ویندوز ۱۱ در حال دریافت یک توانایی صوتی است که بسیاری از کاربران آرزوی آن را داشتند، زیرا مایکروسافت تشخیص گفتار ویندوز را برای فناوری دسترسی صوتی بسیار برتر حذف کرد.

ویندوز ۱۱ یک نسخه پیش نمایش جدید دارد که دسترسی صوتی را بیشتر بهبود می بخشدزمینه ای که مایکروسافت اخیراً تلاش زیادی برای آن انجام داده است.

بیلد پیش نمایش ۲۲۶۳۵٫۲۹۱۵ (KB5033456) به تازگی در کانال بتا منتشر شده است و یکی از موارد اضافه شده امکان ایجاد میانبرهای صوتی سفارشی شده است.

با استفاده از این ویژگی می توانید یک عبارت ماشه ای برای دستور و سپس خود فرمان مشخص کنید.

مایکروسافت نمونه‌ای از دستور «درج آدرس کار» را ارائه می‌کند که وقتی داده می‌شود به طور خودکار در آدرس مشخص شده محل کار شما جای‌گذاری می‌شود. هر زمان که نیاز به قرار دادن آن در سندی دارید که روی آن کار می کنید، فقط دستور را می گویید – که کاملاً صرفه جویی در زمان است.

پشتیبانی زبان برای دسترسی صوتی نیز گسترش یافته است، و اکنون موارد زیر (در بالای زبان های موجود) گنجانده شده است: فرانسوی (فرانسه)، فرانسوی (کانادا)، آلمانی، اسپانیایی (اسپانیا) و اسپانیایی (مکزیک).

در نهایت برای ویژگی های صوتی، مانیتورهای متعدد اکنون پشتیبانی می شوند، به این معنی که وقتی یک پوشش شبکه احضار می کنید – برای هدایت کلیک های ماوس به مناطق خاصی از دسکتاپ – می توانید این کار را در هر یک از صفحه های متصل به رایانه شخصی خود انجام دهید. (قبل از این، روکش شبکه فقط در صفحه نمایش اصلی قابل استفاده بود).

شما می توانید فوکوس خود را به سادگی با استفاده از یک حرف (A، B، C و غیره) یا معادل آوایی آن (آلفا، براوو و غیره) روی مانیتور دیگری تغییر دهید.

مایکروسافت همچنین خاطرنشان می کند که یک ویژگی کشیدن و رها کردن برای انتقال فایل ها یا میانبرها از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر وجود دارد.

در جای دیگر بیلد ۲۲۶۳۵، ریخته گری صفحه در ویندوز ۱۱ بهبود یافته است، با یک گزینه راهنما اکنون در قسمت Cast از تنظیمات سریع. اگر برای لوله‌کشی دسکتاپ خود به صفحه دیگری مشکل دارید و می‌خواهید راهنمایی عیب‌یابی داشته باشید، می‌توانید روی این کلیک کنید.

کاربران همچنین می توانند نام دستگاه خود را برای آن تغییر دهند قابلیت اشتراک‌گذاری در نزدیکی برای کمک به شناسایی آسان تر

برای لیست کامل تغییرات و اصلاحات در این نسخه بتا، مایکروسافت را مطالعه کنید پست وبلاگ.


ویندوز ۱۱ در حال دریافت یک توانایی صوتی است که بسیاری از کاربران آرزوی آن را داشتند، زیرا مایکروسافت تشخیص گفتار ویندوز را برای فناوری دسترسی صوتی بسیار برتر حذف کرد.

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

تجزیه و تحلیل: کپر سفارشی

این یک کار مفید با Voice Access است و کسانی که چندین مانیتور دارند که از این ویژگی استفاده می کنند، بدون شک بسیار راضی خواهند بود. میانبرهای صوتی یک افزودنی قدرتمند به ترکیب برای عملکرد صوتی نیز هستند، و با این، گزینه های خوبی وجود دارد.

نه فقط چسباندن بخشی از متن همانطور که در مثال بالا ذکر کردیم، بلکه می‌توان کارهایی مانند باز کردن URLهای مشخص شده در مرورگر یا باز کردن یک فایل یا پوشه را نیز فعال کرد. همچنین می توانید چندین عمل را به همراه عملکردهایی مانند کلیک ماوس یا فشار دادن کلید ترکیب کنید. این یک ویژگی است که ما مدتی است که می‌خواهیم، ​​بنابراین دیدن ورود آن بسیار عالی است.

همچنین شایان ذکر است که تشخیص گفتار ویندوز در این بیلد از ویندوز ۱۱ حذف شده است و زمانی که آن برنامه قدیمی را باز می‌کنید، اکنون پیامی دریافت خواهید کرد که از منسوخ شدن آن مطلع می‌شود و به جای آن قابلیت دسترسی صوتی بسیار برتر را توصیه می‌کند.

ما امیدواریم که در آینده، Voice Access به بخش مرکزی تر از رابط ویندوز ۱۱ تبدیل شود و به نظر می رسد کاندیدای عالی برای پیشبرد با هوش مصنوعی – و شاید در آن گنجانده شده است کمک خلبان.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/computing/windows/windows-11-is-getting-a-voice-powered-ability-many-users-have-been-longing-for-as-microsoft-kills-off-windows-speech-recognition-for-the-far-superior-voice-access-tech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *