هیچ آی‌پدی در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی نشد، اپل پس از یک سال بی‌سابقه بدون به‌روزرسانی، در سال ۲۰۲۴ دست به تعمیرات اساسی زد.

در یک چرخش غیرمعمول از وقایع ناشی از تاخیر در تولید و چالش‌های برنامه‌ریزی، اپل سنت خود را در به‌روزرسانی‌های سالانه برای آی‌پد شکسته است و اولین بار در تاریخ این شرکت است که هیچ مدل آی‌پدی در سال جاری منتشر نشده است.

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، نسبت به بازگشت تهاجمی این غول فناوری در سال ۲۰۲۴ خوشبین است و نوید یک بازنگری جامع در خط تولید آیپد آن را می دهد. پیش‌بینی‌های Kuo شامل معرفی یک گزینه بزرگ‌تر ۱۲٫۹ اینچی برای iPad Air، نمایشگرهای OLED برای iPad Pro، به‌روزرسانی‌های iPad mini و عرضه نسل جدیدی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین iPad سطح پایه است.

علیرغم به‌روزرسانی پیش‌بینی‌شده محصول، Kuo همچنان در مورد فروش واحدهای پیش‌بینی‌شده محتاط است. او پیش‌بینی می‌کند که مجموع محموله‌های آی‌پد به حدود ۵۲ تا ۵۴ میلیون دستگاه برسد که افزایشی ناچیز از ۵۰ میلیون دستگاه تخمین زده شده در سال جاری است. این رقم همچنان کمتر از اوج بیماری همه گیر سال ۲۰۲۲ است که با فروش ۶۳ میلیون دستگاه مواجه شد.

Kuo جدول زمانی مورد انتظار برای این به‌روزرسانی‌ها را مشخص می‌کند، که از خط تولید آی‌پد ایر شروع می‌شود که قرار است در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ عرضه شود. این اصلاحات شامل به‌روزرسانی مدل ۱۰٫۹ اینچی موجود و معرفی نسخه ۱۲٫۹ اینچی جدید است که شایعات زنجیره تأمین قبلی را تأیید می‌کند. در حالی که iPad Air همچنان از پنل‌های نمایشگر LCD استفاده می‌کند، پیشرفت‌هایی مانند صفحه پشتی جدید اکسید و ارتقاء تراشه برای بهبود عملکرد پیش‌بینی می‌شود.

با حرکت به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، اپل قرار است نسل جدیدی از مدل های iPad Pro را عرضه کند. دستگاه‌های به روز شده آی‌پد پرو، شاسی بازطراحی‌شده، آخرین تراشه M3 و تغییر پیشگامانه‌ای به صفحه‌نمایش‌های OLED را به نمایش می‌گذارند که اولین باری است که اپل این فناوری را در مجموعه تبلت‌های خود گنجانده است. انتظار می رود سوئیچ به OLED در مقایسه با فناوری mini-LED موجود، پیشرفت های قابل توجهی در کیفیت نمایشگر و مصرف انرژی داشته باشد.

با نگاهی به نیمه دوم سال، احتمالاً در پاییز، اپل قصد دارد سطح پایینی تبلت‌های خود را با نسخه‌های به‌روز شده آی‌پد مینی و مدل پایه آی‌پد (نسل یازدهم) به‌روزرسانی کند. قابل ذکر است که مقرون به صرفه‌ترین آی‌پد فعلی، آی‌پد (نسل نهم)، تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ متوقف می‌شود، که نشان‌دهنده تکمیل انتقال پورت Lighting برای کل خط تولید آی‌پد است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/apple-ipad-lineup-set-for-major-overhaul-in-2024-after-an-unprecedented-year-of-no-updates-13383602.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *