هر آنچه که باید قبل از خرید موتورسیکلت دست دوم بدانید

هر آنچه که باید قبل از خرید موتورسیکلت دست دوم بدانید

هنگام ملاقات با فروشنده برای آزمایش موتورسیکلت، مطمئن شوید که ایمنی خود را در اولویت قرار دهید و فقط در مکان‌های عمومی، در طول روز و در یک مکان با نور مناسب ملاقات کنید. هنگامی که در یک مکان راحت و امن قرار گرفتید، می توانید برای خود تأیید کنید چقدر خوب از موتور سیکلت نگهداری می شود شما قصد خرید آن را دارید

برای شروع عادت موتور سیکلت توصیه می کند با نگاهی بصری به اطراف به ظاهر آن توجه کنید. به عنوان مثال، خراش روی موتور یا درپوش موتور ممکن است نشان دهد که موتورسیکلت قبلاً افتاده است. جدا از این، می توانید به سایر علائم آسیب مانند زنگ زدگی یا جوش نیز توجه کنید.

در مرحله بعد باید به مایعات ضروری آن توجه کنید: روغن موتور، روغن ترمز، روغن گیربکس، خنک کننده، روغن چنگال و کلاچ هیدرولیک. دریچه ها. هنگام تست سطح روغن، کاسترول توصیه می‌کند دوچرخه‌تان را روی زمین صاف پارک کنید، که می‌توانید با استفاده از پایه مرکزی، پادوک یا حتی آن را انجام دهید. یک قوطی آلومینیومی. سپس منتظر بمانید تا موتور خنک شود و روغن به پمپ برگردد و برای بررسی سطح از یک میله اندازه گیری استفاده کنید.

پس از آن باید وضعیت روغن مانند رنگ و ویسکوزیته را بررسی کنید. روغن باید سبز یا زرد، براق و نیمه شفاف باشد. اگر لجن ضخیم یا ذرات فلزی پیدا کردید یا اگر روغن سیاه است، موتورسیکلت ممکن است قبل از اینکه بتوانید آن را برای سواری آزمایشی ببرید، نیاز به تعویض روغن داشته باشد.


منبع: https://www.slashgear.com/1453185/everything-to-know-before-buying-used-motorcycle/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *