میرا موراتی: مدیر عامل موقت جدید OpenAI کیست؟

میرا موراتی، مدیر عامل موقت جدید OpenAI کیست؟

شاید شنیده باشید که سم آلتمن است بیرون در OpenAI. اما در مورد آلتمن کافی است. او یک خبر قدیمی است.

موراتی به عنوان مدیرعامل موقت خالق ChatGPT در همان اطلاعیه ای که خروج ناگهانی آلتمن را به اشتراک می گذاشت، معرفی شد. با این حال، انتقال OpenAI و مدیر عامل جدید آن احتمالاً آرام خواهد بود زیرا موراتی مدتی است که با OpenAI در یک نقش اجرایی ارشد بوده است.

در اینجا چیزهایی وجود دارد که ممکن است بخواهید درباره موراتی مدیرعامل جدید OpenAI بدانید.

پس زمینه سریع موراتی

موراتی در سال ۱۹۸۸ در آلبانی به دنیا آمد. در ۱۶ سالگی برای شرکت در کالج پیرسون UWC به کانادا رفت. او در سال ۲۰۱۲ از دارتموث با مدرک لیسانس در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد. زمانی که در مدرسه بود، در گلدمن ساکس کارآموزی کرد.

موراتی برای تسلا کار می کرد

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، قبلاً با OpenAI ارتباط داشته است، یعنی یکی از بنیانگذاران اولیه این شرکت بود، اگرچه بعداً پس از اختلاف نظر با مدیریت شرکت، روابط خود را قطع کرد.

اکنون، ماسک می تواند بگوید که قبلاً مدیر عامل فعلی OpenAI را نیز استخدام می کرد. موراتی سه سال را در تسلا به عنوان مدیر ارشد محصول در شرکت EV گذراند. موراتی در زمان حضور در تسلا به توسعه مدل X کمک کرد.

او قبل از آن به عنوان مهندس در یک شرکت هوافضای فرانسوی کار می کرد. پس از ترک تسلا، او در شرکت فن‌آوری حسگر و واقعیت مجازی Leap Motion مشغول به کار شد و در آنجا معاون بخش تولید و مهندسی بود.

موراتی چه زمانی به OpenAI پیوست؟

موراتی در سال ۲۰۱۸ به OpenAI پیوست و به عنوان یکی از “مغزهای” پشت ChatGPT شناخته می شود، زیرا او در ایجاد آن مشارکت داشت. او به سرعت مدیر ارشد فناوری شرکت شد.

موراتی به عنوان CTO بوده است نمایه شده چندین بار در سال گذشته که OpenAI و چت ربات ChatGPT آن در صحنه منفجر شدند. او ظاهر شد که در نمایش روزانه سال گذشته برای بحث در مورد هوش مصنوعی و پتانسیل آن برای خوب و همچنین پتانسیل آن برای بد.

موراتی همچنین از نیاز به مقررات در هوش مصنوعی حمایت کرده است.

موراتی گفت: «برای OpenAI و شرکت‌هایی مانند ما مهم است که این موضوع را به شیوه‌ای کنترل‌شده و مسئولانه در آگاهی عمومی بیاورند. زمان اوایل امسال “اما ما گروه کوچکی از مردم هستیم و به تعداد زیادی ورودی بیشتر در این سیستم و ورودی های بسیار بیشتری نیاز داریم که فراتر از فناوری ها باشد – قطعاً تنظیم کننده ها و دولت ها و همه افراد دیگر.”

موراتی اکنون با ۳۵ سال سن، مدیرعامل موقت بزرگترین شرکت در حال ظهور صنعت هوش مصنوعی است.


منبع: https://mashable.com/article/who-is-mira-murati-openai-ceo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *