نمایندگان ایران برای مسابقات WorldSkills Lyon 2024 معرفی شدند

نمایندگان نهایی رشته‌های IT ایران برای شرکت در مسابقات WorldSkills 2024 که در شهر لیون فرانسه برگزار می‌شود، معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی آروان‌کلاد، ایران در این مسابقات، ۵ نماینده در رشته‌های IT خواهد داشت. این شرکت‌کنندگان با منتورینگ و حمایت «آروان‌کلاد» و سازمان فنی‌وحرفه‌ای در مسابقات WorldSkills 2024 در شهر لیون فرانسه حضور خواهند یافت. این مسابقات در ۴۵ رشته اصلی و ۴ رشته‌ی نمایشی برگزار می‌شود که ایران در ۱۵ رشته‌ از آن نماینده داشته است.

نماینده‌هایی از شهرهای مرزی ایران

برگزیدگان ایرانی شاخه‌ IT این مسابقات که با حمایت آموزشی و منتورینگ اختصاصی سازمان فنی‌وحرفه‌ای و آروان‌کلاد به مرحله‌ انتخابی کشوری رسیدند، به این شرح است:

«علیرضا پورچالی» در رشته‌ پردازش ابری، «امیررضا غلامی» در رشته‌ توسعه‌ برنامه‌های موبایل، «آرمین طاهری» در رشته‌ مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، «امیرعباس قاسمی» در رشته‌ فناوری‌های وب، «مهرداد شیروانی» در رشته‌ راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، نمایندگان ایران در رشته‌های IT مسابقات جهانی مهارت فرانسه (WorldSkills Lyon 2024) خواهند بود.

این مسابقات یکی از مهم‌ترین رویدادهای آموزشی بین‌المللی به شمار می‌رود و هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. بازه‌ سنی نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات بین ۱۵ تا ۲۱ سال است و در شهریور ۱۴۰۳ برای رقابت با همتایان بین‌المللی‌شان راهی لیون فرانسه می‌شوند.

نکته‌ جالب توجه درباره‌ شرکت‌کنندگان ایرانی این دوره، تعداد نوجوانان زیر ۲۰ سال و پراکندگی جغرافیایی محل تولدشان است. برگزیده‌ها از استان‌های قم، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی به این مسابقات راه پیدا کرده‌اند و دو نفر از آن‌ها ۱۵ و ۱۶ ساله هستند.

مبنای انتخاب اولیه‌ شرکت‌کنندگان در این مسابقات مانند نمونه‌ جهانی آن، حضور عادلانه و با توزیع جغرافیایی حداکثری از بخش‌های مختلف کشور است. منتورها و حامیان این مسابقه نیز در تمام مراحل، شرکت‌کنندگان را برای حضور بین‌المللی همراهی می‌کنند.

برگزیده‌ها تا پایان شهریور در اردوی آماده‌سازی هستند

طبق برنامه‌ریزی‌ این مسابقات، برگزیدگان تا شهریور ۱۴۰۳، در اردوی پایانی آماده‌سازی حضور خواهند داشت. آروان‌کلاد و سازمان فنی‌وحرفه‌ای مسئولیت انتخاب، آموزش و منتورینگ اختصاصی شرکت‌کنندگان را تا پایان این آماده‌سازی به عهده دارند. آروان‌کلاد پیش از این در ۴ دوره از مسابقات، حامی شرکت‌کنندگان ایرانی رشته‌های آی‌تی این مسابقات بوده است.


منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/introducing-the-representatives-of-iran-for-the-worldskils-lyon-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *