پلی استیشن سال ۲۰۲۳ را صرف راه اندازی دومینو کرد. اما آیا آنها در سال ۲۰۲۴ سقوط خواهند کرد؟

۲۰۲۳ در حال حاضر به یک رقیب قوی برای بهترین سال در بازی تبدیل شده است (حداقل در مورد بازی های جدید منتشر شده)، اما ما هنوز نخواهیم دید که چگونه برای PlayStation درازمدت به یادگار خواهد ماند. در حال حاضر به عنوان یک سال آزمایشی پر از قمارهای عظیم است که نتایج آن را تا سال ۲۰۲۴ زودتر نخواهیم دید.

از منظر بیرونی، سال ۲۰۲۳ ممکن است به نظر برسد که پلی استیشن بر روی موفقیت های خود تکیه کرده است. با توجه به نسخه‌های پرطرفدار شخص ثالث نسبت به آنچه که اکثر مردم به طور منطقی می‌توانستند در یک آهنگ تقریباً ماهانه از عهده آن برآیند، طرفداران معمولی پلی‌استیشن احتمالاً از «فقط» فوق‌العاده راضی بودند. Marvel’s Spider-Man 2 از طرف اول. در واقع، امسال سونی مجموعه‌ای از دومینوها را راه‌اندازی کرده است که بسته به نحوه سقوط آنها، می‌تواند آینده آن را به خوبی تعیین کند – چه خوب یا بد. حتی اگر تعداد کمی از تلاش‌های او در جهت نادرستی باشد، یا دست‌کم جامعه مربوطه را درگیر کرده است، در حال حاضر امکان چرخش کشتی وجود ندارد.

سخت افزار سنگین است

سونی امسال بیش از هر سال دیگری در تاریخ خود سخت افزار بیشتری تولید کرد. ما شروع کردیم با پلی استیشن VR2مدل‌های باریک شگفت‌انگیز PS5 را دریافت کردم پورتال پلی استیشن اخیرا، و سال را با آن به پایان خواهد رساند کنترلر تطبیقی ​​چشمگیر. از این میان، PSVR2 بزرگترین تاس انداختن است که شرکت در حال حاضر در حال تماشای بازی است. واقعیت مجازی، به طور کلی، هنوز هم فقط به مخاطبان خاص پاسخ می دهد، و به همان اندازه قدرتمند و پیشرفته که فناوری داخل هدست سونی واقعاً وجود دارد، مخاطبان کوچک به طور خودکار با گره خوردن به پایه نصب PS5 که مایل به پرداخت یک ورودی عظیم دیگر هستند، کاهش می یابد. هزینه سونی علیرغم تمام کارت هایی که روی آن انباشته شده است میتوانست برای توجیه کل آزمایش، یک آس از آستین آن بیرون بکشید: بازی های شخص اول.

گرایش های دیجیتال

موفقیت سونی به شیوه‌ای بسیار شبیه به نینتندو، عمدتاً ناشی از توانایی استودیوهای شخص اولش در ایجاد تجربیات پرفروش است که جذابیت کافی برای سوق دادن مخاطبان به پلتفرم آن در رقابت داشته باشد. با این حال، برخلاف نینتندو، بازی‌های سونی تقریباً همیشه از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها بهره می‌برند. اگر آن سطح از کیفیت، خلاقیت، و بازی‌های انحصاری به سبکی که نمی‌توان از دست داد، در PSVR2 منتشر شد، کل مکالمه پیرامون آن دستگاه (یا فقدان آن همانطور که در حال حاضر وجود دارد) می‌تواند کاملاً تغییر کند.

معاملات پرطرفدار:

برای سال راه اندازی، PSVR2 فقط یک عنوان شخص اول داشت: افق: ندای کوه در راه اندازی سیستم انتظار می‌رود که هر راه‌اندازی سخت‌افزاری کتابخانه‌ای محدود داشته باشد، اما بخش مهم در مورد PSVR2 این است که سونی هیچ نشانه‌ای از ارائه تجربیات بیشتری در این مقیاس نشان نداده است. اعلان‌های شخص اول حتی در بخش‌های متمرکز VR از ویترین‌هایشان تا سال ۲۰۲۳ به‌طور قابل‌توجهی وجود نداشتند. این عدم سرمایه‌گذاری آشکار از سوی دارنده پلتفرم نه تنها نشان‌دهنده عدم اعتماد مخاطبان، بلکه در سایر توسعه‌دهندگان نیز است. نتیجه می تواند یک مارپیچ نامطلوب باشد که بال های سیستم را قبل از اینکه فرصتی برای باز کردن آنها پیدا کند، می بندد.

برخلاف PS5، PSVR2 نمی‌تواند تحت شتاب خاص خود موفق شود. سونی خود باید کسی باشد که گلوله برفی را از تپه پایین بکشد، در حالت ایده آل از طریق ترکیبی از پشتیبانی شخص اول و شخص ثالث. بدون شک این هزینه حداقل برای سال بعد خواهد بود، اما مسلماً یک هزینه ضروری است، اگر فقط به مشتریان وفادار خود که در اوایل خرید نشان می دهند نشان دهد که خرید آنها هدر نبوده و خطر سوختن آنها را تهدید می کند.

جووانی کولانتونیو / روندهای دیجیتال

از سوی دیگر، پورتال پلی‌استیشن و مدل‌های اصلاح‌شده PS5 که هستند (و هزینه‌ای که انجام می‌دهند) احساس می‌کند سونی در مورد موضع خود اظهارنظر می‌کند. پورتال یک دستگاه بی‌سابقه است که با قیمتی ممتاز و با استفاده محدود به فروش می‌رسد، اما حداقل مشکل PSVR2 را در کمبود نرم‌افزار نخواهد داشت زیرا به سادگی هر چیزی را از PS5 پخش می‌کند.

مدل‌های باریک PS5 نه تنها ارزان‌تر از مدل‌های پایه نیستند، که معمولاً برای نسخه‌های کنسول جذاب است، بلکه نسخه دیجیتال آن در واقع ۵۰ دلار گران‌تر از مدلی است که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. در زمین، ادعا می کند که محصولات آن نه تنها به همان اندازه ارزشمند هستند که در زمان عرضه بودند، بلکه شاید حتی بیشتر از آن نیز ارزشمند باشند.

در خدمت شما

ارزش سخت‌افزار در نهایت به نرم‌افزار کاهش می‌یابد، جایی که بیشترین توجه در سال ۲۰۲۴ معطوف خواهد شد.

مال شرکت PS Plus تغییر نام تجاری به دنبال برخی تردیدهای اولیه در هنگام راه اندازی مجدد، همچنان به موانع راه خود ادامه داد. سرویس پخش مانند Game Pass به بازیکنان امکان دسترسی به صدها بازی را می دهد که برای دانلود و در برخی موارد پخش ابری در دسترس هستند. با این حال، هزینه آن را برای کاربر سخت افزاری که در نظر گرفته است به طور کامل توجیه نکرده است. پخش جریانی همیشه به اینترنت افراد بستگی دارد، اما حداقل آن را گسترش داده است تا پخش بازی PS5 را نیز شامل شود. بازی‌های کلاسیک یک سری انتخاب‌های عجیب و غریب بوده‌اند و از زمان راه‌اندازی آن فقط یک بازی PS2 به این سرویس اضافه شده است. بدون اعلام برنامه‌های آتی یا اضافه شدن به این سرویس، سونی افزایش شدید قیمت را برای هر ردیف خدمات انجام داد، با وجود اینکه بسیاری آن را ضعیف‌ترین ارزش می‌دانستند، گران‌ترین ردیف بیشترین افزایش قیمت را داشت.

بارها مشخص شده است که افزودن بازی های شخص اول به سرویس در روز اول در برنامه های تجاری سونی نیست. با چشم پوشی از این گزینه، مشترکین ممکن است حاضر نباشند تا ۳۰ درصد بیشتر برای سرویسی که قبلا احساس کمبود می کردند، پرداخت کنند. سطح پایه Essential از ۶۰ دلار در سال به ۸۰ دلار افزایش یافت و فقط ذخیره های ابری، چند نفره آنلاین و مجموعه ای ماهانه از عناوین “رایگان” را ارائه می دهد. کسانی که مشترک بالاترین سطح برتر هستند، بیشترین افزایش قیمت را از ۱۲۰ دلار در سال به ۱۶۰ دلار تجربه می کنند. تنها استثنایی که می‌تواند روایت را مستقیماً به بحث‌برانگیزترین قمار در کتاب بازی سونی تغییر دهد.

بانجی / Bungie

از نظر بازی‌های واقعی که سونی روی آنها کار می‌کند، این شرکت روشن کرده است که سرویس زنده آینده آن است. سونی شات خود را با ۱۲ عنوان در حال توسعه نامید و بیشتر سال ۲۰۲۴ خود را صرف کرد ویترین تمرکز بر روی چه چیزی است ما انتظار داریم که در این ابتکار اولین نفر از دروازه باشیم: ماراتنFairgame$، کنکوردو الف آخرین نفر از ما چند نفره پروژه از آنجایی که این تغییر مسیر عظیم ممکن است طرفداران پلی استیشن را که تجربه‌های روایی تک‌نفره را خریده‌اند، مورد توجه قرار دهد، خیلی زود است که در مورد کیفیت این پروژه‌ها ادعا کنیم – به خصوص با توجه به اینکه نیمی از آنها گزارش شده‌اند. از سال ۲۰۲۶ فراتر رفت.

از سوی دیگر، مبارزات ظاهری با توسعه این عناوین یک نگرانی منطقی است. این آخرین نفر از ما بازی چند نفره که هست گزارش شده در بلاتکلیفی پس از اخراج در ناتی داگ، نمادی از دردسرهای فزاینده ای است که استودیوهای سونی در تلاش برای انتقال به این مدل جدید احساس می کنند. در حالی که مطمئناً ترجیح داده می‌شود که پروژه‌ها را به تعویق بیاندازد، نه اینکه با عجله آنها را در تلاش برای گرفتن یک روند به جلو بیاندازد، هنوز یک شکاف در خروجی شخص اول وجود دارد که این بازی‌ها قرار بود پر کنند. اگر سونی بخواهد قانون «هیچ روز اول شخص اول» خود را برای این بازی‌های سرویس زنده که به PS+ عرضه می‌شوند خم کند، این می‌تواند گام بزرگی در کاهش ضربه افزایش قیمت باشد، اما نمی‌تواند خشکسالی محتوا را کاهش دهد. بازی ها گرد هم می آیند

آینده خدمات زنده دشوار خواهد بود. سونی با قرار دادن چنین نوار بالایی برای خروجی شخص اول خود، خود را در گوشه ای ترسیم کرده است. هر چیزی که کمتر از یک تجربه شگفت انگیز باشد ممکن است توسط طرفداران نابخشوده به عنوان یک شکست تلقی شود. این یک طناب به اندازه کافی سخت است که بتوان در توسعه بازی های معمولی پیاده روی کرد، اما سرویس های زنده یک جانور کاملاً منحصر به فرد هستند و گزارش ها حاکی از آن است که سونی با تغییر برنامه ها در داخل در تلاش برای کنترل آن است. با تنها یک بازی “سنتی” اول شخص که در حال حاضر در قالب بازی Insomniac معرفی شده است ولورین، وزن زیادی بر روی این بازی‌های سرویس زنده گذاشته می‌شود تا مخاطبان اصلی را متقاعد کند که آنها مکملی ارزشمند – نه جایگزینی – برای آن تجربه‌های تک‌نفره هستند که سونی هویت فعلی و موفقیت خود را بر اساس آن ساخته است. در حالی که اثرات آن برای مدتی احساس نمی شود، خروج جیم رایان نیز قابل چشم پوشی نیست. رایان معمار بسیاری از این تغییرات اصلی در شرکت بود. با جدایی او، رهبری جدید ممکن است ایده های متفاوتی در مورد اینکه سونی باید به چه سمتی برود داشته باشد و برخی از این ابتکارات را دوبرابر یا حتی عقب نشینی کند. این فقط آب را در مورد آینده کل برند گل آلود می کند.

هر حرکتی که در سال ۲۰۲۳ انجام می شود، حس یک سونی بسیار مطمئن را القا می کند. هزاران سخت‌افزار جدید، افزایش قیمت و تغییر تمرکز به سبک جدیدی از بازی، سطح اطمینانی را نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۴ این حرکت‌ها را توجیه خواهد کرد. آخرین باری که ما یک سونی را به این شکل دیدیم، در اوایل عصر PS3 بود، و مجبور شد تمام آن نسل را صرف بازی کردن با کچاپ کند. برای ما در تاریکی، بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که امیدوار باشیم سونی قمارهای درست را انجام دهد. هنگامی که این دومینوها در سال ۲۰۲۴ شروع به سقوط کنند، برای تغییر مسیر خیلی دیر خواهد بود.

توصیه های سردبیران







سونی امسال بیش از هر سال دیگری در تاریخ خود سخت افزار بیشتری تولید کرد. ما شروع کردیم با پلی استیشن VR2مدل‌های باریک شگفت‌انگیز PS5 را دریافت کردم پورتال پلی استیشن اخیرا، و سال را با آن به پایان خواهد رساند کنترلر تطبیقی ​​چشمگیر. از این میان، PSVR2 بزرگترین تاس انداختن است که شرکت در حال حاضر در حال تماشای بازی است. واقعیت مجازی، به طور کلی، هنوز هم فقط به مخاطبان خاص پاسخ می دهد، و به همان اندازه قدرتمند و پیشرفته که فناوری داخل هدست سونی واقعاً وجود دارد، مخاطبان کوچک به طور خودکار با گره خوردن به پایه نصب PS5 که مایل به پرداخت یک ورودی عظیم دیگر هستند، کاهش می یابد. هزینه سونی علیرغم تمام کارت هایی که روی آن انباشته شده است میتوانست برای توجیه کل آزمایش، یک آس از آستین آن بیرون بکشید: بازی های شخص اول.


منبع: https://www.digitaltrends.com/gaming/will-playstation-succeed-in-2024/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *