نحوه دسترسی و مشاهده سریع داده های کلیپ بورد خود در اندروید

اگر باید به سرعت آنچه را که در حال حاضر در کلیپ بورد دستگاه اندرویدی شما پنهان شده است بررسی کنید، گوگل یک ویژگی رسمی برای چنین چیزی دارد: Gboard. Gboard صفحه‌کلید Google است که هر زمان که متنی را در دستگاه Android خود وارد می‌کنید، ظاهر می‌شود، خواه در برنامه Messages، مرورگر وب یا هر جای دیگری باشید. برنامه Gboard به طور پیش‌فرض روی اکثر دستگاه‌های مجهز به اندروید نصب می‌شود، به استثنای تنها گوشی‌های سامسونگ که دارای برنامه صفحه‌کلید/کلیپ‌بورد خود هستند که تا حد زیادی یکسان عمل می‌کنند.

برای دسترسی به کلیپ بورد Gboard، کافی است روی یک ورودی متن ضربه بزنید تا صفحه کلید ظاهر شود، سپس روی نماد کلیپ بورد کوچک واقع در مرکز بالای آن ضربه بزنید. اگر اولین بار است که این کار را انجام می دهید، باید Gboard را فعال کنید، اما پس از آن، می توانید حباب های کوچک حاوی متن کپی شده خود را ببینید. روی هر یک از این حباب ها ضربه بزنید تا به طور خودکار محتویات آنها در ورودی متن انتخاب شده فعلی جایگذاری شود. کلیپ بورد گوشی سامسونگ در بالای صفحه کلید نیز وجود دارد.

فقط چند قطعه آخر متنی که وارد می‌کنید در کلیپ بورد ذخیره می‌شوند، اما اگر می‌خواهید چیزی را کمی طولانی‌تر ذخیره کنید، می‌توانید روی حباب ضربه بزنید و نگه دارید تا آن را پین کنید. حباب های پین شده به مدت یک ساعت در Gboard باقی می مانند و پس از آن به طور خودکار حذف می شوند. اگر روی نماد چرخ‌دنده بالای صفحه‌کلید ضربه بزنید و کلیپ‌بورد را در تنظیمات انتخاب کنید، می‌توانید ترفندهای پیشرفته‌تری مانند کپی و چسباندن تصاویر را فعال کنید.


منبع: https://www.slashgear.com/1439816/how-to-access-view-my-clipboard-data-android/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *