نیروگاه هوش مصنوعی گوگل میلیون ها کریستال جدید پیدا می کند که می توانند سرنوشت بشریت را برای همیشه تغییر دهند – و خوب یا بد، تازه شروع شده است.

نیروگاه هوش مصنوعی گوگل میلیون ها کریستال جدید پیدا می کند که می توانند سرنوشت بشریت را برای همیشه تغییر دهند – و خوب یا بد، تازه شروع شده است.

محققان در Google DeepMind از هوش مصنوعی برای کشف کریستال‌ها و مواد معدنی جدید استفاده کرده‌اند که می‌توانند فناوری‌های آینده را به عنوان بخشی از یک نقطه عطف نیرومند کنند. مطالعه.

محققان با استفاده از ابزار یادگیری عمیق Graph Networks for Materials Exploration (GNoME) 2.2 میلیون کریستال جدید از جمله ۳۸۰۰۰۰ ماده پایدار پیدا کردند.

این کشف می‌تواند نقطه عطفی در کشف مواد مورد استفاده برای تامین انرژی فناوری‌های مدرن باشد، مانند تراشه‌های کامپیوتری، باتری‌ها و پنل‌های خورشیدی – که همگی متکی بر کریستال‌های معدنی هستند.

توسعه هوش مصنوعی گوگل

در دسترس بودن و پایداری این مواد یک مانع رایج در توسعه چنین فناوری هایی است. با این حال، محققان گفتند که در استفاده از GNoME ابزار هوش مصنوعیآنها توانستند “با پیش بینی پایداری مواد جدید، سرعت و کارایی اکتشاف را به طرز چشمگیری افزایش دهند”.

این مطالعه خاطرنشان کرد: برای فعال کردن فناوری‌های جدید، کریستال‌ها باید پایدار باشند در غیر این صورت تجزیه می‌شوند و پشت هر کریستال جدید و پایدار می‌تواند ماه‌ها آزمایش پر زحمت باشد.

با GNoME، ما تعداد مواد قابل استفاده از نظر فناوری را که برای بشریت شناخته شده است، چندین برابر کرده ایم. از ۲٫۲ میلیون پیش بینی آن، ۳۸۰۰۰۰ مورد پایدارترین آنها هستند، که آنها را نامزدهای امیدوارکننده ای برای سنتز تجربی می کند.

در میان این نامزدها موادی وجود دارند که پتانسیل توسعه فناوری‌های متحول کننده آینده را دارند، از ابررساناها، ابررایانه‌های نیروبخش و باتری‌های نسل بعدی برای افزایش کارایی خودروهای الکتریکی.

مواد متحول کننده می توانند موج بعدی نوآوری های فناوری را تقویت کنند

یافته‌های Google DeepMind در این مقاله منتشر شد طبیعت ژورنال، با این شرکت اشاره می کند که در دهه گذشته، بیش از ۲۸۰۰۰ ماده جدید در پی تحقیقات گسترده کشف شده است.

با این حال، رویکردهای سنتی مبتنی بر هوش مصنوعی برای جستجوی ساختارهای کریستالی جدید معمولاً یک “فرایند گران قیمت و آزمون و خطا” بوده است که ممکن است ماه ها طول بکشد تا حداقل نتایج را ارائه دهد.

این مطالعه می‌گوید: «رویکردهای هدایت‌شده با هوش مصنوعی به یک محدودیت اساسی در توانایی خود برای پیش‌بینی دقیق موادی که می‌توانند از نظر تجربی قابل دوام باشند، می‌رسند».

محققان گفتند که کشف اخیر GNOME از ۲٫۲ میلیون ماده “معادل دانش ۸۰۰ ساله” است، که نشان دهنده قدرت و دقتی است که اکنون در اختیار دانشمندان فعال در این زمینه است.

حدود ۵۲۰۰۰ ترکیب جدید مشابه گرافن به عنوان بخشی از این پروژه کشف شده است که طبق این مطالعه پتانسیل ایجاد تحول در الکترونیک و توسعه ابررساناها را دارد.

در سال های گذشته، تنها ۱۰۰۰ ماده از این نوع با تکنیک های قبلی شناسایی شده بود.

ما همچنین ۵۲۸ هادی بالقوه یون لیتیوم را پیدا کردیم که ۲۵ برابر بیشتر از مطالعه قبلی است که می تواند برای بهبود عملکرد باتری های قابل شارژ استفاده شود.

در درازمدت، محققان Google DeepMind گفتند که پروژه GNoME با هدف “کاهش هزینه های کشف مواد جدید” است.

تاکنون، محققان خارجی ۷۳۶ مورد از مواد کشف شده از طریق GNoME را در یک محیط آزمایشگاهی ایجاد کرده اند. این شرکت همچنین قصد دارد بانک اطلاعاتی خود را از کریستال های تازه کشف شده منتشر کند و یافته های خود را با جامعه تحقیقاتی به اشتراک بگذارد.

ما امیدواریم که با دادن کاتالوگ کامل «دستورالعمل‌های» امیدوارکننده برای مواد کاندید جدید، به آنها کمک کند تا بهترین‌ها را آزمایش کنند و احتمالاً بهترین‌ها را بسازند.»

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/googles-ai-powerhouse-finds-millions-of-new-crystals-that-could-change-the-fate-of-humanity-forever-and-for-better-or-worse-it-is-just-getting-started

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *