نسل جدید رنو توئینگو با همکاری چینی‌ها توسعه می‌یابد

به نظر می‌رسد که گروه فرانسوی رنو قادر به توسعه سریع و ارزان یک خودرو الکتریکی مقرون‌به‌صرفه نیست، چرا که از شرکای چینی خود برای توسعه نسل جدید رنو توئینگو کمک گرفته است.

رنو نسل چهارم توئینگو را به عنوان یک مدل مفهومی در نوامبر سال گذشته معرفی کرد. خودروساز فرانسوی وعده داد نسل جدید توئینگو در سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد. طراحی این خودرو شبیه به نسل پیشین آن است اما مشخصات فنی آن هنوز به صورت قطعی اعلام نشده است.

نسل جدید رنو توئینگو با همکاری چینی‌ها توسعه می‌یابد

رنو وعده داده است که نسل جدید رنو توئینگو با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار یورو وارد بازار شود. به همین دلیل خودروساز فرانسوی ناچار است تا برای توسعه مدل جدید خود، از همکاری چینی‌ها بهره ببرد.

دردسرهای توسعه رنو توئینگو

همکار بزرگ رنو در صنعت خودروسازی چین، شرکت جیلی است. این دو شرکت یک سرمایه‌گذاری مشترک به نام هورس پاورترین دارند که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد. هدف این سرمایه‌گذاری مشترک، تولید نسل جدید موتورهای درون‌سوز و هیبریدی است. رنو در ابتدا تصمیم داشت تا توئینگو را به عنوان یک خودرو تمام الکتریکی تولید کند اما کاهش تقاضا برای خودروهای برقی در اروپا، رنو را متقاعد کرده است که سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه موتورهای الکتریکی منطقی نیست. سرمایه‌گذاری مشترک این خودروساز با جیلی نیز نمی‌تواند موتورهای مناسبی برای نسل جدید توئینگو توسعه دهد.

رنو طی چندماه اخیر مشغول مذاکره با فولکس واگن برای کاهش هزینه‌های تولید رنو تویینگو بود. این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسید و هرکدام از خودروسازان به صورت جداگانه اتومبیل اقتصادی خود را توسعه خواهند داد. حال خبرگزاری اتوموتیو اروپا خبر داده است که توسعه نسل جدید توئینگو، به یک شرکت مهندسی چینی سپرده شده است. نام این شرکت هنوز مشخص نیست. شرکت چینی بخش فنی توئینگو را توسعه می‌دهد و رنو مسئولیت طراحی خودرو را برعهده خواهد داشت. تولید این هاچ‌بک نیز احتمالا در سایت اسلوونی رنو انجام خواهد شد. داچیا اسپرینگ و سیتروئن e-C3 رقبای جدی رنو توئینگو در بازار اروپا خواهند بود.


منبع: https://digiato.com/car-news/https-www-kolesa-ru-news-renault-razrabotaet-novyi-twingo-s-pomoshhiu-kitaiskogo-partnera

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *