پس از خروج تبلیغ‌کنندگان، ایلان ماسک از شما می‌خواهد باور کنید که X اکنون پلتفرم اولین ویدیو است.

در تلاشی برای احیای ثروت خود پس از یک سری شکست‌ها، ایلان ماسک X، که قبلاً پلتفرمی برای پیام‌های متنی کوتاه بود، تغییر استراتژیک را اعلام کرد و خود را “پلتفرم اول ویدئو” اعلام کرد.

این شرکت این ادعا را در یک پست وبلاگی با هدف تبلیغ‌کنندگان بیان کرد و پیشرفت‌ها و برنامه‌های اخیر را برای آینده برجسته کرد.

X با معرفی یک ویژگی ویدیویی جدید، شبیه به اسکرول تمام صفحه، بی نهایت TikTok و داشتن بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر روزانه، بر تحول خود تأکید کرد.

در این پست وبلاگ ادعا شده بود که بیش از نیمی از این کاربران به نسل Z تعلق دارند، جمعیتی که به سرعت در پلتفرم در حال رشد است. با این حال، این پست فاقد معیارهای خاصی برای اثبات این ادعاها بود.

این اقدام برای اولویت‌بندی ویدیو در پی مهاجرت قابل توجهی از تبلیغ‌کنندگان، از جمله نام‌های برجسته‌ای مانند دیزنی، آی‌بی‌ام، و اپل، به دنبال اظهارات جنجالی ماسک در مورد تئوری توطئه ضدیهودی صورت گرفت.

به گفته Fidelity، یکی از سرمایه گذاران X، این عواقب، همراه با سایر اقدامات اشتباه، منجر به کاهش قابل توجه ارزش تجاری X شده است و بیش از ۷۰ درصد از قیمت فروش ۴۴ میلیارد دلاری آن در سال گذشته کاهش یافته است.

علیرغم ادعای شرکت مبنی بر «پلتفرم اول ویدیو»، شک و تردید در میان برخی از افراد داخلی وجود دارد. یک منبع ناشناس از X ابراز تمایل کرد و گفت: “من فکر می کنم خیلی زود است که ما را به عنوان پلتفرم اول ویدیو معرفی کنیم.”

ایلان ماسک به طور فعال سازندگان X را جلب می کند و به آنها پیشنهاد می دهد که درآمد حاصل از تبلیغات حاصل از ویدیوهای آنها را به اشتراک بگذارند.

پست وبلاگ ادعا می کرد که X قبلاً در کمتر از یک سال به بیش از ۸۰۰۰۰ سازنده پرداخت کرده است. با این حال، نگرانی هایی در مورد اندازه های مختلف این پرداخت ها مطرح شده است که برخی از کاربران نارضایتی خود را اعلام کرده اند.

X با توجه به بهبودهای تبلیغاتی، در پست وبلاگ اعلام کرد که ارتباط تبلیغات را افزایش داده است و منجر به افزایش ۲۲ درصدی در کل تعاملات تبلیغاتی شده است.

علی‌رغم این ادعا، کاربران از شیوع تبلیغات بی‌کیفیت از سوی بازاریابان گزارش کرده‌اند که کالاهای لوکس تقلبی و قطره‌های کتو تقلبی تأیید شده توسط Shark Tank را تبلیغ می‌کنند.

با نگاهی به سال ۲۰۲۴، X برنامه هایی را برای تمرکز بر استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای تجربه کاربر و تبلیغات مشخص کرد. هدف این پلتفرم معرفی پرداخت‌های همتا به همتا و اصلاح ارتباط پست برای کاربران است. پست وبلاگ با یک چشم انداز خوش بینانه به پایان رسید و از کاربران و تبلیغ کنندگان دعوت کرد تا به «سفر هیجان انگیز به آینده X» بپیوندند.

(با ورودی های آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/following-advertiser-exodus-elon-musk-wants-you-to-believe-x-is-a-video-first-platform-now-13597952.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *