ویندوز ۱۱ دسترسی به نوتیفیکیشن‌های گوشی‌های اندرویدی را آسان‌تر می‌کند

درحالی‌که مایکروسافت با توقف پروژه زیرسیستم اندروید برای ویندوز، اجرای برنامه‌های موبایل را برای کاربران خود دشوار کرده است، اما همچنان به بهبود یکپارچگی بین دستگاه‌های اندروید و سیستم‌عامل خود ادامه می‌دهد. این شرکت اخیراً با اپ «Phone Link» به کاربران امکان داد تا فایل‌ها را مستقیماً از دستگاه ویندوزی به تلفن اندرویدی خود ارسال کنند. اکنون، مایکروسافت از ویژگی جدیدی رونمایی کرده است که دسترسی به گوشی‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ را راحت‌تر می‌کند.

به گزارش سایت رسمی مایکروسافت، این شرکت شروع به ارائه ویژگی جدیدی برای اینسایدرهای ویندوز در کانال بتا کرده است که بخش‌های مختلف دستگاه‌های اندرویدی کاربران را مستقیماً به منوی استارت ویندوز ۱۱ می‌آورد. با این قابلیت کاربران می‌توانند دستگاه اندرویدی خود را مستقیماً از طریق نوار کناری جدید منوی Start در لپ‌تاپ یا رایانه شخصی ویندوزی خود ببینند و مدیریت کنند.

نحوه عملکرد این قابلیت در ویندوز ۱۱

این نوار در کنار منوی استارت در ویندوز نمایش داده می‌شود. در نوار کناری، می‌توانید پیش‌نمایش، وضعیت باتری و اتصال گوشی خود را در قسمت بالای نوار مشاهده کنید. در پایین نوار می‌توانید پیام‌ها، تماس‌ها و عکس‌ها را مستقیماً از منوی Start مدیریت کنید. علاوه‌براین، با این قابلیت می‌توانید برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف را درست از جایی که آن‌ها را در تلفن خود رها کرده‌اید، دنبال کنید. به عنوان مثال، با برنامه‌های پشتیبانی‌شده، می‌توانید ادامه نوشتن و ارسال پیامک را روی لپ‌تاپ ویندوزی خود ادامه دهید.

ویندوز ۱۱ دسترسی به نوتیفیکیشن‌های گوشی‌های اندرویدی را آسان‌تر می‌کند

این ویژگی بسیار مفید به‌نظر می‌رسد، و تنها مشکل موجود، کمبود اطلاعات در مورد زمان عرضه عمومی آن در ویندوز ۱۱ است. این ویژگی درحال‌حاضر فقط برای کاربران Windows 11 Insider Preview Build 22635.3790 و بالاتر در دسترس است و به برنامه Phone Link نسخه ۱٫۲۴۰۵۲٫۱۲۴٫۰ یا بالاتر نیاز دارد. البته حتی با برآورده‌شدن این الزامات، ظاهراً مایکروسافت درنظر دارد که به تدریج این ویژگی را به‌صورت یک آپدیت سمت سرور ارائه کند.

هنگامی که این ویژگی در دسترس باشد، می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > Personalization > Start آن را فعال کنید. دیگر ویژگی جدید Phone Link برای استفاده از دوربین گوشی اندرویدی به‌عنوان وب‌کم، احتمالاً یکی از قابلیت‌های مورد علاقه کاربران خواهد بود. این توانایی احتمالا بعداً با کامپیوترهای کوپایلوت پلاس مبتنی بر تراشه Snapdragon X Elite، در دسترس قرار بگیرد.


منبع: https://digiato.com/app/it-is-possible-to-control-android-phone-through-windows-11-soon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *