هوش مصنوعی راوی ElevenLabs با صدای افراد مشهور آپدیت شد + ویدیو

هفته گذشته، استارتاپ هوش مصنوعی ElevenLabs که توسط برخی مهندسان سابق گوگل تأسیس شده است، اپلیکیشن ElevenLabs Reader: AI Audio را برای iOS منتشر کرد. این اپلیکیشن می‌تواند با کمک هوش مصنوعی فایل‌های متنی یا لینک‌های وب را برای کاربران بخواند. اکنون این استارتاپ اعلام کرده که مجموعه جدیدی از صداها را به اپ خود اضافه کرده است که شامل صدای برخی چهره‌های مشهور فقید هالیوود ازجمله «جیمز دین» و «لارنس الیویه» می‌شود.

ElevenLabs در حساب ایکس خود ویدیو زیر را منتشر کرده که نحوه روایت مقالات توسط صدای این افراد شناخته‌شده را نشان می‌دهد. در متن این پست نوشته شده است:

«در اپلیکیشن Reader ما می‌توانید به کتاب‌ها و مقالات موردعلاقه خود با صدای «جودی گارلند»، «جیمز دین»، «برت رینولدز» و «سر لارنس الیویه» گوش دهید.»

صدای افراد مشهور در هوش مصنوعی ElevenLabs

برای اضافه‌شدن صدای این افراد مشهور، ElevenLabs با شرکت CMG Worldwide که حقوق مالکیت معنوی آن را در اختیار دارد، همکاری کرده است. علاوه‌براین، طی ماه‌های آینده نیز قرار است صدای افراد مشهور بیشتری به این اپلیکیشن هوش مصنوعی اضافه شود.

ElevenLabs به‌طور خاص روی مدل‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار، دوبله و ایجاد جلوه‌های صوتی تمرکز دارد و اپلیکیشن Reader آن تلاش جدیدی در این زمینه است. استفاده از این اپلیکیشن که فعلا فقط برای iOS منتشر شده کاملاً رایگان است و تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که لینک یا فایل هر متنی (چه یک مقاله یا کتاب الکترونیکی ۳۰۰ صفحه‌ای) را به آن بدهید تا اپلیکیشن بلافاصله آن را با صداهای هوش مصنوعی بخواند.

درحال‌حاضر این اپلیکیشن فقط از انگلیسی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید گزینه مدنظر خود را از بین ۱۱ صدا و لهجه انتخاب کنید.

در نهایت باید اشاره کرد که اضافه‌شدن صدای افراد مشهور به اپلیکیشن ElevenLabs نگرانی‌هایی را در زمینه سوءاستفاده از آن‌ها به همراه خواهد داشت. ElevenLabs می‌گوید که از وجود چنین نگرانی‌هایی آگاه است و با تمرکز ویژه بر ایمنی، این صداها را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.


منبع: https://digiato.com/app/elevenlabs-adds-ai-voice-of-celebs-to-new-digital-narrator-but-is-it-safe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *