ویندوز ۱۰ آخرین آپدیت امنیتی خود را در اکتبر ۲۰۲۸ دریافت خواهد کرد

حتی اگر ویندوز ۱۰ هنوز باقی است دریافت عشق هوش مصنوعی Copilotواقعیت این است که از تاریخ پایان پشتیبانی خود دیگر به روز رسانی دریافت نخواهد کرد، ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵همانطور که در پست بلاگ IT Pro مایکروسافت. با این حال، مایکروسافت برای اطمینان از اینکه شرکت‌ها – و بعداً مصرف‌کنندگان بالقوه فردی – زمان کافی برای آماده شدن برای ارتقاء نهایی دارند، به زودی یک برنامه به‌روزرسانی امنیتی پیشرفته (ESU) را برای ویندوز ۱۰ ارائه خواهد کرد.

مانند برنامه مشابهی که برای ویندوز ۷ ساخته شده است، سازمان‌ها می‌توانند به‌روزرسانی‌های امنیتی پیشرفته ویندوز ۱۰ را خریداری کنند – که اکنون در نسخه ۲۲H2 قفل شده است – از طریق اشتراک سالانه، با حداکثر عمر طولانی‌تر سه سال، یعنی تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۸٫ توجه داشته باشید که این برنامه فقط به روز رسانی های امنیتی مهم و حیاتی را پوشش می دهد و هیچ پشتیبانی فنی فراتر از این وصله ها وجود نخواهد داشت.

یک راه حل جایگزین برای موارد فوق، انتقال رایانه های شخصی ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ در فضای ابری، از طریق اشتراک ویندوز ۳۶۵ است. به این ترتیب، سیستم واقعی ویندوز ۱۰ در این ماشین‌ها از به‌روزرسانی‌های امنیتی پیشرفته بدون هزینه اضافی بهره می‌برد، اما همچنان حداکثر تا سه سال.

البته، مایکروسافت ترجیح می دهد شما فقط به آن ارتقا دهید ویندوز ۱۱ به هر طریقی، اما همانطور که اشاره شده است Ars Technica، این بار غول فناوری قصد دارد برنامه ESU را به افراد گسترش دهد. این مورد در مورد برنامه ESU ویندوز ۷ صدق نمی کند، زیرا نشان می دهد که مایکروسافت حتی امروز به خوبی از تسلط ویندوز ۱۰ آگاه است – طبق گفته ها، ۶۸٫۰۲ درصد، در مقابل فقط ۲۶٫۶۳ درصد برای ویندوز ۱۱٫ Statcounter (از نوامبر ۲۰۲۳). منتظر جزئیات بیشتر و قیمت در ادامه باشید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/windows-10-will-receive-its-final-security-update-in-october-2028-084902439.html?src=rss ظاهر شد.


منبع: https://www.engadget.com/windows-10-will-receive-its-final-security-update-in-october-2028-084902439.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *