هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت به طور رسمی به ویندوز ۱۰ می آید

جاه طلبی های هوش مصنوعی مایکروسافت کمی به عقب حرکت می کند: امروز، این شرکت تایید کرده است که اینطور است آوردن Copilot AI به ویندوز ۱۰. در ابتدا، در یک به‌روزرسانی پیش‌نمایش نسخه آتی برای کاربران Windows Insider در دسترس خواهد بود، جایی که Copilot در سمت راست نوار وظیفه ظاهر می‌شود. پس از انتخاب، رابط آشنای Copilot را مشاهده خواهید کرد که می توانید از آن برای پرسیدن سوالات هوش مصنوعی، مدیریت ویژگی های ویندوز یا تعامل با اسناد استفاده کنید. مایکروسافت می گوید که پنجره Copilot با محتوای دسکتاپ همپوشانی ندارد و پنجره های باز را مسدود نمی کند.

اگر همه اینها آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است Windows Central گزارش کرد که ویندوز ۱۰ در اوایل ماه جاری Copilot دریافت می کند. این حرکت دقیقاً تعجب آور نیست. در حالی که ویندوز ۱۱ آخرین سیستم عامل مایکروسافت است، تنها ۲۶ درصد از نصب های ویندوز را به خود اختصاص داده است. طبق گزارش GlobalStats. در این میان ویندوز ۱۰ همچنان ۶۹ درصد بازار ویندوز را در اختیار دارد.

در سال ۲۰۲۰، مایکروسافت این را اعلام کرد ویندوز ۱۰ به ۱ میلیارد دستگاه رسیدو هنوز هم به نظر می رسد بالاتر از این رقم است. ویندوز سنترال گزارش ها نشان می دهد که ویندوز ۱۱ در مقایسه با ۴۰۰ میلیون دستگاه وجود دارد. فقط با یک نگاه به این اعداد و ارقام، منطقی است که چرا مایکروسافت آخرین فناوری خود را وارد سیستم عامل قدیمی می کند (تاریخ “پایان سرویس” آن هنوز ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ است). اگر این شرکت بتواند اعلام کند که هوش مصنوعی Copilot را در سال ۲۰۲۳ به ۱٫۴ میلیارد دستگاه رسانده است، امسال پرشتاب بیش از حد هوش مصنوعی ارزشش را داشت.

نسخه Copilot ویندوز ۱۰ در آمریکای شمالی و همچنین بخش‌هایی از آسیا و آمریکای جنوبی طی چند ماه آینده پیش‌نمایش خواهد شد. برای Windows Insiders که می‌خواهند در صف به‌روزرسانی قرار بگیرند، مایکروسافت پیشنهاد می کند نصب به‌روزرسانی پیش‌نمایش نوامبر امروز. علاوه بر این، آنها باید ویژگی “دریافت آخرین به روز رسانی ها به محض در دسترس بودن” را در Windows Update فعال کنند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/microsofts-copilot-ai-is-officially-coming-to-windows-10-180020032.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/microsofts-copilot-ai-is-officially-coming-to-windows-10-180020032.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *