موتور جستجوی درختکاری Ecosia چت ربات هوش مصنوعی “سبز” را راه اندازی کرد

موتور جستجوی درختکاری Ecosia چت ربات هوش مصنوعی “سبز” را راه اندازی کرد

از آنجایی که COP28 در دبی در حال انجام است، دوباره آشکار می کند که چقدر قانونگذاران کمی آماده اند تا به خاطر نسل های آینده زمینی ها خم شوند، انتشار اولین چت ربات جستجوی هوش مصنوعی مولد «فیلتر سبز» نمی توانست به موقع باشد.

Ecosia مستقر در برلین، بزرگترین موتور جستجوی غیرانتفاعی جهان، امیدوار است راه اندازی محصول جدید خود به کاربران در انتخاب بهتر برای سیاره کمک کند و پیشنهادات خود را از “غول های یکپارچه” جستجوی اینترنتی بیشتر متمایز کند.

پشتیبانی شده توسط OpenAI‘s API، چت ربات Ecosia دارای گزینه “جواب های سبز” است. این باعث ایجاد یک شخصیت سبز لایه ای می شود که نتایج و پاسخ های پایدارتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. بگویید، سفرهای هوایی را با قطار پیشنهاد دهید.

GenAI + DMA = اختلال در بازار جستجو؟

اکوسیا، که از درآمد تبلیغات سایت خود (بخوانید، تمام سود آن) برای کاشت درخت در سراسر جهان استفاده می کندیکی از اولین موتورهای جستجوی مستقل است که موتورهای جستجوی خود را راه اندازی کرد GenAIربات چت قدرتمند هنگامی که ماه گذشته با TNW صحبت می کرد، کریستین کرول، بنیانگذار و مدیر عامل Ecosia اظهار داشت که چقدر برای بازیکنان مستقل کوچک مهم است که با این فناوری به روز بمانند.

علاوه بر این، او فرصت‌هایی را که هوش مصنوعی مولد می‌تواند از نظر برهم زدن وضعیت موجود در بازار جستجوی اینترنتی ارائه دهد، برجسته کرد. او گفت: “من فکر می کنم پتانسیلی برای ما وجود دارد که بتوانیم نوآوری کنیم – و شاید حتی برخی از بازیکنان شناخته شده را جهش کنیم.”

پس از راه اندازی “چت ربات سبز” این شرکت، کرول امروز اضافه کرد که در سال گذشته تغییرات بیشتری در چشم انداز جستجوی اینترنتی نسبت به ۱۴ سال قبلی ایجاد شده است (اکوزیا در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد). او گفت: “هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که بازار جستجو را متحول کند – دیگر صدها میلیارد هزینه برای توسعه بهترین فناوری های جستجو در کلاس ندارد.” و افزود که Ecosia “افزایش جهانی در سهم بازار موتورهای جستجو” را هدف قرار داده است.

چیز دیگری که به طور بالقوه می تواند بازار را مختل کند، وارد شدن به بازی است قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا. از مارس ۲۰۲۴ به بعد، مصرف‌کنندگان دیگر تشویق نمی‌شوند تا از برنامه‌های پیش‌فرض در دستگاه‌های خود استفاده کنند (مثلاً مرورگر وب سافاری در iPhone یا Google Maps در دستگاه Android). این ممکن است شامل ارائه یک «صفحه انتخاب» به کاربران در هنگام راه‌اندازی یک دستگاه باشد که از آنها دعوت می‌کند مرورگرها، موتورهای جستجو و دستیارهای مجازی را برای نصب به جای پیش‌فرض ترجیحات اپل و اندروید انتخاب کنند. اکوزیا می گوید که برای این ماده “به سختی فشار می آورد”.

چت ربات سبز با انرژی پاک

بسیاری از شرکت ها به پایداری اهمیت می دهند. Ecosia در واقع پول خود را در جایی می گذارد. چند سال پیش، موسس آن Ecosia را به یک شرکت مباشر تبدیل کرد. این بدان معناست که هیچ سهمی را نمی توان با سود فروخت یا متعلق به افراد خارج از شرکت باشد. علاوه بر این، هیچ سودی را نمی توان از شرکت خارج کرد – همانطور که قبلا ذکر شد، تمام سود به تلاش های درختکاری Ecosia می رسد.

“آی تی [tree planting] یکی از موثرترین اقداماتی است که می توانیم برای مبارزه با بحران آب و هوا انجام دهیم. اما متاسفانه، اغلب به درستی انجام نمی شود. کرول به TNW گفت، بنابراین به همین دلیل است که انتقادات زیادی را نیز به دنبال دارد.

ما در حال تلاش برای تعریف استانداردهای معنای کاشت درخت خوب هستیم. بنابراین اول از همه، شما درختانی را که زنده مانده‌اند، نه فقط درخت‌هایی را که کاشته‌اید، بشمارید، سپس باید آنها را نیز بررسی کنید.» باید اضافه کنیم که این موضوع در حیطه وظایف مدیر درختکاری Ecosia است. تا به امروز، جامعه بیش از ۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰ درخت کاشته است.

علاوه بر این، موتور جستجوی Ecosia با انرژی خورشیدی کار می‌کند – که ۲۰۰ درصد کربن ساطع شده از استفاده از سرور و عملیات گسترده‌تر را تشکیل می‌دهد.

LLMها و CO2 هنوز یک رابطه فاش نشده هستند

ممکن است بپرسید که چگونه افزودن هوش مصنوعی مولد به یک تابع جستجو با یک دستور کار محیطی سازگار است. به هر حال، استفاده گوگل از هوش مصنوعی مولد به تنهایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد انرژی به اندازه یک کشور کوچک.

Ecosia اعتراف می کند که هنوز “نظارتی بر انتشار کربن ایجاد شده توسط عملکردهای genAI مبتنی بر LLM” ندارد، زیرا OpenAI آشکارا این اطلاعات را به اشتراک نمی گذارد. با این حال، آزمایش های اولیه نشان می دهد که عملکرد جدید GenAI انتشار CO2 را تا ۵ درصد افزایش می دهد، که برای آن سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی، کشاورزی احیاکننده و سایر راه حل های مبتنی بر طبیعت را افزایش می دهد.

گذشته از اعتبار زیست محیطی، یک موتور جستجو هنوز باید در مورد عملکرد اصلی خود عمل کند. مایکل متکالف، مدیر ارشد محصول در Ecosia به اشتراک گذاشته است: «برای رقابت با غول‌های یکپارچه‌ای که ۹۹ درصد از سهم بازار را دارند، باید محصولی را به کاربران خود ارائه دهیم که می‌خواهند روز به روز از آن استفاده کنند. این به این معنی است که نه تنها تأثیر مثبتی بر اقدامات آب و هوایی ارائه می‌کند، بلکه بهترین موتور جستجوی کلاس است که می‌تواند با افرادی مانند بینگ و گوگل روبرو شود.»

متکالف اضافه کرد که آزمایش کاربر بازخورد بسیار مثبتی را در مورد چت ربات هوش مصنوعی این شرکت نشان داده است. ما دقیقاً به این دلیل که می‌خواهیم رشد کنیم، محصولات مولد هوش مصنوعی را قبل از همتایان خود به بازار عرضه خواهیم کرد: پایگاه کاربران خود را افزایش دهیم، سود خود را افزایش دهیم، و سپس تأثیر مثبت آب و هوایی خود را افزایش دهیم – که مأموریتی برای گرم شدن سیاره ما حیاتی است.»


منبع: https://thenextweb.com/news/tree-planting-search-engine-ecosia-launches-green-ai-chatbot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *