نوار لمسی RIP: اپل در حال خلاص شدن از شر مک بوک ها با صفحه نمایش لمسی بحث برانگیز در بالای صفحه کلید است.

نوار لمسی مک بوک پرو

اپل تولید مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با نوار لمسی را متوقف می‌کند، قابلیتی که از زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۶ بحث‌برانگیز بوده است.

هالیس جانسون/خودی; طراحی توسط ویلیام آنتونلی/اینسایدر



  • اپل بحث جنجالی خود را داده است نوار لمسی تبر
  • این شرکت فروش لپ تاپ های مک بوک پرو جدید با صفحه نمایش لمسی بالای صفحه کلید را متوقف خواهد کرد.
  • در حالی که برخی از کاربران این ویژگی را دوست داشتند، برخی دیگر آن را بی فایده می دانستند یا دکمه های لمسی جایگزین شده را از دست دادند.
تبلیغات

تبلیغات

اپل پس از هفت سال یکی از بحث برانگیزترین ویژگی های مک بوک خود را حذف می کند. این شرکت تولید مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی را متوقف می‌کند و به همراه آن، آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید. نوار لمسی.

صفحه‌نمایش OLED حساس به لمس بالای صفحه‌کلید جایگزین دکمه‌های فیزیکی برای عملکردهایی مانند میزان صدا و روشنایی صفحه‌نمایش شد، و همچنین مواردی مانند پیشنهادات تایپ و میانبرهایی برای ایموجی و سیری ارائه می‌کرد. همچنین گزینه‌های مختلف مخصوص برنامه‌ها یا سیستم‌هایی را که در آن زمان باز کرده بودید، نشان می‌داد، مانند نمایش برگه‌های مختلف هنگام استفاده از Safari، برای مثال.

اپل لپ تاپ را با مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه جدید M3، در رویداد “سریع ترسناک” این شرکت با موضوع هالووین دوشنبه شب اعلام شد. برخی از مک بوک پروهای ۱۳ اینچی دارای نوار لمسی نبودند، اما در هر صورت اپل دیگر مک بوک پروهای ۱۳ اینچی جدید را نمی فروشد.

این نوار لمسی یک ویژگی تفرقه انگیز بوده است از آنجایی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. برخی از کاربران از تنوع گزینه‌های مختلفی که می‌توانست در یک پنل ارائه دهد، خوششان می‌آمد، در حالی که برخی دیگر احساس می‌کردند که غیرضروری است یا بیش از حد مستعد ضربه‌های تصادفی است. برخی از افراد همچنین دکمه های لمسی را که نوار صفحه نمایش لمسی پویا جایگزین شده بود، از دست داده اند.

تبلیغات

تبلیغات

این شرکت در سال ۲۰۲۱، زمانی که تاچ بار را از مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی خلاص کرد و به کلیدهای عملکرد لمسی بازگشت، گامی به سمت حذف نوار لمسی برداشت.

گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی اپل در سرتاسر جهان، در این باره گفت: «شکی نیست که مشتریان حرفه‌ای ما آن کلیدهای عملکردی با اندازه کامل و لمسی را دوست دارند و بنابراین این تصمیمی است که ما گرفتیم. و ما در این مورد احساس خوبی داریم.» آ سیمی مصاحبه در آن سال

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

سیب
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/apple-discontinues-macbook-pro-laptops-with-controversial-touch-bar-keyboard-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *