وزیر فناوری اطلاعات واشناو گفت: تولید تلفن همراه هند ۴۴ میلیارد دلار و صادرات ۱۱ میلیارد دلار است.

آشوینی وایشناو، وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات اتحادیه، روز دوشنبه اعلام کرد که بخش تولید تلفن همراه هند با افزایش قابل توجهی از حضور ناچیز به ۴۴ میلیارد دلار در امروز با حدود ۱۱ میلیارد دلار صادرات این گوشی‌ها مواجه شده است.

وایشناو با تأمل در تحولات دهه گذشته، بر گسترش قابل توجه تولید الکترونیک در کشور تأکید کرد.

وی در ادامه بازدید از کارخانه قاب آیفون تاتا الکترونیکس در حصور خاطرنشان کرد: «ده سال پیش، تولید لوازم الکترونیکی یک فعالیت بسیار کوچک در کشور ما بود. امروزه، وسعت تولید الکترونیک در کشور ۸٫۵ میلیون کرور است.

وایشناو با برجسته کردن صعود هند به زنجیره ارزش، بر مجموعه متنوعی از قطعات، قطعات و مجموعه‌های فرعی که اکنون در داخل کشور تولید می‌شوند، تأکید کرد.

به گفته وزیر هند، طی هشت سال و نیم گذشته، هند جایگاه خود را برای ایفای نقش پیشرو در صادرات در صنعت الکترونیک نشان داده است.

یک دهه پیش، ۹۸ درصد از تلفن‌های همراه مورد استفاده در هند وارد می‌شد، اما امروز، ۹۹٫۲ درصد از تلفن‌های همراه در هند تولید می‌شوند که گواهی بر موفقیت طرح ساخت در هند است.

وزیر همچنین پیشرفت در صنعت نیمه هادی ها را با اشاره به راه اندازی ماموریت نیمه هادی هند در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲ ستود. شایان ذکر است، Micron Technology به عنوان بخشی از این ماموریت، ساخت اولین کارخانه تولید تراشه در کشور را آغاز کرده است.

هند با حدود ۲۵۰۰۰۰ نفر که مستقیماً در صنعت تلفن همراه مشغول به کار هستند، شاهد افزایش قابل توجهی در فرصت های شغلی است.

Vaishnaw در مورد تصاحب اخیر تاتا کارخانه مونتاژ آیفون شرکت تایوانی Wistron در منطقه Kolar کارناتاکا صحبت کرد و دقت و پیشرفت های تکنولوژیکی را برجسته کرد.

علاوه بر این، او به اشتراک گذاشت که ۲۷ شرکت تحت طرح انگیزه ۲٫۰ مرتبط با تولید برای سخت افزار IT تاییدیه دریافت کرده اند که حداقل ۲۳ از آنها در حال حاضر عملیاتی شده اند.

وزیر ابراز اطمینان کرد که تمام جنبه های زنجیره ارزش الکترونیک از جمله رایانه های شخصی، تلفن های همراه، الکترونیک قدرت، سرورها و لپ تاپ ها به زودی در هند تولید خواهد شد.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/india-mobile-phone-manufacturing-at-44-billion-exports-at-11-billion-says-it-minister-vaishnaw-13438992.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *