هیئت کارگری ایالات متحده می گوید که X یک کارگر را به انتقام از توییت انتقادی به طور غیرقانونی اخراج کرد

هیئت ملی روابط کار مدعی است که اخراج یک کارمند توسط ایکس که از سیاست بازگشت به دفتر تحمیل شده توسط ایلان ماسک در سال گذشته عقب نشینی کرد، غیرقانونی بود. در چه گزارش ها اولین شکایت رسمی NLRB علیه X Corp است که در روز جمعه ثبت شد، هیئت کارگری این شرکت را متهم به انتقام از مهندس نرم افزار یائو یو به دلیل تلاش برای سازماندهی کارگران در پی سیاست جدید کرد. پس از اینکه ماسک در نوامبر ۲۰۲۲ به کارمندان آن زمان توییتر اولتیماتوم داد تا به دفتر بازگردند، یو از دیگران خواست در پاسخ استعفا ندهند، بلکه «اجازه دهید شما را اخراج کند».

ماسک در آن زمان به کارمندان گفته بود: “اگر می توانید به صورت فیزیکی به دفتری بروید و در آنجا حاضر نشدید، استعفا پذیرفته شد.” یوه پنج روز پس از توئیت در مورد آن و نوشتن پست مشابه در Slack اخراج شد. در فسخ او، به گفته یکی از شعبه های NLRB سانفرانسیسکو، این شرکت با “مداخله، محدود کردن و اجبار کارکنان” که از حقوق محافظت شده استفاده می کنند، قانون کار فدرال را نقض کرده است. . اکنون جلسه دادگاه برای ۳۰ ژانویه تعیین شده است.

شکایت رسمی NLRB ممکن است اولین مورد برای X باشد، اما اتهامات تلافی جویانه علیه کارکنان برای یک شرکت تحت کنترل ماسک چیز جدیدی نیست. در اوایل سال ۲۰۲۳، کارگران تسلا در بوفالو، نیویورک، این شرکت را متهم کردند و هشت کارمند اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ با این ادعا که آنها به دلیل انتقاد از ماسک خاتمه یافتند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/us-labor-board-says-x-illegally-fired-a-worker-in-retaliation-for-critical-tweet-183132363.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/us-labor-board-says-x-illegally-fired-a-worker-in-retaliation-for-critical-tweet-183132363.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *