نقد “چگونه سکس کنیم”: فیلمی بی رحمانه صادقانه درباره تجربیات اولیه جنسی

هشدار محتوا: این بررسی تجاوز جنسی را مورد بحث قرار می‌دهد.


با وجود عنوان قابل جستجو، چگونه رابطه جنسی داشته باشیم به هیچ وجه یک آموزش نیست

این بیشتر یک مفهوم عمدا مبهم است که اولین کارگردانی مولی منینگ واکر را فرا گرفته است، که نشان دهنده یک مفهوم بیشتر است. شکاف دانشی شوم تحت تأثیر قرار دادن جوانان امروز در مورد تجربیات جنسی – با تشکر، آموزش جنسی ناکافی و اطلاعات غلط آنلاین شایع!

یکی از مهم ترین فیلم های سال. چگونه رابطه جنسی داشته باشیم فرهنگ، رضایت و فشار جنسی جوانان بریتانیا را از طریق سه نوجوان در سفر پایان امتحانات خود به کرت، یونان بررسی می کند. مهمانی‌های بی‌نظیر استخر، سطل مشروب‌های تلخ و تجربیاتی در انتظار شماست که برخی هیجان‌انگیز، برخی عمیقاً آسیب‌زا هستند. با بازی‌های قدرتمند از بازیگران جوان با استعداد و از نظر احساسی سخاوتمند، فیلم‌برداری فوق‌العاده از واکر، و فیلم‌نامه‌ای که در واقع شبیه گفتگوی نوجوانان است، چگونه رابطه جنسی داشته باشیم پیروزی داستان سرایی صادقانه است.

به هیچ وجه ساعت آسانی نیست و نباید هم باشد. اما واقعیت است.

چیست چگونه رابطه جنسی داشته باشیم در باره؟

وقتی امتحانات پایان دبیرستان را تمام کردید و با نتایج قریب الوقوع، احتمالات آینده و استقلال تازه ای که با فارغ التحصیلی به دست می آید مواجه شدید، چه کار می کنید؟ شما دو دوست صمیمی خود را می گیرید و به یونان می روید، برای یک هفته شلیک های زیاد، پرتاب های زیاد، سینی های زیاد چیپس چیپسی آماده می شوید و همه این کارها را شب به شب انجام می دهید. قرار است با همسرتان خاطرات خنده دار و زیبا بسازید و با چند چهره جدید آشنا شوید. و این “بهترین تعطیلات تاریخ” خواهد بود.

تا زمانی که نباشد.

این چیدمان فیلم واکر است که در آن تارا ۱۶ ساله (میا مک کنا-بروس)، ام (انوا لوئیس) و اسکای (لارا پیک) در حال رفتن به یک هفته مهمانی در شهر ساحلی مالیا هستند. معادل بریتانیایی تعطیلات بهاری آمریکا یا مدارس استرالیا. افق روشن است: نوشیدن، رقص و رابطه جنسی. برای تارا، او هنوز اولین تجربه جنسی خود را نداشته است و احساس می کند که تحت فشار است تا با دوستانش “برخورد”. وقتی تارا با همسایه ها ملاقات می کند، مهمانی هفته شان شدت می گیرد و فشارها بالا می رود. با این حال، برای تارا، اولین تجربه‌های جنسی او محترمانه، خواسته یا رضایت‌بخش نیستند، و فیلم او را در طول هفته دنبال می‌کند که در حالی که مهمانی خشمگین می‌شود، چه اتفاقی افتاده است.

چگونه رابطه جنسی داشته باشیم رضایت و حمله را با احترام و صداقت هدایت می کند

چگونه رابطه جنسی داشته باشیم اولین فیلم نوجوانی نیست که این تجربیات تجاوز جنسی و رضایت را به هر طریقی بررسی می کند، اما واکر صداقت و صراحت بی رحمانه ای را ارائه می دهد که فیلم را متمایز می کند. فیلم از طریق فیلمنامه و اجراهای فوق العاده، چگونگی آن را تصدیق می کند خشونت مردانه عادی می شود یا کنار گذاشته می شود، چگونه آن “کابوس یک پسر” در یک محفل اجتماعی که به بدرفتاری معروف است به سادگی اجازه دارد ادامه یابد زیرا “من او را از کودکی می شناسم.” و به طور خاص، فیلم بر فشار همسالان برای گفتن چیزی تأکید می کند – و جامعه چقدر آشکارا این مسئولیت را بر دوش بازماندگان می گذارد.

باید چیزی میگفتی این گفتگوها از گمنامی بیرون نیامده اند، من خودم آنها را شنیده ام. شاید آنها را شنیده باشید.

به تارا گفته شد: «باید چیزی می گفتی. شما باید می گفت چیزی. این گفتگوها از گمنامی بیرون نیامده اند، من خودم آنها را شنیده ام. شاید آنها را شنیده باشید. واکر در یک پرسش و پاسخ در مؤسسه فیلم بریتانیا (BFI) لندن گفت که ایده فیلم خود از سفری مشابه در دوران نوجوانی خود ناشی شده است، اما به ویژه از صحبت با گروهی از دوستان سال‌ها بعد در مورد تجربیات جمعی‌شان و تشخیص بله، خوب نبود این فیلم نشان می‌دهد که نوجوانان تا چه حد می‌توانند به طور تصادفی برای تجربه‌های جنسی ناخواسته احساس فشار کنند جشن گرفت برای انجام این کار و این سطح از اصالت در فیلمنامه است که غرق می شود چگونه رابطه جنسی داشته باشیم با دقتی ناخوشایند، به ما یادآوری می کند که تجربه جنسی هر نوجوانی به اندازه فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دیگر حواس پرت نیست.

همه این احساس را نخواهند داشت. وقتی فیلم را در BFI دیدم، از نشستن پشت دو نفر در اتوبوس که با صدای بلند درباره غیرقابل باور بودن شرایط تارا بحث می کردند شوکه شدم. هرگز همانطور که آنها انجام می دهند عمل کنند، که این نوع حمله انجام می شود هرگز اتفاق بیفتد، و شجاعت نهایی تارا برای صحبت کردن در مورد تجربه اش از واقعیت حذف شد. من نمی توانم بیشتر با این نظرات مخالف باشم (و تمام تلاشم را کردم که اینها را در ملاء عام فریاد نزنم، به شما می گویم). دوستی های سمی که تجارب جنسی را تسریع می کند و افراد را در سناریوهای آسیب پذیر قرار می دهد وجود دارد. شرایط اجتماعی روزمره که رفتار غارتگرانه را ممکن می سازد وجود دارد.

بازماندگان تجاوز جنسی همیشه کلماتی برای توصیف آنچه اتفاق افتاده است ندارند، و همچنین دیگران نباید آنها را به خاطر پردازش آن با سرعت خودشان سرزنش کنند. این یک واقعیت تکان دهنده است که بسیاری از کسانی که تجاوز جنسی را تجربه می کنند ممکن است احساس نکنند که نمی توانند آن را به این عنوان برچسب بزنند، و تصورات نادرست از تجاوز جنسی، این سردرگمی را در یک “منطقه خاکستری” عمیقا خطرناک نگه می دارد.

روشی که فرهنگ ما درباره تجاوز صحبت می‌کند و آن را تعریف می‌کند، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر توانایی افراد در تشخیص اینکه چه زمانی برایشان اتفاق افتاده است، داشته باشد.» ریچل تامپسون از Mashable در کتاب خود می نویسد خشن. انگی که به تجاوز جنسی و ایده‌های فرهنگی در مورد عواقب متهم کردن فردی به خشونت جنسی وارد می‌شود، همچنین مانعی در پذیرش واقعیت نقض می‌کند.»

دوستی های سمی که تجارب جنسی را تسریع می کند و افراد را در سناریوهای آسیب پذیر قرار می دهد وجود دارد. شرایط اجتماعی روزمره که رفتار غارتگرانه را ممکن می سازد وجود دارد.

تامپسون به ارقام تکان دهنده ای اشاره می کند پایان دادن به خشونت علیه زنان ائتلاف، نوشته است: “۳۳ درصد از مردم در بریتانیا فکر می کنند که اگر زنی تحت فشار قرار گیرد تا رابطه جنسی داشته باشد، اما خشونت فیزیکی وجود نداشته باشد، تجاوز جنسی نیست. و از هر ده نفر یک نفر مطمئن نیستند یا فکر می کنند که داشتن رابطه جنسی با یک زن معمولا تجاوز جنسی نیست. زنی که خوابیده یا مست است و رضایت نمی دهد.»

این داده‌ها و این واقعیت است که به مکالمات غیررسمی و تجربیات جنسی نفوذ می‌کند چگونه رابطه جنسی داشته باشیمچگونه شخصیت‌ها بدون رضایت یا احساس فشار در شرایط آسیب‌پذیر، در مورد رابطه جنسی صحبت می‌کنند و آن را دنبال می‌کنند.

چگونه رابطه جنسی داشته باشیم دارای یک بازیگر جوان بی عیب و نقص است

به عنوان قهرمان فیلم، مک‌کنا-بروس تارا را از طریق یک قوس عمیقا قانع‌کننده و ویرانگر عبور می‌دهد، که به عنوان یک دختر شاد و خنده‌دار، زندگی مطلق مهمانی آغاز می‌شود و خود را تحت تأثیر تجربیاتش از بیگانگی، فشار همسالان و در نهایت زنده‌ماندن می‌بیند. حمله از طریق نماهای نزدیک طولانی که صداهای اطراف را به هم می زند، واکر به مک کنا بروس اجازه می دهد تارا را در ترکیبی از احساسات – شوک، شرم، خشم، ناامیدی، ترس، آسیب پذیری سرکوب شده – به حرکت درآورد، همانطور که مهمانی در اطراف او خشمگین می شود. تارا همان‌قدر که سعی می‌کند خود را در هر پیست رقص و مهمانی‌های استخر غوطه‌ور کند، به نظر می‌رسد از همه چیز جدا نیست: گروه اجتماعی‌اش، شیرین کاری‌های جنسی مضحک که مهمانی‌های مالیا و به‌ویژه بدن خودش را تعریف می‌کنند.

در همین حال، دو دوست صمیمی تارا مخالفت‌های قطبی خود را ثابت می‌کنند، با پیک که ملکه فشار همسالان اسکای را کامل می‌کند و لوئیس ظرافت‌های شیرین و خنده‌داری را برای ام به ارمغان می‌آورد، که در واقع متوجه می‌شود که مشکلی با دوستش اشتباه است. هر دو اسکای و ام در مدیریت کافی تجربه تارا شکست می خورند، هر دو به شکلی دردناک از او به جای بررسی درست با او حمایت می کنند. اما کاری که واکر با هسته سه انجام می‌دهد این است که هر یک از آنها در مورد جنسیت، رضایت و فشار آگاهی ندارند. آنها به معنای واقعی کلمه زبانی ندارند که در مورد تجربیات خود فراتر از هجمه های کلامی صحبت کنند و به همین دلیل، درد تارا تا آخرین لحظات توسط دوستانش ناشناخته می ماند.

این فیلم ثابت می کند که بهترین قسمت هر مهمانی قبل از شروع آن است

اگر حقیقتی غالب در چگونه رابطه جنسی داشته باشیم این است که بهترین بخش از مهمانی در وعده همه چیز است. وقتی تارا، اسکای و ام به مالیا می‌رسند، در اقیانوس یخ‌زده، بالای دنیا می‌خندند، جدل می‌کنند، جیغ می‌زنند و می‌پاشند. آنها شیفته اتاق هتل کوچک خود هستند و “بهترین منظره ای را که تا به حال در زندگی خود دیده ام” را ستایش می کنند.

اگرچه واکر می‌داند چگونه از صحنه مهمانی فیلمبرداری کند، اما این لحظات اولیه است که من تا پایان فیلم به آن چسبیدم، سه نفر استقلال خود را با دستانی در هوا در آغوش می‌گیرند، در خیابان عمیق و معنادار در حالی که پر می‌کنند. صورتشان با چیپس، و انباشته شدن وسایل در سوپرمارکت با پول نقدی که به سختی پس انداز کرده اند. این شادی خالص و نوجوانی است، در اوج بزرگسالی، و تماشای ترکیب اصلی بازیگران، که تارا، ام، و اسکای را با انعطاف‌پذیری محض آغشته می‌کند و یک عکس دیگر درست بعد از یک پرتاب گستاخانه می‌گیرد، واقعاً سرگرم‌کننده است. آنها مضحک، احمقانه و خنده دار هستند و کاملاً از فکر کردن به آینده اجتناب می کنند.

این شادی و حماقتی است که آنها سزاوار آن هستند، اما تجارب شکل‌دهنده‌ای که پیش‌روی آن‌ها هستند، بقیه زندگی‌شان را تعیین می‌کند. وقتی اعتبارات بالا رفت چگونه رابطه جنسی داشته باشیم در نمایش من، سینما پر شد از صداهای عظیم و احساسی «قوی» از فرد… و رومی. نمی توانستم حرکت کنم. عالی بود. رومی می خواند: «لازم نیست آنقدر قوی باشی». و حق با اوست. اما ما هستیم.

چگونه رابطه جنسی داشته باشیم اکنون در سینماها نمایش داده می شود.


اگر تجربه آزار جنسی را داشته‌اید، با خط تلفن رایگان و محرمانه ملی تجاوز جنسی به شماره ۱-۸۰۰-۶۵۶-HOPE (4673) تماس بگیرید، یا با مراجعه به آدرس آنلاین به راهنمای ۲۴-۷ دسترسی داشته باشید. online.rainn.org.

موضوعات
سکس و روابط


منبع: https://mashable.com/article/how-to-have-sex-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *