نسخه هیبریدی ام‌جی RX5 با نام رووی ERX5 به ایران می‌آید

پارس‌خودرو طی دور جدید واردات اتومبیل به کشورمان، تا حدی فعال ظاهر شده است. این شرکت ابتدا زوتی DL5 را به‌صورت وارداتی عرضه کرد و اکنون قصد دارد تا نسخه هیبریدی ام‌جی RX5 را به بازار ایران بیاورد. البته این خودرو با نام رووی ERX5 در کشورمان عرضه خواهد شد. پارس خودرو محصول جدیدش را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۳ به معرض دید عموم گذاشت.

مشخصات فنی نسخه هیبریدی ام‌جی RX5

قدرت رووی ERX5 توسط پیشرانه ترکیبی برقی – بنزینی تهیه می‌شود. پیشرانه درون‌سوز این خودرو از نوع ۱٫۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت (TGDi) است که حداکثر ۱۸۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. موتور الکتریکی این خودرو نیز ۲۴۱ اسب‌بخار و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور راندمان تولید می‌کند. گیربکس نیمه اتوماتیک یا AMT، وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را در این خودرو بر عهده دارد. راندمان ترکیبی نسخه هیبریدی رووی RX5 به ۲۴۱ اسب‌بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

نسخه هیبریدی ام‌جی RX5 با نام رووی ERX5 به ایران می‌آید

پکیج باتری‌های رووی ERX5 ظرفیتی معادل ۱۲٫۳ کیلووات ساعت دارد و حجم باک آن نیز ۴۸ لیتر اعلام شده است. درصورت پر بودن باک سوخت خودرو و همچنین شارژ بودن باتری‌ها، می‌توانید حداکثر مسافت ۱۰۵۰ کیلومتر را با رووی ERX5 در حالت ایده‌آل طی کنید. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است، بنابراین سواری نرمی را درون کراس‌اوور رووی تجربه خواهید کرد. ترمزهای خودرو نیز در چهار چرخ از نوع دیسکی هستند.

امکانات و تجهیزات رووی ERX5 شامل موارد زیر هستند:

دستیارهای رانندگی خودران سطح دوم، فرمان برقی، اتوهلد، سنسور پایش باد تایرها، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، کیسه‌های هوا جلو جانبی، صندلی‌های برقی جلو به همراه گرمکن، تریم چرمی کابین، سنسور پارک جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، سیستم بازیابی انرژی، دستگیره درب مخفی، دی‌لایت و اتولایت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین عقب و دوربین ثبت وقایع.

قیمت رووی RX5 هیبریدی در بازار چین بین ۱۷,۴۵۰ الی ۲۲,۷۷۰ دلار (یک میلیارد الی ۱٫۳۲ میلیارد تومان) است. لاماری ایما هیبریدی و تیگو ۷ پرو هیبریدی، دو رقیب اصلی و جدی این خودرو در بازار ایران به شمار می‌آیند.


منبع: https://digiato.com/car-news/hybrid-version-of-mg-rx5-is-coming-to-iran-under-name-roewe-erx5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *