والتر ایزاکسون، زندگی نامه نویس «استیو جابز» می گوید در صورت تشدید تنش های اقتصادی بین ایالات متحده و چین، اپل بیشترین آسیب را خواهد دید.

تیم کوک، مدیر عامل اپل در سال 2017 در انجمن توسعه چین شرکت می کند

تیم کوک، مدیر عامل اپل، اخیرا دومین سفر عمومی خود را به چین در سال جاری میلادی انجام داد و چالش هایی مانند تحقیقات گزارش شده در مورد تامین کننده اصلی آیفون فاکس کان وجود داشت.

گروه ویژوال چین از طریق گتی ایماژ



  • زندگی نامه نویس استیو جابز می گوید، از آنجایی که برخی از شرکت های آمریکایی وابستگی خود به چین را کاهش می دهند، اپل می تواند سخت ترین ضربه را ببیند.
  • والتر ایزاکسون به “Squawk Box” گفت که “سخت ترین کار” برای آن خواهد بود اپل وابستگی خود را به چین کاهش می دهد.
  • تیم کوک اخیراً در میان گزارش‌هایی مبنی بر تاخیر در فروش آیفون ۱۵ و تحقیقات در مورد فاکسکان، از چین بازدید کرد.
تبلیغات

تبلیغات

همانطور که شرکت های آمریکایی بیشتر هستند تلاش برای کاهش در مورد اتکا به چین برای تجارت، اپل می تواند یکی از سخت ترین ضربه ها باشد در صورت ادامه تشدید تنش های اقتصادی

که با توجه به والتر آیزاکسونبیوگرافی بنیانگذار فقید اپل استیو جابز و مدیرعامل تسلا الون ماسکاو روز سه‌شنبه به «Squawk Box» CNBC گفت که فکر می‌کند کاهش اتکای اپل به چین که اکثریت قریب به اتفاق محصولاتش را تولید می‌کند، بسیار مشکل خواهد بود.

ایزاکسون گفت: «ما به نحوی در مسیر تلاش برای جدایی اقتصادی با چین هستیم که انجام آن آسان نیست و اپل بیشترین آسیب را خواهد دید. گفت. اکثر شرکت‌ها در تلاش هستند تا وابستگی خود را به چین کاهش دهند، اما انجام این کار برای اپل سخت‌ترین کار خواهد بود.»

او افزود: «ما باید سعی کنیم تعادلی بین جدایی کامل، که به نظر من کارساز نیست، و وابستگی کامل، که کمی بیش از حد به آنها وابسته بوده‌ایم، ایجاد کنیم.»

تبلیغات

تبلیغات

مدیر عامل اپل تیم کوک اخیراً در چین به زمین نشست برای دومین بار در سال جاری در سفر غیرمنتظره‌اش، او با وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین در پکن ملاقات کرد و به فروشگاه اپل در چنگدو، تقریباً ۱۰۰۰ مایلی دورتر رفت. میزبانی مسابقات بازی Tencent بلومبرگ گزارش داد.

او در میان گزارشی مبنی بر کاهش فروش آیفون ۱۵ در این کشور که یکی از بزرگترین بازارهای اپل است، بازدید کرد. فروش گوشی های آیفون ۱۵ در ۱۷ روز اول نسبت به مدل های سال گذشته آیفون ۱۴ در مدت مشابه ۴٫۵ درصد کاهش داشته است. برآورد اولیه از شرکت تحقیقات بازار فناوری Counterpoint Research.

طبق گزارش‌ها، چین در حال بررسی یک شکاف است این به شهروندانی که از اپ استور اپل استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد به برنامه‌های غیرقانونی، از جمله برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، واتس‌اپ، یوتیوب و X که قبلاً توییتر نامیده می‌شدند دسترسی داشته باشند. روزنامه وال استریت.

اپل همچنین در بخش تولید تجارت با موانعی در چین مواجه شده است. بیش از ۹۵ درصد از آیفون ها، مک ها، ایرپادها و آیپدها ساخت چین هستند. فایننشال تایمز. مقامات چینی گزارش ها را باز کرده اند تحقیق در مورد فاکسکان مستقر در تایوان، بر اساس گفته های یک تامین کننده قدیمی آیفون، بیش از مالیات و استفاده از زمین رسانه های چینی. این خبر پس از آن منتشر شد که بنیانگذار میلیاردر فاکسکان، تری گو، پیشنهاد خود را برای ریاست جمهوری در تایوان در ماه اوت اعلام کرد.

تبلیغات

تبلیغات

این کاخ سفید اخیراً کنترل صادرات بر فروش نیمه هادی ها را معرفی کرده است این امر می تواند دستیابی به تراشه های ساخته شده با استفاده از فناوری ایالات متحده را برای شرکت های چینی دشوار کند، که می تواند روابط تجاری بین ایالات متحده و چین را بیشتر تحت فشار قرار دهد.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

سیب
چین
تیم کوک
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/walter-isaacson-us-economy-disengaging-china-hurt-apple-most-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *