مک بوک پرو ۱۳ اینچی امروز از بین رفت – و نوار لمسی نیز برای آن انجام شد

مانند بسیاری از فیلم‌های ترسناک، رویداد اکتبر اپل با نام «سریع ترسناک» طولی نکشید تا اولین قربانی خود را بگیرد.

همانطور که مک بوک پرو ۱۴ اینچی جدید وارد زندگی ما شد، مک بوک پرو ۱۳ اینچی را از بین برد. برای خوبی

مک بوک پرو ۱۳ اینچی گزینه ای برای کاربرانی بود که خواهان حمل و نقل فوق العاده و عمر باتری بی نظیر بودند. مطمئناً مدل های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی همچنین زمان اجرای باتری مناسبی را ارائه می دهد، اما طبق تجربه من به عنوان یک بررسی کننده لپ تاپ، ادعاهای اپل مبنی بر اینکه مک بوک پرو ۱۳ اینچی می تواند ۲۰ ساعت دوام بیاورد (در مقایسه با زمان کارکرد ۱۸ ساعته مدل های بزرگتر) کاملاً درست بود.

مک بوک پرو ۱۴ اینچی
اعتبار: زلاتا ایولوا / Mashable

مک بوک پرو ۱۳ اینچی نیز برای کسانی که عاشق نوار لمسی بحث برانگیز بودند ایده آل بود. با این حال، بسیاری از طرفداران اپل از دیدن آن ناراحت نیستند. از این گذشته، کلیدهای عملکرد فیزیکی – و همچنین دکمه گرانبهای Esc – را با یک صفحه نمایش لمسی OLED جایگزین کرد که اکثراً آزاردهنده بودند.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی مرده و از بین رفته است، اما بسیاری برای مرگ آن سوگواری نخواهند کرد.

چگونه مک بوک پرو ۱۳ اینچی “سکسی” خود را از دست داد

مک بوک پرو ۱۳ اینچی، مملو از تراشه M2، کاربرانی را که هوس یک مدل پرو را داشتند، به خود جذب کرد، اما امکانات لازم برای خرید انواع ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی گران‌تر و سطح بالایی را نداشتند. اما اپل لپ‌تاپ‌های دیگری با تراشه M2 نیز دارد، از جمله برخی از مدل‌های Air، که باعث می‌شود مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی کمتر فریبنده به نظر برسد.

به عنوان مثال، یک وجود دارد مک بوک ایر ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ با تراشه M2 که حدود ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است – و وب‌کم واضح‌تر، صفحه‌نمایش با وضوح بالاتر، شاسی کمی سبک‌تر و پورت برق MagSafe 3 دارد.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2
اعتبار: اپل

برای افراد ناآشنا، MagSafe 3 به شما امکان می دهد مک بوک ایر را شارژ کنید و به شما امکان می دهد دو پورت USB-C خود را آزاد نگه دارید. شما نمی توانید همین کار را در Pro انجام دهید.

به علاوه، Air یک نوار لمسی ندارد، یک ویژگی بحث برانگیز که اغلب با عنوان “حیلهتوسط کارشناسان فناوری

با این حال، مک بوک پرو ۱۳ اینچی، برخلاف Air، طرفدارانی دارد، بنابراین اگر گردش کار شما شامل کارهایی با منابع فشرده (مثلاً ویرایش ویدیو) است، مدل Pro انتخاب بهتری خواهد بود زیرا حرارت را برای افزایش بهتر مدیریت می کند. تولید گرما بعلاوه، در تجربه من به عنوان یک بررسی کننده لپ تاپ، مک بوک پرو ۱۳ اینچی دارای زمان اجرا باورنکردنی است – حتی بیشتر از Air.

با این حال، هوا هنوز دارای عمر باتری کافی برای راضی نگه داشتن مصرف کنندگان و دارای مجموعه ای از ویژگی های جذاب است که احتمالاً به جای مک بوک پرو ۱۳ اینچی، مشتریان را به سمت آن سوق می دهد.

یک “طرفدار سطح ورودی” جدید در شهر وجود دارد

به نظر می رسد اپل تشخیص داده است که Pro سطح پایه خود در حال از دست دادن جذابیت خود است. به این ترتیب، تصمیم گرفت مک بوک پرو ۱۳ اینچی را به حاشیه براند و آن را با مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه جدید M3 جایگزین کند.

مک بوک پرو M3 13 اینچی
اعتبار: اپل

این بدان معناست که نوار لمسی از بین رفته است، حرکتی که برخی از خبرنگاران فناوری Mashable، از جمله من، آن را جشن می گیرند.

نه، شما همان “اووم” را که از مک بوک پرو ۱۴ اینچی جدید با تراشه های قوی تر M3 Pro و M3 Max دریافت می کنید، دریافت نخواهید کرد. اما شما هنوز هم یک جهش عملکرد خوب از تراشه M2 دریافت می کنید که خوش آمدید. قیمت اولیه آن ۱۵۹۹ دلار است.

خداحافظ مک بوک پرو ۱۳ اینچی. نوار لمسی سایونارا. آشنایی با شما خوب بود

موضوعات
مک بوک


منبع: https://mashable.com/article/the-13-inch-macbook-pro-is-over

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *