مودهای غیر رسمی PS5 ‘FPS Boost’ به طور اساسی سازگاری PS4 را بهبود می بخشد

چه از طریق FPS Boost یا ارتقای نرم‌افزار سفارشی، سازگاری به عقب در کنسول‌های نسل فعلی لذت غیرمنتظره‌ای را به ارمغان آورد – توانایی آزاد کردن بازی‌های کنسول‌های قدیمی از محدودیت‌های ۳۰ فریم در ثانیه، اجرای آن‌ها با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه یا حتی بالاتر. FPS Boost کار کنسول‌های سری Xbox را در طیف وسیعی از عناوین انجام داد، اما همیشه این حس وجود داشت که PS5 می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد. این نکته ای است که بررسی می شود زیرا طیف وسیعی از باز کردن قفل با نرخ فریم برای PS5 در دسترس است و بسیاری از بازی های ضروری را پوشش می دهد – نکته اصلی این است که فقط کنسول های قابل بهره برداری که روی سیستم عامل های قدیمی تر اجرا می شوند به مهمانی دعوت می شوند.

ما قبلاً در مورد Bloodborne با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه صحبت کرده بودیم، اما این فقط نوک کوه یخ است. بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption 2، DriveClub و Batman: Arkham Knight از طریق این فرم بسیار غیررسمی FPS Boost تغییر شکل می‌دهند، و شما می‌توانید از طریق ویدیویی که در زیر با همدیگر جمع‌آوری کرده‌ام، از نحوه ظاهر و اجرای این بازی‌ها ایده بگیرید. با توهممددری که بیش از هر کسی برای باز کردن عملکرد عناوین قدیمی پلی استیشن ۴ تلاش کرده است.


در طول ۲۸ دقیقه ویدیو، ۱۰ عنوان PS4 را که با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه قفل شده‌اند، در پلی‌استیشن ۵ با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه به‌صورت زیبا و با چند ویدیوی اضافی از The Last Guardian با کیفیت کامل و بومی ۴K اجرا کنید.

با تماشای بازی‌ها، به سختی می‌توان باور کرد که سونی و ناشران شخص ثالث کار بیشتری برای باز کردن عملکرد در طیف وسیع‌تری از عناوین قدیمی انجام نداده‌اند. Red Dead 2 میلیون‌ها دلار به دست می‌آورد، Arkham Knight دوباره احیا می‌شود و حتی بازی‌های کمتر پرباری مانند Just Cause 3 به لطف اسب بخار زیاد پلی‌استیشن ۵ تغییر شکل می‌دهند. در نسخه‌هایی مانند Crash Bandicoot N.Sane Trilogy و Crash Team Racing Nitro Fueled، ۶۰ فریم بر ثانیه است. آخرین قطعه در پازل در درخشش واقعی این ریمسترها.

حدس می‌زنم سوال این باشد که چرا پلی‌استیشن ۵ ارتقاء ۶۰ فریم در ثانیه را برای عناوین نسل آخر دریافت نکرد؟ اگر توهم می تواند این کار را انجام دهد، چرا سونی و ناشران شخص ثالث نمی توانند؟ ما در اینجا تصویر کاملی نداریم، اما تصور ما این است که به‌روزرسانی رسمی بازی‌های PS4 برای اجرا در حالت‌های عملکرد سفارشی روی PS5، نیازمند پورت کد به SDK بعدی سونی برای ارائه یک پچ مناسب است. و اغلب، توسعه دهندگان سخت افزار توسعه خود را به SDK های جدیدتر ناسازگار با بازی های قدیمی خود به روز کرده بودند.

برای تحقق این امر نیاز به خرید سونی، ناشران و توسعه دهندگان است. یکی از مسیرهای بالقوه این است که دارنده پلتفرم عملکردهایی را در سیستم عامل PS5 برای غیرفعال کردن تماس ها برای سقف ۳۰ فریم بر ثانیه در عناوین خاص و لیست سفید معرفی کند، که ممکن است شبیه یکی از مسیرهایی باشد که مایکروسافت با FPS Boost دنبال می کند. . اگر دستیابی به آن فوق العاده غیرممکن به نظر می رسد، خوب، توهم قبلاً آن را انجام داده است. این برای همه عناوین کار نخواهد کرد، اما باید برای بسیاری از عناوین کار کند.

بازی‌های دیگر به کار بسیار بیشتری نیاز دارند که قابلیت آنها را زیر سوال می‌برد. پچ بدنام Bloodborne با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه از لنس مک‌دونالد فقط محدودیت نرخ فریم را حذف نمی‌کند، بلکه از طریق کد موجود در پچ PS4 Pro برای Dark Souls 3 از نرم‌افزار، از نرخ فریم باز پشتیبانی می‌کند. در DriveClub همچنین برای پشتیبانی از نرخ فریم بالاتر از ۳۰ فریم در ثانیه به ترفندهایی نیاز داشت. در مورد Batman: Arkham Knight، حذف درپوش ۳۰ فریم در ثانیه در واقع یک کلاه معیوب ۶۰ فریم در ثانیه را نمایان کرد که باید غیرفعال می شد.

هر گونه ارتقاء عملکرد رسمی نیز قبل از انتشار به QA مناسب نیاز دارد. Shadow of the Tomb Raider به‌روزرسانی‌های «back compat plus» را برای کنسول‌های سری ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ۵ دریافت کرد – اما فقط به این دلیل که انتشار FPS Boost از مایکروسافت یک باگ بزرگ را کشف کرد. ما می دانیم که این پچ در واقع توسط یک مهندس به عنوان آخرین پروژه او قبل از ترک اسکوئر انیکس تولید شده است.

سایر عناوین PS4 در حال اجرا بر روی PS5 در حال حاضر تحت محدودیت های سازگاری کار می کنند. در آزمایش اولیه پشت کامپات ما، متوجه شدیم که نسخه دیسک آنلاک Assassin’s Creed Unity نمی تواند ۶۰ فریم در ثانیه را در PS5 در حالی که می تواند در هر دو کنسول سری Xbox حفظ کند (و در زمان مناسب پشتیبانی FPS Boost را دریافت کرد). به نظر می رسد که این یکی از سه نمایه سازگاری سونی است تا اطمینان حاصل کند که بازی ها همانطور که باید اجرا می شوند.


ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی که ما در اینجا اعمال کردیم را ندارد، اما پچ Bloodborne که در اینجا مشاهده می‌شود روی چیزی که ما فکر می‌کنیم یک کیت توسعه‌دهنده PS5 است اجرا می‌شود، اکنون روی کنسول‌های مورد سوء استفاده نیز اجرا می‌شود.

یک پروفایل عملکرد پایه PS4 را با تقویت CPU ارائه می دهد. نمایه دوم اساساً یک تنظیم PS4 Pro با ساعت‌های CPU و GPU اضافی است، در حالی که سومین – نوعی آخرین گزینه – اساساً PS5 را به عنوان یک PS4 با ساعت‌های CPU محدود پیکربندی می‌کند. در این ویدیو، خواهید دید که در حالی که Just Cause 3 با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود، ادامه آن به وضوح از دسترسی به اسب بخار سازگار با فول پشت PS5 جلوگیری می کند.

پس پیچیدگی‌هایی وجود دارد، اما وقتی می‌بینید بازی‌های PS4 بسیاری از طریق ارتقاء عملکرد در PS5 تغییر شکل داده‌اند، نمی‌توانید احساس کنید که یک فرصت تجاری در اینجا وجود دارد. مطمئناً، برخی از این بازی‌ها در حال حاضر با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و بالاتر بر روی رایانه شخصی اجرا می‌شوند، اما این به بازیکنان کنسول کمکی نمی‌کند – و بدیهی است که به پلتفرم‌های انحصاری گسترش نخواهد یافت. همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده خواهید کرد، Shadow of the Colossus، Gravity Rush 2 و The Last Guardian به شدت از قفل های عملکردی بهره می برند. Last Guardian حتی از ۴K بومی پشتیبانی می کند (از طریق راه حل حمل و نقل شطرنجی ۱۸۹۰p). این در بازی تعبیه شده است، به طرز وحشتناکی روی PS4 Pro اجرا می شود – اما ابزار واقعی در اینجا با عملکرد اضافی پلی استیشن ۵ وجود دارد.

آیا روی کیک یخ بسته است؟ با فرض تداوم سازگاری با عقب تا نسل دهم کنسول، بازی‌های به‌روز شده نه تنها در سخت‌افزار امروزی، بلکه کنسول‌هایی که در سال‌های آینده عرضه می‌شوند نیز قابل استفاده هستند. منظورم این است که چرا با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه توقف کنیم؟ illusion در حال ایجاد وصله هایی است که از ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می کند برای PS4 و حتی بازی های قدیمی تر PS5. کامپت پشتی عالی است – اما همانطور که FPS Boost به زیبایی نشان داده است، بهبود بیشتر آنها حتی خاص تر است.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-unofficial-ps5-fps-boost-mods-are-radically-improving-ps4-back-compat?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *