هر آنچه باید در مورد تانک نبرد لئوپارد ۲ بدانید

هر آنچه باید در مورد تانک نبرد لئوپارد ۲ بدانید

از زمان توسعه، آلمان حدود ۲۱۲۵ تانک لئوپارد ۲ را به زرادخانه خود اضافه کرده است. پس از اتحاد مجدد آلمان غربی و آلمان شرقی، بسیاری از تانک ها با تخفیف به کشورهای دیگر فروخته شد، زیرا آلمان به دنبال کاهش نیروهای مسلح خود بود – گسترش استفاده از لئوپارد ۲ در سراسر اروپا و فراتر از آن در دهه ۱۹۹۰٫ امروزه آلمان بیش از هر کشور دیگری تانک های لئوپارد ۲ را به کار می گیرد، اما بیش از ۱۲ کشور نیز از خودروی جنگی اثبات شده استفاده می کنند.

کشورهایی که در حال حاضر لئوپارد ۲ را مستقر می کنند عبارتند از یونان، اسپانیا، ترکیه، لهستان، فنلاند، سوئیس، سوئد، اتریش، مجارستان، دانمارک، پرتغال، نروژ، اسلواکی، چک و کانادا. تانک‌های لئوپارد ۲ به قدری به کشورهای اروپایی صادر شد که سازنده حتی نام آن را “لئوپارد یورو” نامید، اگرچه چندین کشور – مانند بریتانیا و فرانسه – هنوز از تانک‌های خود استفاده می‌کنند.

لئوپارد ۲ در چند دهه گذشته در چندین درگیری بزرگ در سراسر جهان عمل کرده است، از جمله در دهه ۱۹۹۰، زمانی که آلمان از آن برای ماموریت های حفظ صلح در طول جنگ کوزوو استفاده کرد. همچنین توسط چندین کشور از جمله کانادا، دانمارک و هلند در طول جنگ در افغانستان در دو دهه اول قرن بیست و یکم استفاده شده است. ترکیه همچنین در دهه ۲۰۱۰ این تانک را در سوریه مستقر کرد. نکته قابل توجه، پلنگ ۲ در عناوین اخیر اخبار بوده است، زیرا به بخشی از یکی از بزرگترین درگیری های مسلحانه دهه ۲۰۲۰ – جنگ روسیه و اوکراین تبدیل شده است.


منبع: https://www.slashgear.com/1493743/everything-you-need-to-know-about-leopard-2-battle-tank/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *