نحوه افزودن و استفاده از ویجت های دسکتاپ در macOS Sonoma

مال اپل macOS Sonoma مجموعه ای از ویژگی های جدید جالب را برای کاربران مک به ارمغان آورده است و ویجت های دسکتاپ از مفیدترین آنها هستند. همانطور که از نام آن پیداست، اکنون می‌توانید ویجت‌ها را مستقیماً روی دسکتاپ خود بکشید و رها کنید و به شما امکان دسترسی سریع به لیست‌های کار، پیش‌بینی آب‌وهوای محلی، کنترل‌های خانه هوشمند و بسیاری موارد دیگر را می‌دهد. در اینجا، نحوه استفاده از آنها را به شما نشان خواهیم داد.

دشواری

آسان




مدت زمان

۵ دقیقه

آنچه شما نیاز دارید

  • macOS Sonoma

بهترین بخش ویجت‌های macOS Sonoma تعامل آنهاست. اکنون دیگر نیازی به باز کردن ویجت برای استفاده از برنامه مرتبط با آن نیست. در عوض، فقط با تعامل با ویجت‌ها، می‌توانید یادآوری‌های خود را علامت بزنید یا مستقیماً از دسکتاپ موسیقی پخش کنید. این یک صرفه جویی در زمان عالی است و با طیف وسیعی از ویجت ها از جمله ابزارک های ساخته شده توسط اپل و توسعه دهندگان شخص ثالث کار می کند.

ویجت‌ها اکنون در گالری ویجت جدید قرار دارند که می‌توانید با کلیک راست روی دسکتاپ و انتخاب Edit Widgets به آن دسترسی داشته باشید. همچنین برای اجرای آن نیازی به نصب ویجت بر روی مک خود ندارید، زیرا در صورتی که روی آیفون شما باشد در دسترس خواهد بود (به شرط اینکه iOS 17 یا بالاتر را اجرا کند). فقط مطمئن شوید که هر دو دستگاه از Apple ID و شبکه Wi-Fi یکسانی استفاده می کنند و آیفون نزدیک مک شما باشد.

در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه ویجت ها را روی دسکتاپ خود قرار دهید، چگونه با آنها تعامل کنید و چگونه تنظیمات آنها را تنها با چند کلیک تغییر دهید. هنگامی که بر این ویژگی مسلط شدید، یک راه عالی جدید برای استفاده از macOS Sonoma برای انجام کارها خواهید داشت.

ویجت ها را به دسکتاپ اضافه کنید

مرحله ۱: برای افزودن ویجت به دسکتاپ خود، ابتدا باید گالری ویجت را با کلیک راست روی دسکتاپ خود و انتخاب آن باز کنید. ویجت ها را ویرایش کنید. یا مرکز اطلاع رسانی را باز کنید و انتخاب کنید ویجت ها را ویرایش کنید در پایین پنجره

نحوه افزودن و استفاده از ویجت های دسکتاپ در macOS Sonoma

گرایش های دیجیتال

گام ۲: این پنجره‌های باز شما را پنهان می‌کند و گالری ویجت را نشان می‌دهد که تمام ویجت‌های موجود شما را در خود جای می‌دهد.

مرحله ۳: برای افزودن ویجت، نام برنامه را در نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید و یک ویجت را روی دسکتاپ خود بکشید.

مرحله ۴: شما می توانید اولین ویجت خود را در هر کجا که دوست دارید قرار دهید. برای ویجت‌های بعدی، زمانی که ویجت دوم را به ویجت اول نزدیک می‌کنید، یک کادر تراز ظاهر می‌شود. این به شما کمک می‌کند ویجت‌های خود را به خوبی به هم بچسبانید.

گرایش های دیجیتال

مرحله ۵: اگر فایل یا پوشه‌ای در نقطه‌ای وجود دارد که می‌خواهید ویجت را روی آن بکشید، هنگامی که آن را روی دسک‌تاپ خود قرار می‌دهید، در اطراف ویجت شما قرار می‌گیرد.

مرحله ۶: علاوه بر دسکتاپ، می‌توانید ویجت‌ها را از گالری ویجت به مرکز اطلاع‌رسانی نیز منتقل کنید.

مرحله ۷: پس از پایان کشیدن ویجت ها روی دسکتاپ، گزینه را انتخاب کنید انجام شده در گالری ویجت را فشار دهید، یا به سادگی روی دسکتاپ یا داک خود کلیک کنید.

با ویجت های خود تعامل داشته باشید

مرحله ۱: برخی از ویجت ها را می توان در دسکتاپ شما بدون نیاز به باز کردن برنامه ای که به آن تعلق دارند، تعامل کرد.

گام ۲: به عنوان مثال، یک ویجت از برنامه پادکست را روی دسکتاپ خود قرار دهید. توجه داشته باشید که می‌توانید پادکست‌ها را مستقیماً از ویجت پخش و متوقف کنید، بدون نیاز به باز کردن برنامه پادکست برای دسترسی به این کنترل‌ها. یا افزودن ویجت Reminders را امتحان کنید — و به شما امکان می دهد وظایف خود را از دسکتاپ خود علامت بزنید.

گرایش های دیجیتال

مرحله ۳: اگر به قسمتی از ویجت برخورد کنید که تعاملی نیست – مثلاً پس زمینه آن – خود برنامه راه اندازی می شود.

مرحله ۴: اگر یک منطقه غیر تعاملی از ویجتی را انتخاب کنید که برنامه آن بر روی آیفون شما نصب شده است اما در مک شما نصب نشده است، این پیام را خواهید دید. “باز کن [app name] برای ادامه در آیفون خود.”

تنظیمات ویجت را ویرایش کنید

مرحله ۱: هنگامی که یک ویجت بر روی دسکتاپ شما قرار گرفت، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید.

گام ۲: برای تغییر اندازه یک ویجت، روی آن کلیک راست کرده و اندازه آن را از منوی زمینه که ظاهر می‌شود انتخاب کنید.

گرایش های دیجیتال

مرحله ۳: به طور مشابه، برای حذف یک ویجت، فقط باید روی آن کلیک راست کرده و انتخاب کنید ویجت را حذف کنید در منو همچنین، می‌توانید گالری ویجت را باز کرده و روی آن کلیک کنید – دکمه در گوشه سمت چپ بالای ویجت.

مرحله ۴: برخی از ویجت ها دارای تنظیماتی هستند که می توان آنها را ویرایش کرد (اگرچه نمی توانید این کار را برای هر ویجت انجام دهید). برای ویجت‌هایی که می‌توان آن‌ها را بهینه کرد، روی ویجت کلیک راست کرده، سپس انتخاب کنید “ویرایش [app name]” با این کار یک پنجره تنظیمات ظاهر می شود. به عنوان مثال، در ویجت برنامه Weather، می توانید مکان مورد استفاده برای نتایج آب و هوا را تغییر دهید.

مرحله ۵: اگر برنامه تنظیمات سیستم را باز کنید و انتخاب کنید دسکتاپ و داک در نوار کناری، گزینه های بیشتری را در زیر می بینید ابزارک ها عنوان برای مثال، می‌توانید تغییر دهید که وقتی از برنامه دیگری استفاده می‌کنید، ویجت‌ها محو شوند. یا ویجت‌ها را تاکسی تنظیم می‌کنید که تا زمانی که سایر پنجره‌ها را پنهان نکنید و دسکتاپ خود را نشان دهید ناپدید شوند. همچنین می‌توانید هنگام استفاده از مک، ویجت‌های آیفون را غیرفعال کنید.

گرایش های دیجیتال

ویجت‌های تعاملی افزودنی مفید برای macOS Sonoma هستند و باید در دراز مدت زمان و کلیک‌های زیادی برای شما صرفه‌جویی کنند. چند ویجت مورد علاقه خود را روی دسکتاپ خود قرار دهید و انجام کارها بسیار آسان تر از گذشته خواهید بود.

توصیه های سردبیران







ویجت‌ها اکنون در گالری ویجت جدید قرار دارند که می‌توانید با کلیک راست روی دسکتاپ و انتخاب Edit Widgets به آن دسترسی داشته باشید. همچنین برای اجرای آن نیازی به نصب ویجت بر روی مک خود ندارید، زیرا در صورتی که روی آیفون شما باشد در دسترس خواهد بود (به شرط اینکه iOS 17 یا بالاتر را اجرا کند). فقط مطمئن شوید که هر دو دستگاه از Apple ID و شبکه Wi-Fi یکسانی استفاده می کنند و آیفون نزدیک مک شما باشد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/how-to-use-macos-sonoma-desktop-widgets/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *