پیگیر گران‌‏فروشی در نحوه محاسبه ترافیک مصرف اینترنت یکی از پلتفرم‌های داخلی هستیم

به گفته وزیر ارتباطات با هر پلفترمی که حقوق مردم را نقص کند برخرود خواهد شد و در این مخورد تفاوتی بین ایرانی بودن یا نبودن آن وجود ندارد.

وزیر ارتباطات در حیاط دولت، در جمع خبرنگاران به ارائه جزئیات تخلف سکوی بومی که دیروز به آن اشاره شد، پرداخت. «عیسی زارع‌پور» در پاسخ به خبرنگار درباره تخلف «روبیکا» گفت: «همانطور که دوستان می‌دانند ما در وزارات ارتباطات دولت سیزدهم از سکوهای داخلی به طور کامل حمایت می‌کنیم و می‌توان گفت خودمان را وقف این سکوها کردیم. الان هم می‌گویم که تمام ظرفیت‌های وزارت ارتباطات را به کار می‌گیریم که سکوهای داخلی تقویت شوند. اما این به این معنا نیست که کسی بخواهد از این حمایت سو استفاده کرده و حقوق مردم را تضییع کند. چراکه این اتفاق اعتماد مردم را خدشه دار می‌کند. براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون تنظیم مقررات باید ترافیک سکوهای داخلی یک دوم ترافیک بین‌الملل و پیام‌رسان‌ها نیز یک سوم آن باشد. در این خصوص گزارش‌هایی به ما رسیده بود و ما آن‌ها بررسی کرده بودیم و تایید شد.

زارع‌پور درباره نحوه جبران اتفاقی که در این سکوی بومی رخ داده است نیز گفت: «درباره این اتفاقی که افتاده است، باید مرکز ملی فضای مجازی نظر دهد و ما هم پیشنهاد خود را برای نحوه جبران ارائه کردیم تا در این مورد تصمیم‌گیری شود.» او تأکید کرد هر سکویی که حقوق مردم را نقض کند، با آن برخورد می‌شود.

روز گذشته نیز روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد «تخلف سنگین گرانفروشی یکی از سکوهای داخلی» محرز شده و به دنبال آن، رئیس‌جمهور دستور به استیفای حقوق مردم و جبران خسارت داده است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات این خبر را بدون توضیح و جزئیات بیشتر در شبکه اجتماعی ویراستی اعلام کرده و نوشته بود که جزئیات مربوط به این موضوع به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در پیامی که از روابط عمومی وزارت ارتباطات در فضای مجازی منتشر شده، عبارت #تکرار_وس دیده شده بود.


منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/the-words-of-the-minister-of-communications-about-the-violation-of-rubica

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *