ویدیویی از لپ‌تاپ ایستگاه کاری ۶۴ هسته‌ای قدرتمند AMD EPYC ظاهر می‌شود – اما در مقایسه با سوکت دو سوکت و نیروگاه ۵۱۲ هسته‌ای که سازنده چینی‌اش روی آن کار می‌کند کمرنگ است.

ویدیویی از لپ‌تاپ ایستگاه کاری ۶۴ هسته‌ای قدرتمند AMD EPYC ظاهر می‌شود – اما در مقایسه با سوکت دو سوکت و نیروگاه ۵۱۲ هسته‌ای که سازنده چینی‌اش روی آن کار می‌کند کمرنگ است.

اگر تا به حال لپ تاپ خود را به خاطر کند بودن در هنگام انجام یک کار مهم یا فشرده نفرین کرده اید، تصور کنید که کار بر روی جانوری مانند REV-9، اولین لپ تاپ جهان که به AMD EPYC 64 هسته ای مجهز شده است، چگونه خواهد بود. CPU و کارت گرافیک دسکتاپ RTX 4080.

REV-9، از شرکت چینی Xinjuneng Technology، در دو نوع، هر کدام با یک مادربرد متفاوت در دسترس است: یکی با CPU EPYC 7713 بر اساس معماری Zen 3 و دیگری با یک CPU EPYC 9554 مبتنی بر Zen 4.

REV-9 دارای صفحه نمایش ۱۷٫۳ اینچی QHD با نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز و فضای رنگی ۱۰۰٪ sRGB است. همچنین با صفحه نمایش ۴K با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز در دسترس است. یک صفحه نمایش اختصاصی ۳٫۵ اینچی اطلاعات سیستم از جمله دما، فرکانس و مصرف انرژی را نمایش می دهد.

خنک کننده مایع پیشرفته

پردازنده های سرور، مانند آنچه در REV-9 استفاده می شود، به دلیل مصرف انرژی بالا شناخته شده اند و بنابراین لپ تاپ دارای سیستم خنک کننده مایع پیشرفته است. این از یک خنک کننده غیرآبی و فلوئوردار الکترونیکی استفاده می کند که رسانا نیست و اطمینان می دهد که هرگونه نشت احتمالی بر قطعات الکترونیکی تأثیر نمی گذارد.

همانطور که از ویدیو می بینید The-P1S در زیر و تصویر بالا، REV-9 با جذاب ترین لپ تاپ دنیا فاصله زیادی دارد، اما قابلیت های آن غیرقابل انکار است. مطابق با The-P1Sفناوری Xinjuneng می گوید REV-9 (با پردازنده EPYC 7713) در برنامه Cinebench R23 نزدیک به ۴۹۰۰۰ امتیاز کسب کرد.

این شرکت در مورد لپ تاپ قدرتمند خود می گوید: “قوی ترین پردازنده موجود در رایانه های قابل حمل (لپ تاپ) i9-13980hx است که فقط ۲۴ هسته دارد. با این حال، شرکت ما یک لپ تاپ ۶۴ هسته ای ۱۷ اینچی با رومیزی توسعه داده است. گرافیک سطح و خنک کننده مایع داخلی. عملکرد چند هسته ای آن بیش از دو برابر i9 13980hx است. ضخامت کلی لپ تاپ ۴٫۶ سانتی متر است و بدنه اصلی آن فقط ۳٫۹ سانتی متر ضخامت دارد. دارای RTX4080 16G است. کارت گرافیک سطح دسکتاپ (که عملکرد بازی آن از نسخه موبایل RTX4090 16G پیشی می‌گیرد)، عملکرد بالا و قابلیت حمل فوق‌العاده را ارائه می‌دهد.”

جزئیات قیمت هنوز منتشر نشده است، اما به عنوان The-P1S اشاره می کند، CPU EPYC 9554 به تنهایی بین ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار قیمت دارد، بنابراین لپ تاپ بسیار گران خواهد بود.

با این حال، این تازه آغاز راه است. Xinjuneng Technology می‌گوید در حال توسعه محصولات متنوعی از جمله (در میان سایرین) یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی ۵۱۲ هسته‌ای دو سوکت است. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت وجود ندارد، اما مطمئن باشید که در زمان عرضه آن را پوشش خواهیم داد.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/video-of-ridiculously-powerful-64-core-amd-epyc-workstation-laptop-emerges-but-that-pales-in-comparison-to-the-dual-socket-512-core-powerhouse-its-chinese-maker-is-working-on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *