقط بخار آب را از لوله های اگزوز خود ساطع می کنند اتحادیه دانشمندان نگران اشاره می کند که بیشتر هیدروژنی که برای سوخت تامین می شود از استخراج سنتی گاز طبیعی می آید. با این حال، چون هیدروژن را می توان از منابع داخلی به دست آورد، وزارت انرژی آمریکا می گوید که FCEVs می تواند به کاهش وابستگی کشور به نفت خارجی کمک کند.

خودروهای هیدروژنی نیز نسبت به خودروهای برقی و PHEV گران‌تر هستند. از آنجایی که آنها با حجم تولید پایین تولید می شوند، آزمایشگاه ملی انرژی های تجدیدپذیر می گوید که FCEV ها برای فروش یا اجاره در ایالات متحده با قیمت تقریباً ۵۸۳۰۰ دلار سالانه در دسترس هستند. از سوی دیگر ورشکستگی ادعا می کند که هزینه متوسط ​​اجاره یک خودروی برقی جدید ۵۰۶۸۳ دلار (از سپتامبر ۲۰۲۳) است.

مطابق با CNBC، بیش از ۶۰۰۰ خودروی پیل سوختی تنها در ایالات متحده (از فوریه ۲۰۱۹) اجاره و فروخته شده است. در میان پیشتازان در زمینه FCEV، تویوتا بزرگترین بازیگر در بازار مصرف ایالات متحده برای خودروهای سلول سوختی هیدروژنی است و از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به ۵۰۰۰ خریدار فروخته است.

آینده موتورهای دوستدار محیط زیست

Darunrat Wongsuvan/Shutterstock

آ مطالعه دانشگاه جورجیا جنوبی دوستی با محیط زیست، تولید مسافت پیموده شده سوخت، طراحی خودرو و فناوری بالا از مهمترین ویژگی های خودرو برای افرادی است که نگرش مثبتی نسبت به خودروهای دوستدار محیط زیست دارند.

مهم نیست که یک موتور چقدر دوستدار محیط زیست باشد، همیشه با نحوه سوخت گیری آن محدود می شود. به همین دلیل، برخی از تولیدکنندگان تصمیم گرفته اند که بهترین اقدام برای دوستدار محیط زیست، کاهش مصرف سوخت فسیلی در خودروهای خود است. بر اساس وزارت انرژی آمریکابیش از دوازده سوخت جایگزین برای استفاده در خودروهای سوخت جایگزین و خودروهای فناوری جایگزین در حال تولید یا در دست توسعه هستند. در مقاله ای در سال ۲۰۲۲، مک کینزی و شرکت پیش بینی می شود تقاضا برای سوخت های پایدار طی ۲۰ سال آینده سه برابر شود.

با این حال، در هسته اصلی آن، مهم نیست که تولیدکنندگان چقدر تلاش می کنند تا موتورهای سازگار با محیط زیست را توسعه دهند، پذیرش مصرف کنندگان آخرین قطعه از پازل است. جدای از صرف وقت برای آگاهی و آموزش در مورد جایگزین های سازگار با محیط زیست، تولیدکنندگان باید به جای طراحی خودروهایی که می توانند به اهداف کاهش آلایندگی آنها برسند، به موانعی که مردم را از انتقال باز می دارد نیز توجه کنند. دولت ها باید ادامه دهند ایجاد مشوق ها برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان که جایگزین‌های سازگار با محیط زیست بیشتری را پیش ببرند.


منبع: https://www.slashgear.com/1446455/eco-friendly-engine-car-manufacturers-going-green/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *