هوش مصنوعی Mistral به ارزش ۲ میلیارد دلار نزدیک می شود – کمتر از ۱۲ ماه پس از تأسیس

مشارکت های اروپایی ممکن است برای پیوستن به حزب سرمایه گذاری مولد هوش مصنوعی کمی دیر شده باشد، اما این بدان معنا نیست که آنها در نهایت با برخی از پیشتازان قبلی آمریکای شمالی رقابت نخواهند کرد. به گفته افراد مطلع، Mistral هوش مصنوعیgenAI فرانسوی احساس تامین مالی بذربه تازگی به جمع آوری حدود ۴۵۰ میلیون یورو از سرمایه گذاران رسیده است.

برخلاف الف آلفای آلمانی که فقط مبلغ مشابهی را جمع آوری کرد، بیشتر سرمایه گذاران از خارج از مرزهای این قاره می آیند. این دور توسط شرکت Silicon Valley VC Andreessen Horowitz رهبری می شود و همچنین شامل حمایت Nvidia و Salesforce می شود.

منابع نزدیک به این معامله گفتند بلومبرگ آندرسن هوروویتز ۲۰۰ میلیون یورو در بودجه سرمایه گذاری خواهد کرد، در حالی که انویدیا و سیلزفورس ۱۲۰ میلیون یورو بدهی قابل تبدیل کاهش خواهند داد، اگرچه این هنوز ممکن است تغییر کند. اگر این کار انجام شود، ارزش این استارت آپ مستقر در پاریس نزدیک به ۲ میلیارد دلار خواهد بود – کمتر از یک سال پس از تأسیس.

Mistral AI یکی از معدود شرکت های اروپایی هوش مصنوعی بودies برای شرکت در اجلاس ایمنی هوش مصنوعی بریتانیا ماه گذشته در بلچلی پارک برگزار شد. هوش مصنوعی مولد استارت آپ اولین مدل زبان بزرگ خود (LLM)، Mistral 7B را منتشر کرد. تحت منبع باز آپاچی ۲٫۰ مجوز در سپتامبر

هدف قرار دادن فضای توسعه دهنده با LLM های کوچکتر

هوش مصنوعی Mistral به ارزش ۲ میلیارد دلار نزدیک می شود – کمتر از ۱۲ ماه پس از تأسیس

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

نکته کلیدی که Mistral را متمایز می کند این است که به طور خاص در حال ساخت مدل های کوچکتر است که فضای توسعه دهندگان را هدف قرار می دهد. در کنفرانس SLUSH در هلسینکی هفته گذشته، آرتور منش، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، گفت که این دقیقاً همان چیزی است که فلسفه شرکت را از رقبای خود جدا می کند.

منش اظهار داشت: “شما می توانید با یک مدل بسیار بزرگ با صدها میلیارد پارامتر شروع کنید – شاید کار شما را حل کند. اما در واقع می توانید چیزی صد برابر کوچکتر داشته باشید.” “و هنگامی که یک برنامه تولیدی می سازید که کاربران زیادی را هدف قرار می دهد، می خواهید انتخاب هایی داشته باشید که تاخیر را کاهش دهد، هزینه ها را کاهش دهد و از داده های واقعی جمع آوری شده ای که ممکن است داشته باشید استفاده کنید. و این چیزی است که من فکر می کنم چنین نیست. موضوع رقبای ما – آنها واقعاً مدل‌های چند منظوره و بسیار بزرگ را هدف قرار داده‌اند.

منش که قبلاً برای Google DeepMind کار می کرد، اضافه کرد که این رویکرد همچنین امکان تمایز قوی از طریق داده های اختصاصی را فراهم می کند، که عاملی کلیدی برای بقای بازیگران در فضای بازار برنامه های کاربردی بالغ است.

هوش مصنوعی Mistral و سرمایه گذاران گزارش شده همگی از اظهار نظر در مورد روندهای احتمالی خودداری کرده اند.


منبع: https://thenextweb.com/news/mistral-ai-2bn-dollar-valuation-less-than-12-months-founding

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *