نحوه استفاده از ابزار Snipping برای مک

فن آوری

نحوه استفاده از ابزار Snipping برای مک

نحوه استفاده از ابزار Snipping برای مک

Qcon/Shutterstock
توسط رویاچایلد اوبری/۳۱ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۶:۱۵ صبح EST

مک ها از بسیاری جهات شبیه رایانه های ویندوزی هستند، اما هنوز تفاوت های اساسی بین این دو سیستم عامل وجود دارد که می تواند کاربران جدید مک را گیج کند. در ویندوز، یک برنامه ابزار snipping وجود دارد (معمولاً با یک جفت قیچی نشان داده می شود)، اما ابزار snipping Mac در یک برنامه مستقل بسته بندی نشده است که بتوانید آن را جستجو کنید و روی باز کردن کلیک کنید.

در حالی که ویندوز میانبرهای خاص خود را برای استفاده از ابزار snipping دارد، ترکیبات کیبورد تنها راه دسترسی به ابزار snipping در macOS است. بنابراین، اگر می خواهید در macOS یک اسکرین شات تمام صفحه بگیرید، باید Shift + Command + 3 را نگه دارید. اگر می خواهید از بخشی از صفحه اسکرین شات بگیرید، باید Shift را نگه دارید. + Command + 4، و باید Shift + Command + 5 را فشار دهید تا پانل ابزار snipping را بیرون بیاورید. این ویژگی ها هستند نکات مهم macOS که دارندگان مک جدید باید بدانند.

جدا از مک‌بوک‌های دارای نوار لمسی، این تنها راه برای استفاده از ابزار snipping Mac از زمان Mojave بوده است. برای اطلاع از نحوه استفاده از ابزار snipping برای مک به خواندن ادامه دهید.

نحوه استفاده از میانبرهای ابزار snipping در macOS

Dreamchild Obari/SlashGear

قبلاً دیده اید که برای گرفتن اسکرین شات در مک به چه میانبرهایی نیاز دارید. این توضیح دهنده نکات بیشتری در مورد نحوه کار آنها به شما ارائه می دهد.

Shift + Command + 3: با این کار کل صفحه شما اسکرین شات می شود. اگر یک یا چند مانیتور اضافی روی مک خود نصب کرده اید، یک اسکرین شات مستقل از آن صفحه ها را نیز می گیرد و همان نام (با یک شناسه شماره) را به آنها می دهد.

Shift + Command + 4: با نگه داشتن این میانبر، مکان نما شما به شکل متقاطع تغییر می کند. همانطور که آن را به اطراف حرکت می دهید، اعداد کوچکی را در کنار آن خواهید دید. آن ها مختصات و ابعاد را نشان می دهند. شما می توانید آن را به عنوان یک راهنما برای شات خود استفاده کنید. وقتی قسمتی را که می‌خواهید بکشید را پیدا کردید، روی مستطیل کلیک کنید و به اندازه دلخواه بکشید. همچنین می توانید مکان نما را به صفحه نمایشگر دیگر خود بکشید تا از همه آنها در یک عکس عکس بگیرید. به عنوان یک نکته اضافی، هنگامی که از این میانبر استفاده می کنید، می توانید فاصله را فشار دهید تا از یک پنجره یا دسکتاپ خاص عکس بگیرید. مکان نما شما یک نماد دوربین را در نظر می گیرد. فقط روی آن دوربین روی پنجره یا دسکتاپ که می‌خواهید بگیرید کلیک کنید.

به طور پیش فرض، تمام این اسکرین شات ها مستقیماً به دسکتاپ شما می روند. بنابراین، اگر به دنبال آنها هستید، ابتدا دسکتاپ خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید با کلیک بر روی تصویر کوچک هنگامی که ظاهر می‌شود و روی نماد سطل زباله در بالای پنجره پیش‌نمایش، اسکرین‌شات‌هایی را که انجام نشده‌اند، به راحتی حذف کنید.

نحوه استفاده از پنل ابزار snipping در macOS

Dreamchild Obari/SlashGear

برای کسانی که به کنترل بیشتری نیاز دارند، یک برنامه ابزار snipping در macOS وجود دارد که Screenshot نام دارد. Shift + Command + 5 را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا اسکرین شات و پانل ضبط صفحه نمایش داده شود. می‌توانید با یک ویژگی تایمر اضافی به همه روش‌های اسکرین‌شات‌گیری در بالا دسترسی داشته باشید. یک اسکرین شات زمان‌بندی‌شده می‌تواند برای گرفتن اسکرین‌شات از سوژه‌هایی مفید باشد که ممکن است با فشار دادن دکمه‌های صفحه‌کلید یا حرکت ماوس به اطراف ناپدید شوند. با این حال، حداکثر تایمر ۱۰ ثانیه است.

همچنین می توانید محل ذخیره اسکرین شات های خود را در این پانل تغییر دهید. آنها به طور پیش‌فرض به دسکتاپ می‌روند، اما می‌توانید در اینجا روی «گزینه‌ها» کلیک کنید و جایی را که می‌خواهید ذخیره شوند انتخاب کنید. اگر دوست ندارید که چگونه اسکرین شات ها می توانند دسکتاپ شما را آلوده کنند، این کار مفید است. پوشه ای اختصاص داده شده به اسکرین شات ها ایجاد کنید، به گزینه های اسکرین شات خود بروید، «موقعیت دیگر…» را انتخاب کنید و انتخاب کنید پس از گرفتن اسکرین شات ها چه پوشه ای را می خواهید ذخیره کنید. در داخل این منوی گزینه‌ها، اگر فکر می‌کنید نشانگر شما برای اسکرین‌شاتی که می‌گیرید مهم است، می‌توانید نشانگر ماوس را تغییر دهید.

نحوه استفاده از نوار لمسی مک بوک پرو برای گرفتن اسکرین شات

بلومبرگ/گتی ایماژ

در حالی که نوار لمسی به‌عنوان یک ویژگی ساده مک‌بوک، سهم نسبتاً تنفر خود را دارد، می‌تواند برای میانبرهایی مانند این مفید باشد. ممکن است مجبور شوید نوار کنترل نوار لمسی مک بوک خود را ویرایش کنید تا یک میانبر اسکرین شات به شما اجازه دهد. پس از انجام این کار، می توانید به راحتی از طریق نوار لمسی یک اسکرین شات بگیرید. در اینجا نحوه تنظیم آن آمده است:

  1. روی منوی Apple در گوشه سمت چپ بالای نوار منو کلیک کنید و به تنظیمات سیستم بروید.
  2. صفحه کلید را در نوار کناری انتخاب کنید و “تنظیمات نوار لمسی” را در این پانل انتخاب کنید.
  3. از منوی بازشو “Touch Bar Shows” استفاده کنید و نوار کنترل گسترش یافته را انتخاب کنید.
  4. در پانل صفحه کلید تنظیمات سیستم، روی «سفارشی کردن نوار کنترل» کلیک کنید.
  5. دکمه اسکرین شات را به Control Strip بکشید.
  6. برای نتیجه گیری روی “انجام شد” کلیک کنید.

هنگامی که روی دکمه اسکرین شات ضربه می زنید، گزینه هایی برای گرفتن اسکرین شات از قسمت انتخاب شده، یک پنجره یا کل صفحه را مشاهده خواهید کرد. همچنین این گزینه را دارد که دقیقاً کجا می‌خواهید آن را ذخیره کنید، دقیقاً مانند برنامه Screenshot که در منوی گزینه‌های خود ارائه می‌دهد.

در نهایت، می توانید از میانبر Shift + Command + 6 برای گرفتن اسکرین شات از نوار لمسی استفاده کنید. این دقیقاً مانند یک صفحه نمایش نواری اضافی در مک شما کار می کند و هر آنچه در نوار لمسی شما باشد در تصویر ظاهر می شود.


منبع: https://www.slashgear.com/1479135/how-to-use-snipping-tool-for-mac/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *