"پیش اعلام غارتگر" – مغز بزرگ‌ترین CPU تا کنون از انویدیا برای انتشار “FUD” در میان اعلام نقشه راه GPU به روز شده غافلگیرانه دعوت می کند.

"پیش اعلام غارتگر" – مغز بزرگ‌ترین CPU تا کنون از انویدیا برای انتشار “FUD” در میان اعلام نقشه راه GPU به روز شده غافلگیرانه دعوت می کند.

به گفته اندرو فلدمن، مدیرعامل Cerebras Systems، پس از اینکه این شرکت به طور غیرمنتظره آخرین نقشه راه محصول GPU خود را در اکتبر ۲۰۲۳ اعلام کرد، انویدیا از شیوه های فریبنده و سوء استفاده از تسلط بر بازار خود برای سرکوب رقابت استفاده می کند.

انویدیا کارت‌های گرافیک جدیدی را که برای عرضه سالانه بین سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ تنظیم شده‌اند، معرفی کرد تا به پردازنده‌های گرافیکی پیشرو A100 و H100 که در حال حاضر تقاضای بالایی دارند، اضافه کند و سازمان‌ها در سراسر حوزه صنعت آن‌ها را برای بارهای کاری هوش مصنوعی مولد جذب کنند.

اما فلدمن این خبر را یک “پیش اعلامیه غارتگرانه” نامید HPCWire، برجسته کردن شرکت هیچ تعهدی برای انتشار هر یک از مؤلفه‌هایی که مورد تمسخر قرار گرفته است ندارد. با انجام این کار، او حدس می‌زند که فقط بازار را سردرگم کرده است، به خصوص با توجه به این واقعیت که انویدیا، مثلاً، یک سال تاخیر با پردازنده گرافیکی H100 داشت. و او شک دارد که انویدیا بتواند این استراتژی را ببیند و نه ممکن است بخواهد.

انویدیا فقط شن و ماسه را در هوا پرتاب می کند

انویدیا در اعلامیه خود جهش های سالانه روی یک معماری واحد را به نمایش گذاشت، به طوری که Hopper Next پس از پردازنده گرافیکی Hopper در سال ۲۰۲۴، به دنبال آن GPU Ada Lovelace-Next، جانشین کارت گرافیک Ada Lovelace، قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

فلدمن در پاسخ به HPCWire گفت: «شرکت‌ها مدت‌هاست که تراشه‌ها را می‌سازند و هیچ‌کس نتوانسته است در یک آهنگ یک ساله موفق شود، زیرا کارخانه‌ها با سرعت یک ساله تغییر نمی‌کنند.

“از بسیاری جهات، این یک بلوک زمان وحشتناک برای انویدیا بوده است. هوش مصنوعی پایداری گفت که آنها قصد دارند روی اینتل کار کنند. آمازون گفت که Anthropic قرار است بر روی آنها اجرا شود. ما یک قرارداد هیولایی را اعلام کردیم که محاسبات کافی را تولید می کند. واضح است که شما می توانید با ما خوشه های بزرگ بسازید.

“[Nvidia’s] پاسخ، برای من تعجب آور نیست، در حوزه استراتژی، محصول بهتری نیست. این … ماسه را در هوا پرتاب کنید و دستان خود را زیاد حرکت دهید. و می دانید، انویدیا با H100 یک سال تاخیر داشت.

فلدمن بزرگترین تراشه هوش مصنوعی جهان، CPU Cerebras Wafer-Scale Engine 2 را طراحی کرده است که ۴۶۲۲۶ میلی متر مربع مساحت دارد و شامل ۲٫۶ تریلیون ترانزیستور در ۸۵۰۰۰۰ هسته است.

او گفت نیویورکر تراشه‌های عظیم بهتر از تراشه‌های کوچک‌تر هستند، زیرا هسته‌ها زمانی که روی یک تراشه هستند سریع‌تر ارتباط برقرار می‌کنند تا اینکه در اتاق سرور پراکنده شوند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/predatory-pre-annoucement-the-brain-behind-the-largest-cpu-ever-calls-out-nvidia-for-spreading-fud-amidst-surprise-updated-gpu-roadmap-announcement

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *