هلیکوپتر Ingenuity Mars ناسا به نقطه عطف پرواز رسید

هیچ مانعی برای هلیکوپتر کوچک مریخ ناسا وجود ندارد.

Ingenuity در آخرین ماجراجویی هوایی خود – پنجاه و هفتمین بار در سیاره سرخ از آوریل ۲۰۲۱ – به مدت زمان کل پرواز ۱۰۰ دقیقه رسید.

هلیکوپتر مریخ ناسا در طول پرواز مهم خود، ۷۱۳ فوت (۲۱۷ متر) به مدت ۱۲۹ ثانیه به سمت شمال حرکت کرد و به ارتفاع ۳۳ فوت (۱۰ متر) و حداکثر سرعت ۳ مایل در ساعت (۴٫۸ کیلومتر در ساعت) رسید.

Ingenuity بیش از ۱۰۰ دقیقه در مریخ پرواز کرده است!

را #بالگرد مریخ پرواز ۵۷ را در آخر هفته تکمیل کرد و به مدت ۱۲۹ ثانیه به سمت شمال به مدت ۷۱۳ فوت (۲۱۷ متر) حرکت کرد. آخرین آمار پرواز را مشاهده کنید: https://t.co/7DMHj9KMYp pic.twitter.com/CYNzJ4IcEY

– NASA JPL (@NASAJPL) 6 سپتامبر ۲۰۲۳

هدف از این پرواز، تغییر موقعیت هلیکوپتر و همچنین گرفتن تصاویری از اهداف علمی تعیین شده، آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، که بر این مأموریت نظارت دارد، بود. گفت در وب سایت خود

تا به امروز، دورترین پرواز Ingenuity در یک پرواز ۲۳۲۵ فوت (۷۰۸٫۹ متر) در یک ماموریت در آوریل سال گذشته است، در حالی که طولانی ترین پروازی که در هوا باقی مانده است ۱۶۹٫۵ ثانیه در یک پرواز در آگوست ۲۰۲۱ است.

Ingenuity با مریخ نورد Perseverance ناسا در فوریه ۲۰۲۱ به مریخ رسید و برنامه اولیه این بود که صرفاً این فناوری را آزمایش کند تا ببیند آیا هلیکوپتر می تواند در جو بسیار نازک تر این سیاره به هوا منتقل شود یا خیر.

اولین شناور آن تقریباً دو سال و نیم پیش، Ingenuity را فرستاد مستقیم وارد کتاب های تاریخ برای تبدیل شدن به اولین هواپیمایی که پرواز با قدرت و کنترل شده را در سیاره ای دیگر انجام می دهد.

از آن زمان، تیم JPL Ingenuity را به حداکثر رسانده و آن را به ماموریت‌های بی‌شماری که شامل سرعت‌ها، مسافت‌ها، و ارتفاعات مختلف و همچنین نقاط پرتاب و فرود می‌شوند، فرستاده است.

هلیکوپتر ۴ پوندی و ۱۹ اینچی ارتفاع (۱٫۸ کیلوگرم/۴۸ سانتی‌متر) به مریخ‌نورد مستقر در زمین کمک می‌کند و تصاویر هوایی را جمع‌آوری می‌کند تا به تیم کمک کند مسیرهای ایمن و کارآمد را برای وسیله نقلیه در حالی که به کاوش جزرو ادامه می‌دهد، طراحی کند. . دهانه ای برای نشانه هایی از حیات میکروبی باستانی.

ماه گذشته، JPL ویدیویی را به اشتراک گذاشت که توسط Perseverance گرفته شده بود نشان دادن نبوغ در هوا.

با وجود چند مشکل فنی در طول مسیر، هلیکوپتر همچنان تحت تأثیر قرار می‌دهد و حتی مهندسان ناسا را ​​برای ساختن نسخه پیچیده‌تر برای مأموریت‌های آینده به مریخ و احتمالاً سیارات دیگر نیز تشویق کرده است.

با ۱۰۰ دقیقه زمان پرواز در حال حاضر، ناسا مشتاق خواهد بود تا ببیند که این دستگاه قابل توجه چقدر بیشتر می تواند در حالی که به حرکت خود در سطح مریخ ادامه می دهد، ارائه دهد.

توصیه های سردبیران







هلیکوپتر مریخ ناسا در طول پرواز مهم خود، ۷۱۳ فوت (۲۱۷ متر) به مدت ۱۲۹ ثانیه به سمت شمال حرکت کرد و به ارتفاع ۳۳ فوت (۱۰ متر) و حداکثر سرعت ۳ مایل در ساعت (۴٫۸ کیلومتر در ساعت) رسید.


منبع: https://www.digitaltrends.com/space/nasa-ingenuity-mars-helicopter-flight-milestone/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *