نحوه تماشای زنده پرتاب استارشیپ عظیم اسپیس ایکس

یک پرتاب مورد انتظار در راه است اسپیس ایکس.

بازرگانی فضا شرکتی که به‌خاطر ایجاد انقلابی در موشک‌سازی از طریق ساخت و ساز معروف است موشک های قابل استفاده مجدد که بر روی زمین فرود آید، دومین آزمایش عظیم خود را انجام خواهد داد کشتی ستاره ای. این یک نمایش در ارتفاع بالا است که ۹۰ دقیقه طول می کشد – اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود. در ۱۵ نوامبر، FAA اسپیس ایکس را برای پرتاب از پایگاه ساحلی خود در بوکا شیکا، تگزاس، پاکسازی کرد.

این آزمایش که یک روز برای انجام تعمیرات به تعویق افتاده است، اکنون برای انجام آن تعیین شده است ۱۸ نوامبر هنگامی که یک پنجره راه اندازی کوتاه ۲۰ دقیقه ای در باز می شود ۷:۰۰ صبح CT / 8:00 صبح ET.

نکته مهم این است که شرکت اکتشاف فضایی انتظارات برای این پرتاب ها را کاهش داده است. کشتی ستاره ای – با ارتفاع ۳۹۷ فوت (با تقویت کننده خود) و با ۳۳ موتور عظیم – تقریباً یک وسیله نقلیه تمام شده نیست. هنوز در مرحله نمایش است. را اولین آزمایش پرتاب در آوریل ۲۰۲۳، Starship حدود سه دقیقه قبل از آن پرواز کرد اسپیس ایکس عمدا نابود شد موشک سرگردان

SpaceX در سایت X، سایتی که قبلا توییتر نامیده می شد، نوشت: “سفارش برای پرواز انباشته شده است. این فرصتی دیگر برای قرار دادن Starship در یک محیط پرواز واقعی است و میزان یادگیری ما را به حداکثر می رساند.”

را الون ماسکشرکت متعلق به خود گفت که پیشرفت Starship آن در “توسعه سریع تکرار شونده” است زیرا آنها کاردستی را آزمایش کرده و اصلاحات لازم را انجام می دهند. یک روز، SpaceX قصد دارد Starship یک سیستم پرتاب کاملاً قابل استفاده مجدد باشد که بتواند ماهواره‌ها، محموله‌ها، خدمه و محموله را به مدارهای مختلف و زمین، ماه، و مکان‌های فرود مریخ حمل کند.

نحوه تماشای پرتاب SpaceX Starship

اسپیس ایکس هم پرتاب و هم پرواز خود را با استفاده از دوربین های روی زمین و متصل به موشک پخش زنده می کند.

می توانید تماشا کنید مستقیماً در وب سایت SpaceX یا روی آن صفحه حساب X. اسپیس ایکس پخش زنده خود را حدود ۳۵ دقیقه قبل از باز شدن هر پنجره پرتابی آغاز می کند، به این معنی که می توانید در حدود ساعت ۷:۲۵ صبح به وقت شرقی برای پرتاب ساعت ۸ صبح به وقت شرق در ۱۸ نوامبر شروع به تنظیم کنید. (نکته مهم: پرتاب موشک ها به ویژه رویدادهای بی ثباتی هستند که به دلیل آب و هوا یا بسیاری از نقص های احتمالی با تأخیرهای منظم همراه هستند، بنابراین به تعویق افتادن آنها طبیعی است.)

بیشتر می خواهید علوم پایه و اخبار فنی مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود؟ ثبت نام برای خبرنامه سرعت نور Mashable امروز.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش می رود، دومین پرواز آزمایشی Starship 90 دقیقه طول خواهد کشید. استارشیپ در حدود ساعت ۲:۴۰ دقیقه بعد از تقویت کننده عظیم خود جدا می شود و پس از آن، تقویت کننده پس از ۷ دقیقه به تگزاس بازمی گردد. در همین حال، فضاپیمای استارشیپ به دور زمین می چرخد ​​و در نهایت در اقیانوس آرام به پایین می چکد.


منبع: https://mashable.com/article/spacex-starship-launch-livestream-how-to-watch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *