نقد و بررسی Call of Duty: Modern Warfare 3: بازی کمی و چیزی برای گفتن نیست

نقد و بررسی Call of Duty: Modern Warfare 3: بازی کمی و چیزی برای گفتن نیست

Call of Duty: Modern Warfare 3

MSRP 70.00 دلار

Call of Duty: Modern Warfare 3 ممکن است بدترین قسمت این سری باشد.

طرفداران

  • گانپلی هنوز هم درجه یک است

  • تصاویری ستاره ای

  • Cutthroat برجسته است

منفی

  • کمپین کوتاه و بی ارزش

  • رابط کاربری وحشتناک

  • زمان ناسازگار برای کشتن

  • مشکلات صوتی

فرنچایز Call of Duty که اساساً تمام تنظیمات بالقوه را به پایان رسانده است، در چند سال گذشته با برداشتی جدید از سه گانه Modern Warfare، در مرحله راه اندازی مجدد خود بوده است. علی‌رغم اینکه این بازی‌های تازه هرگز به ارتفاعات بازی‌هایی که در حال احیای آن‌ها هستند نمی‌رسند، آن‌قدر سرگرم‌کننده بوده‌اند که هم طرفداران جدید و هم طرفداران بازگشته را قدردانی می‌کنند.

که همه چیز به پایان می رسد Call of Duty: Modern Warfare 3.

با ماموریت های پر پیچ و خم بدون پایان در مبارزات غیرقابل توجه خود و هیچ چیز ارزشی برای گفتن در یک داستان شگفت انگیز به موقع درباره تروریسم، Modern Warfare 3 کمپین نتوانست همان انرژی برق‌آور فصل آخر سه‌گانه اصلی را به دست آورد. اگرچه بازی چند نفره هنوز هم بهترین بازی در تجارت را ارائه می‌کند، اما چیدمان درهم‌هم‌نشانه اول فروشگاه، فقدان نقشه‌های اصلی و ناامیدی‌های طراحی خسته‌کننده به‌طور چشمگیری تجربه چند نفره را پایین می‌آورد.

نوین جنگ ۳ فقط یک گام اشتباه برای Call of Duty نیست – ممکن است بدترین بازی در این بازی باشد تاریخچه فرنچایز.

بدون سبک، بدون ماده

جنگ مدرن ۳این کمپین پس از سال گذشته شروع به کار کرد جنگ مدرن ۲ و Task Force 141 را می بیند که بار دیگر به جنگ باز می گردد، این بار در برابر به یاد ماندنی ترین شرور تاریخ این سری: تروریست بی رحم روسی ولادیمیر ماکاروف. این شرور به عنوان آنتاگونیست اصلی نسخه اصلی عمل کرد جنگ مدرن ۳ (۲۰۰۹) و به خاطر اعمال شنیع خود مانند سازماندهی ماموریت “No Russian” بازی دوم شناخته شد. حضور او در اینجا باید یک چرخش هیجان انگیز برای سه گانه ریبوت شده باشد، با این حال هیچ چیز در مورد داستان یا شخصیت های بازی واقعاً در کمپین مسطح چهار ساعته کار نمی کند.

بازیکنان از نظر احساسی با شخصیت‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، نه درگیری‌ها، بنابراین قبل از اینکه بتوانیم واقعاً به دنیایی که می‌خواهند نجات دهند، لعنت بفرستیم، باید مراقب افراد داستان‌هایمان باشیم. بازیگرانی که Task Force 141 و دشمنانشان را به تصویر می‌کشند، افراد با استعدادی هستند که بهترین عملکرد را با آنچه که به آنها داده می‌شود، انجام می‌دهند، اما بازی‌های آن‌ها به دلیل فیلم‌نامه‌ای که حتی گرانش کمی ندارد، خفه می‌شود. به سختی می‌توانم نام بیش از چند شخصیت را با چهره‌شان تطبیق دهم جنگ مدرن ۳چه رسد به یادآوری بسیاری از چیزهای شخصی در مورد آنها. آنها فقط برای این وجود دارند که برخی اصطلاحات نظامی را به زبان بیاورند یا به ما یادآوری کنند که “ماکاروف بد است” در سکانس های کوتاه قبل از ماموریت که به ندرت سرعت آنقدر کاهش می یابد که حتی یک نگاه اجمالی به ما بدهد که آنها فراتر از “بچه های خوب” چه کسانی هستند.

اکتیویژن

یک بازی برای خوب بودن نیازی به داشتن داستانی غنی از لحاظ احساسی یا شخصیت های عمیق و جذاب ندارد. اگر اینطور بود، هدف بسیار ساده ماریو برای نجات شاهزاده خانم به مدت چهار دهه، هنوز هم عناوین او را در لیست بازی های سال قرار نمی داد. با این حال، این یک پلتفرمر رنگارنگ است لوله کشی که می تواند به فیل تبدیل شوددر حالی که این یک بازی در مورد یک تروریست موثر است که رنج های سریع و ویرانگر انسانی را تحمیل می کند، اما هیچ چیز قابل توجهی برای گفتن در مورد آن در یک دوره زمانی فوق العاده پرتنش در جهان که شاید انجام این کار مهم ترین است، ندارد.

مسلماً، برای بسیاری از بازیکنانی که واقعاً به روایت اهمیتی نمی‌دهند، همه این‌ها در نهایت به گوشت و سیب‌زمینی‌های کمپین Call of Duty ثانویه خواهند بود: بازی‌های فشرده، پاسخگو و ضربات آماده هیجان‌انگیز. در حالی که جنگ مدرن ۳ در مورد دومی در مقایسه با برخی از ورودی های قبلی کمی سبک است، جای تعجب نیست که همچنان به گیم پلی عالی ای که همه ما در چند دهه گذشته انتظارش را داشتیم دست یابد. تیراندازی مثل همیشه عالی است و انتخاب تفنگ ها و ابزارها برای استفاده بسیار سرگرم کننده است. نورپردازی درون بازی، بافت‌های محیطی و مدل‌های شخصیت‌ها به‌ویژه خیره‌کننده هستند، با کات سین‌هایی که به یک افکت دره عجیب و غریب می‌رسند که واقعاً دیدنی است. فقط آرزو می کنم ارزش تولید بالای بازی به چیزی لذت بخش تر تبدیل شود.

همه اینها فقط یک آدامس حباب دار ارزان با طعم است که قبل از اینکه واقعا وقت داشته باشید آن را بجوید، از بین می رود…

متأسفانه، ماموریت‌های رزمی باز جدید امسال تقریباً نیمی از سطوح کمپین را تشکیل می‌دهند و با یک سندباکس تک نفره شبیه به Warzone معاشقه می‌کنند. این گردش‌ها شما را در نقشه می‌اندازند و به شما اجازه می‌دهند تا چگونه اهداف از پیش تعیین‌شده را کامل کنید. یکی از آن‌ها از من خواست تا در هر سطح از یک ساختمان بلند و فرسوده بالا بروم – اغلب من را می‌فرستد تا دیوارهای آن را روی داربست‌ها و پل‌های موقت بالا بروم – و احتمالاً هیجان‌انگیزترین مأموریت کل کمپین است. قبل از اینکه پیشروی بی امان من به تیراندازی حماسی روی پشت بام ختم شود، اتاق ها و راهروها را با سرعتی سرسام آور پاکسازی کردم که باعث شد مشتاقم برای محتوای تحریک کننده تر با آن کالیبر بیشتر شود. هشدار اسپویلر: من چیزی دریافت نکردم.

در عوض، این انحراف از ماموریت‌های کاملاً خطی، بیشتر یک ترفند است تا یک تغییر انقلابی که اغلب سرعت بازی را به سمت خزیدن در حین سرگردانی در جستجوی آیتم‌ها کاهش می‌دهد. این در نهایت احساس فوریت و تنش را که فرنچایز به آن معروف است از بین می برد. وظایف عمومی هستند، مانند یافتن اطلاعات، خلع سلاح بمب ها، یا منفجر کردن برخی هلیکوپترها – و اینکه آیا شما مخفیانه به چیزها نزدیک شوید یا اسلحه های آتشین هیچ نتیجه معناداری ندارد. مخفیگاه های متعددی که در اطراف نقشه پراکنده شده اند حداقل کمی انگیزه برای تکمیل کننده های اختصاصی برای بازی مجدد ماموریت ها ایجاد می کند، اما من گمان می کنم که اکثر بازیکنان دیگر هیچ انگیزه ای برای انجام این کار ندارند. من نگران هستم که این ماموریت ها به عنوان نگاهی به این که یک Call of Duty جهان باز در آینده چگونه باشد باشد، و اگر این همان چیزی است که باید انتظار داشته باشیم، مطمئن نیستم که فرود را حفظ کند.

اکتیویژن

جنگ مدرن ۳ زمانی که شما را در مأموریت‌های سنتی قرار می‌دهد که شما را به بخش‌های فیلم‌نامه‌شده هدایت می‌کنند، مانند اولین سکانس فرار از زندان، بهترین حالت را دارد. در حالی که هیچ‌کدام از این موارد به اوج قابل توجهی برای سریال نمی‌رسند، تعداد انگشت شماری از آنها حداقل هیجان‌های لحظه‌ای را ارائه می‌کنند. سپس ماموریت های متعددی وجود دارد که شما را مجبور می کند شاهد کشتار غیرنظامیان (یا در یک مورد، شرکت کننده ناخواسته باشید) در تلاش برای فروش یک «نه روسی» جدید به ما باشید. این سکانس‌ها قطعاً در لحظه ناراحت‌کننده هستند، اما به‌عنوان شوک توخالی و هیبتی به صدا در می‌آیند که در بین تیراندازی‌ها فراموش می‌شوند. همه اینها فقط یک آدامس حباب دار ارزان قیمت با طعمی است که قبل از اینکه واقعاً وقت جویدن آن را داشته باشید از بین می رود و احتمالاً تا زمانی که در کف کفش دیگران قرار می گیرد آن را فراموش کرده اید.

آنچه قدیمی است دوباره جدید است

Call of Duty برای دو دهه است که به طور مداوم اصول تیراندازی با اسلحه را با هم ترکیب کرده است، با ترکیبی از حس عالی بازی و سرعت گرفتن با نقشه‌ها، اسلحه‌ها و امتیازات به یاد ماندنی که باعث می‌شود چیزها احساس تازگی داشته باشند، حتی اگر فقط در سطح باشند. بیشتر این در ادامه دارد جنگ مدرن ۳. حرکت سریع و روان است، بازی gunplay برخی از بهترین بازخوردهایی را ایجاد می کند که این سری تا به حال ارائه کرده است، و هر دو حالت جدید و بازگشت دلایل قانع کننده ای برای شیرجه رفتن در آن ارائه می دهند. این به ویژه در مورد حالت کاملاً جدید Cutthroat که ۳v3v3 تپنده قلب را ارائه می دهد صادق است. مسابقات حذفی که در آن استراتژی مهم است و هر ضربه مهم است. اما با وجود ویژگی های آشنای آن، جنگ مدرن ۳ همچنین افتهای ناامیدکننده فزاینده فرنچایز را برجسته می کند.

همه ما یاد گرفته‌ایم که سال به سال انتظار هیچ چیز کاملاً متفاوتی نداشته باشیم، اما هنوز هم تکان دهنده است جنگ مدرن ۳ اولین Call of Duty است که بدون هیچ نقشه اصلی ۶v6 راه اندازی شد. در عوض، با نقشه‌های بازسازی‌شده از نسخه اصلی، نوستالژی را از بازیکنان خود استخراج می‌کند جنگ مدرن ۲ (۲۰۰۹). در حالی که تغییر انحصاری نقشه های قدیمی برای یک بازی جدید کمی تنبل به نظر می رسد، نمی توانم انکار کنم که هر یک از آنها با تمام شکوه مدرن خود کاملاً خیره کننده به نظر می رسند، و من از دیدن روش هایی که در آنها برای یک بازی جدید دوباره ساخته شده بودند لذت بردم. یکی نسل.

اکثر تغییرات در این مکان‌ها جزئی هستند (اکنون درهایی وجود دارند که می‌توان آنها را باز کرد و آب‌هایی که قبلاً غیرقابل سکونت بودند اکنون قابل شنا هستند)، تعامل با یک مکان مورد علاقه قدیمی را هیجان‌انگیز می‌کند. اما همانطور که در من اشاره کردم بررسی Modern Warfare 2 سال گذشته، نقشه‌های Call of Duty به تدریج مملو از درهم و برهمی‌های غیرضروری و ورودی‌های فراوان به هر منطقه شده‌اند. بازسازی این نقشه های کلاسیک تضمین می کند که این روند حفظ می شود.

کهنه‌کارهایی که با این نقشه‌ها بزرگ شده‌اند، ممکن است وقتی متوجه شوند که موانع یا مکان‌های خاصی تا حد زیادی تغییر کرده‌اند و برخی از نقاط دیدنی کاملاً جدید، نحوه اجرای آتش‌بازی‌ها را در مکان‌های رفت‌وآمد تغییر می‌دهند، دور می‌شوند. مگر اینکه شما یک حرفه‌ای در مطالعه تخم‌ریزی با رفلکس‌های یک گربه باشید، این احتمال وجود دارد که غالباً توسط دشمنانی که در هر لحظه از چندین زوایای به سمت شما شلیک می‌کنند غرق شوید – به‌خصوص که Call of Duty بیش از همیشه به تسلط عمودی فشار می‌آورد.

بخش بی نهایت

این ساده‌سازی فرنچایز به این معناست که تقریباً همه بدون در نظر گرفتن مهارت‌شان، فرصتی برای دست‌کم یک یا دو قتل دارند، اما همچنین به این معنی است که سقف بازی رقابتی بسیار بالاتر است. برای غلبه بر این انتخاب طراحی و جلوگیری از مرگ و میر ارزان، نیاز به سطح فداکاری و آگاهی از نقشه بیش از همیشه است. افسوس، من ابرانسان نیستم و فقط می توانم جلوی خود را ببینم، بنابراین همچنان مشتاق روزهایی هستم که تیراندازی ها تقریباً به طور کامل به سرعت و هدف من متکی بود نه توانایی من برای نظارت بر ده ها نقطه دید در آن واحد. مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.

در انجام لذت بردن از جهش های سرگرم کننده آنلاین با جنگ مدرن ۳ وقتی توانستم در یک شیار مستقر شوم و فقط از بازی تفنگ لذت ببرم. مانند بیشتر بازی های چند نفره، با دوستانی که می توانند در کنار شما استراتژی داشته باشند و به همان اندازه بخندند، بسیار سرگرم کننده تر است. با این حال، قبل از اینکه سطح عصبانیت من بر لذت رفاقت غلبه کند، فقط می توانم آنقدر مزخرف را تحمل کنم. برای هر دمدمی مزاحم، چیز دیگری وجود دارد که آن را ترکیب می کند تا من را فراتر از محدودیت هایم سوق دهد.

فقط نام سری را به همان چیزی که در حال حاضر در هسته اصلی آن است تغییر دهید: ویترین فروشگاهی با حالت چند نفره متصل.

این یک چیز است که رابط کاربری فاجعه بار باعث می شود هر جنبه ای از پیمایش منوها تا حد امکان غیر قابل درک باشد. اما پس از آن باید با یک بازی ۷۰ دلاری نیز برخورد کنم که به شدت مرا به سمت تراکنش‌های خرد با تبلیغات و درخواست‌های بی‌پایان سوق می‌دهد و عملاً با من مانند یک کاربر به جای یک بازیکن رفتار می‌کند. من می توانم از این که چگونه همه اسلحه ها به طور کلی شبیه هم هستند، شانه خالی کنم. اما پس از آن باید بپذیرم که صدای قدم های هم تیمی های دور به نوعی بلندتر از صدای دشمنانی است که بالای سر من هستند. من می توانم نقاط بد تخم ریزی را درک کنم، زیرا، هی، اکتیویژن ممکن است فقط کمپینگ تخم ریزی را به عنوان یک ویژگی به بازار عرضه کند، با توجه به اینکه هنوز وجود دارد چنین یک مشکل رایج پس از ۲۰ بازی اصلی. اما پس از آن هنوز باید ناسازگاری‌های خون‌جوش را برای کشتن تحمل کنم که باعث می‌شود احساس گیجی کنم.

ترکیب همه این عناصر تشدید کننده با حالت تک نفره که توسط دکتر فرانکنشتاین به نظر می رسد. جنگ مدرن ۳ اساسی ترین گام به عقب برای فرنچایزی است که نزدیک به یک دهه است که به جلو حرکت کرده است. داستان کوتاه و فراموش‌نشدنی از راه دور جذاب نیست و چند نفره آن هیچ هویتی در دریای در حال گسترش تیراندازهای منحصربه‌فرد ندارد. اما هی، حداقل می توانید ۲۰ دلار برای پوست یک سلبریتی خرج کنید. بنابراین شاید زمان آن رسیده است که این شرکت به طور کلی کمپین ها را کنار بگذارد و فقط نام سری را به همان چیزی که در حال حاضر واقعاً در هسته آن است تغییر دهد: ویترین فروشگاهی با حالت چند نفره متصل.

بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 در PS5 بررسی شد.

توصیه های سردبیران







با ماموریت های پر پیچ و خم بدون پایان در مبارزات غیرقابل توجه خود و هیچ چیز ارزشی برای گفتن در یک داستان شگفت انگیز به موقع درباره تروریسم، Modern Warfare 3 کمپین نتوانست همان انرژی برق‌آور فصل آخر سه‌گانه اصلی را به دست آورد. اگرچه بازی چند نفره هنوز هم بهترین بازی در تجارت را ارائه می‌کند، اما چیدمان درهم‌هم‌نشانه اول فروشگاه، فقدان نقشه‌های اصلی و ناامیدی‌های طراحی خسته‌کننده به‌طور چشمگیری تجربه چند نفره را پایین می‌آورد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/gaming/call-of-duty-modern-warfare-3-2023-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *