نحوه تغییر زبانه های مرورگر با یک میانبر صفحه کلید ساده

نحوه تغییر زبانه های مرورگر با یک میانبر صفحه کلید ساده

برخی از میانبرها بسته به مرورگر و/یا سیستم عامل متفاوت هستند، در حالی که برخی دیگر جهانی تر هستند. برای جابه‌جایی بین تب‌ها، روشی که در مرورگرهای دسکتاپ/نوت‌بوک و سیستم‌عامل‌ها کاملاً جهانی است، عبارت است از control + tab برای انتقال به برگه بعدی در سمت راست و control + shift + tab برای حرکت به برگه سمت چپ. با این حال، بسته به نوع رایانه ای که استفاده می کنید، ممکن است این میانبر بهینه نباشد. خوشبختانه، جایگزین هایی وجود دارد.

در مکینتاش، کلید کنترل در همان موقعیتی نیست که در یک صفحه کلید معمولی رایانه شخصی قرار دارد، بنابراین استفاده از کنترل + تب یا کنترل + shift + تب ممکن است کمی سخت باشد. در عوض، کلید فرمان در جای خود قرار دارد و کلید مرکزی رایج ترین است میانبرهای صفحه کلید در مک. (به عنوان مثال، command + C تابع کپی در مک به جای کنترل + C است.) خوشبختانه، جایگزین هایی وجود دارد که می توانید در همه پلتفرم ها استفاده کنید – درک اینکه آنها از کنترل در ویندوز/لینوکس و دستور در macOS استفاده می کنند – که این کار را انجام می دهند. همان وظیفه کنترل + تب و مشتقات آن.

اولین راه جایگزین برای جابه‌جایی زبانه‌ها، کنترل/فرمان + صفحه پایین برای رفتن به برگه بعدی در سمت راست است، در حالی که جایگزین کردن صفحه به بالا شما را به سمت چپ منتقل می‌کند. اگر از Macbook یا طرح‌بندی صفحه‌کلید مشابه استفاده می‌کنید و کلیدهای page up/page down ندارید، نگران نباشید، زیرا گزینه سومی برای کاربران مک وجود دارد: Control/command + ]برای رفتن به تب بعدی حق و جایگزین[tomovetotheleft[tomovetotheleft[tomovetotheleft[tomovetotheleft


منبع: https://www.slashgear.com/1485400/how-to-change-browser-tabs-keyboard-shortcut/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *